BMW E46 N42B18 odma/brak mocy

tomasz24
Posty: 8
Rejestracja: 18 sty 24, 22:40
BMW: BMW E46 316i
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Pułtusk
VIN: JR54568
Płeć:

#1

Post autor: tomasz24 »

Witam wszystkich. Wczoraj czyściłem odmę gdyż zaobserwowałem typowe objawy jej niesprawności (Brak reakcji na odkręcenie korka+masło) i ku mojemu zdziwieniu pod względem tego zjawiska nic się nie zmieniło, wszystkie węże i odma były dokładnie wyczyszczone i nadal brak reakcji + unoszenie korka i chlapanie olejem, specyficzny odgłos. Druga sprawa jest taka że zainteresowałem się odmą ponieważ do 3,5/4 tyś. obrotów samochód ma muła i nie zamyka ekonomizera na 4 biegu tak jak powinien i robił wcześniej, po przekroczeniu tej bariery jest kop jakby turbo zaczynało podawać i od tych obrotów problemy z mocą znikają. Dodam jeszcze że w niedawnym czasie był zmieniany filtr paliwa ( może ma to jakiś związek). Czekam na wasze pomysły :)
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10271
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Jakiej firmy ten filtr paliwa?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
tomasz24
Posty: 8
Rejestracja: 18 sty 24, 22:40
BMW: BMW E46 316i
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Pułtusk
VIN: JR54568
Płeć:

#3

Post autor: tomasz24 »

Knecht. Kupiony po numerach starego. Da radę sprawdzić tą odmę zdejmując po prostu wąż z pokrywy zaworów? Czy raczej tak nie dam rady?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10271
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Odma to element eksploatacyjny i wymienia się ją a nie tylko czyści przewody. Co z czystych przewodów jak ich o-ringi zapewne już nie trzymają i jest nieszczelność?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
tomasz24
Posty: 8
Rejestracja: 18 sty 24, 22:40
BMW: BMW E46 316i
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Pułtusk
VIN: JR54568
Płeć:

#5

Post autor: tomasz24 »

No to teraz cię zaskoczę bo jeszcze raz dokładnie wszystko przejrzałem bo nie dawało mi spokoju to sypanie błędami skoro wcześniej było dobrze. Wyszła nieszczelność w innym miejscu, zostało to poprawione i teraz silnik ładnie dusi po odkręceniu korka. Czyszcząc odmę (bo też była rozebrana i dokładnie wymyta) sprawdzałem stan oringów na przewodach, były okej. Skasowałem błędy i dla wszystkiego adaptacje, przejechałem może z 40 km póki co błedów niema, silnik wydaje się pracować prawidłowo lecz nie miałem okazji dobrze sprawdzić tej reakcji na gaz bo warunki są srednie i trakcja ogranicza niestety. Co oprócz lewego powietrza, odmy mogłoby powodować tą zamułę ?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10271
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

Ocena parametrów jedynie ma sens jak nie ma błędów. Po objawach przekazanych przez forum ciężko typować przyczynę.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
tomasz24
Posty: 8
Rejestracja: 18 sty 24, 22:40
BMW: BMW E46 316i
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Pułtusk
VIN: JR54568
Płeć:

#7

Post autor: tomasz24 »

Błędów niema. Pojawiły mi się wtedy po robocie z tą odmą bo ciągnęło lewe powietrze, wypadały zapłony co było też czuć i było odnotowane w błędach. Błędy były wykasowane i się nie ponowiły. Wiem że ciężko typować przyczynę i wiem że ciężko ten silnik się diagnozuje, bardziej liczyłem na jakieś nakierowanie a nie diagnozę "magika" przez internet :)
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10271
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#8

Post autor: maniek21112 »

Ja niestety nie podejmuje się typowania, także właśnie jakiś magik będzie potrzebny :wink:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
tomasz24
Posty: 8
Rejestracja: 18 sty 24, 22:40
BMW: BMW E46 316i
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Pułtusk
VIN: JR54568
Płeć:

#9

Post autor: tomasz24 »

Magikiem okazałem się ja :) Moc wróciła, błędy nie. Sprawa rozwiązana :)
Przemqtm
Bywalec forum
Posty: 212
Rejestracja: 14 kwie 21, 19:12
BMW: BMW E46 silnik n42b20
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Kowalowa

#10

Post autor: Przemqtm »

Lewe powietrze było ?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”