BMW e46 N42B18 - probemy Janusza
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 6 paź 19, 10:44
- BMW: NMW e46 N42B18
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: Szczecin
Witam,
Jestem nowy na forum. I proszę o nie banowanie tematu.
Samochód BMW e46 w silniku n42b18 posiadam w swoich rękach od 3 lat. Rocznik 2002 po lifcie. Auto po zakupie przeszło wiele napraw, w tym min.:
- wymiana rozrządu
- uszczelniany silnik, miska olejowa, pompa vacum (później wymieniana) - puszczał olej
- wymiana uszczelniaczy zaworowych (palił olej na niebiesko)
- wymiana sond lambda (wszystkie 4 na nowe, niby jest 5 w schematach)
- robione było praktycznie całe zawieszenie: amorki, tuleje wahaczy, wahacze, drążki kierownicze,
- klimatyzacja
- wymiana odmy na nową
- świece i cewki nowe
- zmiana pompy wtórnego powietrza
- przepływomierz - wymiana na używaną, potem był zamiennik, na końcu wymiana na nową BOSCHA (nie mała kasa poszła) - tutaj między zamiennikiem, oryginałem a używką nie widzę żadnej różnicy
- rolki, w tym napinacza, pasek wieloklinowy, sprzęgieł-ko alternatora,
- olej MOTUL 10W40
- filtr paliwa
- filtry: oleju co 10 tys, powietrza i podszybia raz do roku,
- i wiele innych
Powiem, że wiele osób mówiło mi żeby to sprzedać w diabły, no ale jakiś jest sentyment i nowe hobby (drogie bo drogie ale jest ). Też muszę powiedzieć że Bunia jest mega kapryśna - zrobię jedno i zaczyna się drugie i tak w kółko. Ogólnie jestem zadowolony z tego samochodu, jazda cieszy, ale czasami już mi ręce opadają.
Mam do Was kilka pytań i proszę o konkretne odpowiedzi. Żeby nie było, wiele tematów przejrzanych, ale ile pytań tyle odpowiedzi, więc postanowiłem w końcu sam się zapytać i tak:
1. Od roku walczę z checkiem (błąd 272a i 272b - uboga mieszanka paliwa, więc dużo powietrza i zbijanie tego paliwem) - dolot sprawdzony (szczelny się wydaje, psikane plakiem, nie trzęsie nigdzie), wymienione sondy lambda wszystkie (4 szt.), wymiana odmy i sprawdzone/przeczyszczone przewody, oleju nie bierze, silnik nie trzęsie, chodzi równo, wymiana przepływomierza na nowy BOSCH. Dysponuję programami INPA i ISTA. Co zauważyłem, że pobieranie powietrza podczas jazdy przy ok. 80 km/h jest poza skalą (pomiar w INPA). Wartości sonda lambda w spoczynku na zimny (V) w granicach 1,5 1,5 0,45 i 0,45 +/-. Po jakiejś jeździe (rozgrzany silnik) wartości te pokazują 1,5 1,5 0,78 i 078 +/- w spoczynku. Powiem szczerze, że skończyły mi się pomysły co to jeszcze może być? Myślę jeszcze o wymianie gumy rezonatora, ewentualnie obudowy filtra powietrza. Tankowane jest na Orlenie od roku czasu - zmiana z Shella.
2. Przy gumie rezonatora jest taki króciec pomiarowy i od niego idzie przewód gumowy niewielkiej średnicy. Co to jest, bo szczerze nigdzie nie znalazłem informacji w tym temacie. Co to mierzy, bo może tutaj jest problem?
3. EGR nie był czyszczony. Może tutaj jest problem?
4. Wymiana komputera na inny? Czy to coś da, czy jednak bez jakiegoś programowania się nie uda?
5. Przepustnica raczej wporządku się wydaje.
6. Pompa paliwa pracuje - słychać przy odpalaniu.
7. Wy-programowanie tylko tych błędów (272a i 272b)? Czy to się da ogólnie? Tutaj byłby potrzebny ktoś mądry i żeby nie zdzierał nie wiadomo ile kasy, bo kasować błędy i robić adaptacje też umiem.
