Jestem nowy na forum. I proszę o nie banowanie tematu.
Samochód BMW e46 w silniku n42b18 posiadam w swoich rękach od 3 lat. Rocznik 2002 po lifcie. Auto po zakupie przeszło wiele napraw, w tym min.:
- wymiana rozrządu
- uszczelniany silnik, miska olejowa, pompa vacum (później wymieniana) - puszczał olej
- wymiana uszczelniaczy zaworowych (palił olej na niebiesko)
- wymiana sond lambda (wszystkie 4 na nowe, niby jest 5 w schematach)
- robione było praktycznie całe zawieszenie: amorki, tuleje wahaczy, wahacze, drążki kierownicze,
- klimatyzacja
- wymiana odmy na nową
- świece i cewki nowe
- zmiana pompy wtórnego powietrza
- przepływomierz - wymiana na używaną, potem był zamiennik, na końcu wymiana na nową BOSCHA (nie mała kasa poszła) - tutaj między zamiennikiem, oryginałem a używką nie widzę żadnej różnicy
- rolki, w tym napinacza, pasek wieloklinowy, sprzęgieł-ko alternatora,
- olej MOTUL 10W40
- filtr paliwa
- filtry: oleju co 10 tys, powietrza i podszybia raz do roku,
- i wiele innych
Powiem, że wiele osób mówiło mi żeby to sprzedać w diabły, no ale jakiś jest sentyment i nowe hobby (drogie bo drogie ale jest

Mam do Was kilka pytań i proszę o konkretne odpowiedzi. Żeby nie było, wiele tematów przejrzanych, ale ile pytań tyle odpowiedzi, więc postanowiłem w końcu sam się zapytać i tak:
1. Od roku walczę z checkiem (błąd 272a i 272b - uboga mieszanka paliwa, więc dużo powietrza i zbijanie tego paliwem) - dolot sprawdzony (szczelny się wydaje, psikane plakiem, nie trzęsie nigdzie), wymienione sondy lambda wszystkie (4 szt.), wymiana odmy i sprawdzone/przeczyszczone przewody, oleju nie bierze, silnik nie trzęsie, chodzi równo, wymiana przepływomierza na nowy BOSCH. Dysponuję programami INPA i ISTA. Co zauważyłem, że pobieranie powietrza podczas jazdy przy ok. 80 km/h jest poza skalą (pomiar w INPA). Wartości sonda lambda w spoczynku na zimny (V) w granicach 1,5 1,5 0,45 i 0,45 +/-. Po jakiejś jeździe (rozgrzany silnik) wartości te pokazują 1,5 1,5 0,78 i 078 +/- w spoczynku. Powiem szczerze, że skończyły mi się pomysły co to jeszcze może być? Myślę jeszcze o wymianie gumy rezonatora, ewentualnie obudowy filtra powietrza. Tankowane jest na Orlenie od roku czasu - zmiana z Shella.
2. Przy gumie rezonatora jest taki króciec pomiarowy i od niego idzie przewód gumowy niewielkiej średnicy. Co to jest, bo szczerze nigdzie nie znalazłem informacji w tym temacie. Co to mierzy, bo może tutaj jest problem?
3. EGR nie był czyszczony. Może tutaj jest problem?
4. Wymiana komputera na inny? Czy to coś da, czy jednak bez jakiegoś programowania się nie uda?
5. Przepustnica raczej wporządku się wydaje.
6. Pompa paliwa pracuje - słychać przy odpalaniu.
7. Wy-programowanie tylko tych błędów (272a i 272b)? Czy to się da ogólnie? Tutaj byłby potrzebny ktoś mądry i żeby nie zdzierał nie wiadomo ile kasy, bo kasować błędy i robić adaptacje też umiem.
Chyba tyle i dzięki za przetrawienie tematu

Pozdrawiam,
Michał