BMW E46 M43B19 faluje na obrotach, syczy spod maski.

kiki333
Posty: 6
Rejestracja: 1 sty 24, 9:55
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
Płeć:

#1

Post autor: kiki333 »

Witam...
Nie dawno kupiłem okazjonalnie e46 m43b19
1. Samochód faluje na wolnych obrotach.
Dodatkowo słychać syczenie spod maski, po wstępnych oględzinach podejrzewam nieszczelną odmę.
Czy ona może być powodem?

2. Mam pytanie jeszcze odnośnie wstecznego. Dość ciężko się go wkłada, trzeba znaleźć miejsce w którym wchodzi że tak powiem.
Jest jakiś standardowy powód takich problemów czy trzeba powymieniać tulejki na wybieraku?

3. Samochód nie ma wiskozy tylko normalny wentylator elektryczny czytam różne opinie na ten temat ale chyba to fabryczne nie przerabiane? M43b19 zawsze miało wiskoze czy były wersję z wentylatorem elektrycznym.

Pozdrawiam i dziękuję.
Awatar użytkownika
JTN5M
Bywalec forum
Posty: 60
Rejestracja: 31 sie 23, 23:25
BMW: E91 325i
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: FR57209
Płeć:

#2

Post autor: JTN5M »

Ad 1. INPA prawde ci powie najprawdopodobniej. W moim obroty falowaly razem z bledem (odpieciem) przeplywomierza.

Ad3. W moim byl elektroniczny, wedlug realoem jest elektroniczny i podejrzewalbym, ze w kazdym 4 cylindrowym E46 jest elektroniczny.
kiki333
Posty: 6
Rejestracja: 1 sty 24, 9:55
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
Płeć:

#3

Post autor: kiki333 »

JTN5M pisze: 1 sty 24, 15:59 Ad 1. INPA prawde ci powie najprawdopodobniej. W moim obroty falowaly razem z bledem (odpieciem) przeplywomierza.

Ad3. W moim byl elektroniczny, wedlug realoem jest elektroniczny i podejrzewalbym, ze w kazdym 4 cylindrowym E46 jest elektroniczny.
Dziękuję za odpowiedź.
Odczytałem błędy mam tylko p0135-awaria grzałki pierwszej sondy lambda. Ale status błędu oczekujący.
Ogólnie było sporo starych błędów ale tylko to się pojawiło po skasowaniu.
Pojeżdżę trochę i zobaczę co się dodatkowo pojawi.
Sonda według wskazań pracuje.
Silnik tylko na wolnych obrotach chodzi nie równo.
Moc ma, żadnych innych problemów podczas jazdy.

Nieszczelny dolot powinien wskazać jakiś błąd? W tygodniu to rozbiorę ale wydaje mi się że syczy mi z okolic węży od odmy.

Warto ją wymienić profilaktycznie? Czy lepiej próbie zaślepic w kolektorze a węże puścić w atmosferę (na chwilę)
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Wisko było przy automatycznej skrzyni biegów. Zlokalizuj nieszczelność dolotu i odczytaj błędy w programie inpa.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
kiki333
Posty: 6
Rejestracja: 1 sty 24, 9:55
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
Płeć:

#5

Post autor: kiki333 »

Zamówiłem sobie interfejs także odczytam.
Wcześniej podałem błąd z Elm327.

Mam pytanie...
Od czego jest ten drugi wąż odmy?
Jeden biegnie od pokrywy zaworów do odmy a drugi od dołu silnika.

Tam jest osobne odpowietrzenie dołu i góry (pokrywy zaworów) czy to jakiś spływ oleju?
Mam na myśli wąż który idzie w dół do opaski nr 4 i jest wpięty pod odmą
https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=AL11-EUR-03-2000-E46-BMW-316i_19&diagId=11_1514
kiki333
Posty: 6
Rejestracja: 1 sty 24, 9:55
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
Płeć:

#6

Post autor: kiki333 »

Dobra już wiem... Tym drugim dolnym płynie płyn chłodniczy.
anthony
Bywalec forum
Posty: 53
Rejestracja: 20 kwie 20, 13:44
BMW: BMW e46 318i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#7

Post autor: anthony »

maniek21112 pisze: 1 sty 24, 21:47 Wisko było przy automatycznej skrzyni biegów. Zlokalizuj nieszczelność dolotu i odczytaj błędy w programie inpa.
[
Yyy u mnie w automacie elektryczny wiatrak. Nawet mi do głowy nie przyszło, że miałoby być tam visco.
kiki333
Posty: 6
Rejestracja: 1 sty 24, 9:55
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
Płeć:

#8

Post autor: kiki333 »

Problem rozwiązany, uszkodzony był wąż do odmy... Pięknie sobie ciągnął tam lewe powietrze.

Zrobiłem modyfikacje podłączając odmę prosto do puszki filtra powietrza wezem o średnicy 16mm wewnątrz, a oryginalną odmowę w kolektorze zaślepilem.

Nie ma chyba żadnej wady w tym rozwiązaniu?
Oborty idealne przy okazji wyczyściłem kolektor itp.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”