Chyba tyle i dzięki za przetrawienie tematu
Pozdrawiam,
Michał
Jestem nowy na forum. I proszę o nie banowanie tematu.
Samochód BMW e46 w silniku n42b18 posiadam w swoich rękach od 3 lat. Rocznik 2002 po lifcie. Auto po zakupie przeszło wiele napraw, w tym min.:
- wymiana rozrządu
- uszczelniany silnik, miska olejowa, pompa vacum (później wymieniana) - puszczał olej
- wymiana uszczelniaczy zaworowych (palił olej na niebiesko)
- wymiana sond lambda (wszystkie 4 na nowe, niby jest 5 w schematach)
- robione było praktycznie całe zawieszenie: amorki, tuleje wahaczy, wahacze, drążki kierownicze,
- klimatyzacja
- wymiana odmy na nową
- świece i cewki nowe
- zmiana pompy wtórnego powietrza
- przepływomierz - wymiana na używaną, potem był zamiennik, na końcu wymiana na nową BOSCHA (nie mała kasa poszła) - tutaj między zamiennikiem, oryginałem a używką nie widzę żadnej różnicy
- rolki, w tym napinacza, pasek wieloklinowy, sprzęgieł-ko alternatora,
- olej MOTUL 10W40
- filtr paliwa
- filtry: oleju co 10 tys, powietrza i podszybia raz do roku,
- i wiele innych
Powiem, że wiele osób mówiło mi żeby to sprzedać w diabły, no ale jakiś jest sentyment i nowe hobby (drogie bo drogie ale jest ). Też muszę powiedzieć że Bunia jest mega kapryśna - zrobię jedno i zaczyna się drugie i tak w kółko. Ogólnie jestem zadowolony z tego samochodu, jazda cieszy, ale czasami już mi ręce opadają.
Mam do Was kilka pytań i proszę o konkretne odpowiedzi. Żeby nie było, wiele tematów przejrzanych, ale ile pytań tyle odpowiedzi, więc postanowiłem w końcu sam się zapytać i tak:
1. Od roku walczę z checkiem (błąd 272a i 272b - uboga mieszanka paliwa, więc dużo powietrza i zbijanie tego paliwem) - dolot sprawdzony (szczelny się wydaje, psikane plakiem, nie trzęsie nigdzie), wymienione sondy lambda wszystkie (4 szt.), wymiana odmy i sprawdzone/przeczyszczone przewody, oleju nie bierze, silnik nie trzęsie, chodzi równo, wymiana przepływomierza na nowy BOSCH. Dysponuję programami INPA i ISTA. Co zauważyłem, że pobieranie powietrza podczas jazdy przy ok. 80 km/h jest poza skalą (pomiar w INPA). Wartości sonda lambda w spoczynku na zimny (V) w granicach 1,5 1,5 0,45 i 0,45 +/-. Po jakiejś jeździe (rozgrzany silnik) wartości te pokazują 1,5 1,5 0,78 i 078 +/- w spoczynku. Powiem szczerze, że skończyły mi się pomysły co to jeszcze może być? Myślę jeszcze o wymianie gumy rezonatora, ewentualnie obudowy filtra powietrza. Tankowane jest na Orlenie od roku czasu - zmiana z Shella.
2. Przy gumie rezonatora jest taki króciec pomiarowy i od niego idzie przewód gumowy niewielkiej średnicy. Co to jest, bo szczerze nigdzie nie znalazłem informacji w tym temacie. Co to mierzy, bo może tutaj jest problem?
3. EGR nie był czyszczony. Może tutaj jest problem?
4. Wymiana komputera na inny? Czy to coś da, czy jednak bez jakiegoś programowania się nie uda?
5. Przepustnica raczej wporządku się wydaje.
6. Pompa paliwa pracuje - słychać przy odpalaniu.
7. Wy-programowanie tylko tych błędów (272a i 272b)? Czy to się da ogólnie? Tutaj byłby potrzebny ktoś mądry i żeby nie zdzierał nie wiadomo ile kasy, bo kasować błędy i robić adaptacje też umiem.
