BMW E46 m54b22 Brak mocy, falowanie obrotów, check engine, bujanie budy

Forum dla początkujących użytkowników forum. Jeśli nie wiesz gdzie napisać, pisz tutaj. Tutaj trafiają wszystkie wątki zakładane przez formularz na stronie głównej naszego forum.
wrenol77
Posty: 3
Rejestracja: 4 sty 24, 4:09
BMW: e46 320CI
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Stargard
VIN: JV46710
Płeć:

#1

Post autor: wrenol77 »

Siemanko od pewnego czasu mam problem z moim e46 z silnikiem m54b22, generalnie na komputerze u mechanika wyskaliwał bład masowego filtra powietrza bądź przeplywomierza. Miałem zamonotowany wczesniej filtr stożkowy ktory był bardzo zanieczyszczony dodatkowo był skierowany w strone silnika wiec pobierał ciepłe powietrza (tak zaprojektował to poprzedni właściciel) A wiec postanowiłem zrobic z tym porządek i zamontowałem renomowany stożek od k&n do tego osłone na oryginalne sruby itp itd.. Bajka. Check zgasl sam jeszcze w ten sam dzien kiedy zamontowałem nowy stożek, nastepnego dnia podczas normalnej jazdy nagle sie zapalil ale nie czulem zadnych zmian w przyspieszaniu ani kultury pracy silnika. Zostawilem samochod po pracą z mysla że po robocie gdy odpale auto check sam zgasnie, jednak nie zgasl wiec postanowilem zobaczyc czy napewno nie ma zadnych spadlow mocy itp itd, Rozpedzilem samochod bardzo gładko do tych 130/140km/h, zwolniłem, a przy kolejnej probie przyspieszenia auto nie mialo juz mocy, falowało na obrotach, bujało budą i oczywiscie brak mocy, nastwpnie po dojechaniu do garazu nagralem filmik jak to wyglada itp itd (niestety nie moge tutaj dodac filmu do wgladu) A wiec pytanie teraz jest nastepujace: Czy ktoś miał taka sytuacje albo kojarzy temat, i czy moge z tym jezdzic bo nie wspomnialem ale auto po pewnym czasie zgaszone na postoju juz nie ma az takich falowan obrotow i az takiego spadku mocy(wszystkie bledy zaczynaja sie zwiekszac podczas przyspieszenia powyrzej 100km/h) Czy moge nim jeszcze jezdzic przez powiedzmy pare dni bo mechanik ma termin dopiero dla mnie za tydzien a cosziennie pracuje i potrzebuje auta na dojazd. Dla zaciekawionych ktorzy chcą pomoc moge wyslac filmik jak to chodzi na fb czy gdzies tam. Z gory dzieki
Awatar użytkownika
JTN5M
Bywalec forum
Posty: 60
Rejestracja: 31 sie 23, 23:25
BMW: E91 325i
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: FR57209
Płeć:

#2

Post autor: JTN5M »

Generalnie jeśli problemem jest przepływomierz, to zdecydowanie lepiej nie jeździć tym samochodem, bo będzie pracował na niepoprawnej dawce paliwa. Jeśli chcesz spróbować to naprawić na szybko, to istnieją preparaty do czyszczenia przepływomierzy i raczej nimi bardziej go nie zepsujesz, a nuż się uda naprawić.

Sama procedura czyszczenia jest banalnie prosta:

Jeśli chcesz się upewnić, że to przepływomierz, to możesz go odłączyć - powinno to spowodować drastyczną zmianę w pracy silnika, falujące obroty, generalnie to co opisujesz.

Upewnij się również, że przepływomierz który posiadasz jest oryginalny, posprawdzaj oznaczenia na nim itp. Jeśli nie jest to możesz od razu go wyrzucić do śmieci.
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7217
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#3

Post autor: scghost »

ja to bym zaczal od
- ustalenia czy to ori przeplywka a nie jakis gownozamiennik
- zrobienia testu szczelnosci dolotu dymem, obstawiam ze bedzie dziurawy
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
wrenol77
Posty: 3
Rejestracja: 4 sty 24, 4:09
BMW: e46 320CI
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Stargard
VIN: JV46710
Płeć:

#4

Post autor: wrenol77 »

Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Forum dla początkujących”