Chyba tyle i dzięki za przetrawienie tematu
Pozdrawiam,
Michał
-
- Bywalec forum
- Posty: 65
- Rejestracja: 5 lip 19, 23:13
- BMW: E46 323 z 318
- Rok produkcji: 1000
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Nakło nad Notecią
- VIN: EE99049
Dolewasz mieszanki do Paliwa ? czyszczącej ? raz na 3 zbiorniki powinno sie to robić bynajmniej tak mi znajomy mówił ja osobiście robię to raz na 2 miesiące
https://allegro.pl/oferta/tec2000-fuel-injector-cleaner-myje-wtryski-8447415198
https://allegro.pl/oferta/tec2000-fuel-system-cleaner-bez-wody-w-paliwie-8447423608
zrób sobie to zobaczysz czy coś ci pomoże
https://allegro.pl/oferta/tec2000-fuel-injector-cleaner-myje-wtryski-8447415198
https://allegro.pl/oferta/tec2000-fuel-system-cleaner-bez-wody-w-paliwie-8447423608
zrób sobie to zobaczysz czy coś ci pomoże
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 6 paź 19, 10:44
- BMW: NMW e46 N42B18
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: Szczecin
Witam,
Coś takiego lałem raz lub dwa, ale czy pomogło - sam nie wiem. Tutaj bardziej mi się wydaje lewe powietrze... Ale brakuje mi już pomysłów na ten samochód.
Coś takiego lałem raz lub dwa, ale czy pomogło - sam nie wiem. Tutaj bardziej mi się wydaje lewe powietrze... Ale brakuje mi już pomysłów na ten samochód.
-
- Bywalec forum
- Posty: 65
- Rejestracja: 5 lip 19, 23:13
- BMW: E46 323 z 318
- Rok produkcji: 1000
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Nakło nad Notecią
- VIN: EE99049
Zobacz odpowoetrzenie zbiornika może wymień ten przewód przypuszczam że masz tylko jeden może to coś pomoże albo zacznij lać 98 verve przez jakiś czas i może lepiej będzie ale zaplikuj sobie to nie są to preparaty marketowe więc może też Ci pomoże
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10346
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Odmę wymieniłeś z przewodami? Pokrywa zaworów jest szczelna? Zrób test dymowe a nie dodatki do paliwa będziesz kupował, przecież to nie ma związku
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10346
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Kolega czytał pytanie ze zrozumieniem?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Bywalec forum
- Posty: 65
- Rejestracja: 5 lip 19, 23:13
- BMW: E46 323 z 318
- Rok produkcji: 1000
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Nakło nad Notecią
- VIN: EE99049
Nie wiem co w tym takiego śmiesznego skoro jest mieszanka dodawana do paliwa czyści wtryski a w dzisiejszych czasach chemia jest bardzo dobra i lepiej zacząć od takich rzeczy jak od rozbieranie silnika i szukanie czasami pierdoła sie okażę a może czasu i pieniędzy zaoszczędzić
A pisałeś tam o lewym powietrzu kup sobie przewód z 1 metr małe kawałki i wymiń wszędzie godzinka roboty
A pisałeś tam o lewym powietrzu kup sobie przewód z 1 metr małe kawałki i wymiń wszędzie godzinka roboty
-
- Bywalec forum
- Posty: 584
- Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
- BMW: E46 318i n42
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Toruń
- Lokalizacja: Toruń
Nie ma w tym silniku egr. Masz lpg?
Po otwarciu korka wlewu silnika na rozgrzanym obroty spadaja?
Może wtryski niedomagaja? Kup używki są za grosze.
Po otwarciu korka wlewu silnika na rozgrzanym obroty spadaja?
Może wtryski niedomagaja? Kup używki są za grosze.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 3 Odpowiedzi
- 2081 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: CYPRIAN
-
- 2 Odpowiedzi
- 1679 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Adek1358
-
- 11 Odpowiedzi
- 1548 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 2 Odpowiedzi
- 1634 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: BxBatman
-
- 5 Odpowiedzi
- 2127 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 11 Odpowiedzi
- 2870 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: roque
-
- 6 Odpowiedzi
- 4635 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 3 Odpowiedzi
- 3361 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 2 Odpowiedzi
- 130 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Pat5
-
- 28 Odpowiedzi
- 9955 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: adamusiek