BMW e46 - kupione

Dla wszystkich przyszłych posiadaczy E46, czyli jak kupić, żeby się "nie przejechać"
Booster
Posty: 7
Rejestracja: 16 kwie 19, 19:29
BMW: E46 316i
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Jelenia Góra

#1

Post autor: Booster »

Witam, jakiś miesiąc temu kupiłem BMW e46 316i 1.8 85KW 2004 rok.
I mam pytanie, ponieważ otrzymuje bardzo dużo informacji, żeby się go "pozbyć" ze względu na awaryjność silnika. Każdy narzeka na valvetronic i mówi mi, że bedzie z tym problem. Jest to silnik n46. Przebieg 142 tys. i raczej jest to przebieg potwierdzony (zgadza się to z informacjami z serwisu BMW i po kontakcie z niemcem właścicielem który sprzedał ją pół roku temu)

No i teraz powiedzcie mi, czy to valvetronic jest naprawde aż tak tragiczne?
Flaczek
Bywalec forum
Posty: 300
Rejestracja: 7 paź 18, 22:26
BMW: 328Ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Tczew

#2

Post autor: Flaczek »

Booster pisze: 26 maja 19, 13:14 Witam, jakiś miesiąc temu kupiłem BMW e46 316i 1.8 85KW 2004 rok.
I mam pytanie, ponieważ otrzymuje bardzo dużo informacji, żeby się go "pozbyć" ze względu na awaryjność silnika. Każdy narzeka na valvetronic i mówi mi, że bedzie z tym problem. Jest to silnik n46. Przebieg 142 tys. i raczej jest to przebieg potwierdzony (zgadza się to z informacjami z serwisu BMW i po kontakcie z niemcem właścicielem który sprzedał ją pół roku temu)

No i teraz powiedzcie mi, czy to valvetronic jest naprawde aż tak tragiczne?
Jak dbasz tak masz, a raczej jak było. Moim zdaniem oczywiście :D
Booster
Posty: 7
Rejestracja: 16 kwie 19, 19:29
BMW: E46 316i
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Jelenia Góra

#3

Post autor: Booster »

Flaczek pisze: 26 maja 19, 13:39 Jak dbasz tak masz, a raczej jak było. Moim zdaniem oczywiście :D
Właśnie o takie porady mi chodziło! Jedna z lepszych w życiu!
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Puki nic się nie dzieje to jest dobrze, jak zacznie i trafisz na osobę, która zna te silniki to też będzie dobrze a jak nie to nie będzie :D
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Booster
Posty: 7
Rejestracja: 16 kwie 19, 19:29
BMW: E46 316i
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Jelenia Góra

#5

Post autor: Booster »

zaczynam myślec o ewentualnej sprzedaży
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

Nie popadajmy w paranoję, będzie się coś działo to wtedy trzeba będzie rozwiązać problem i tyle, inne silniki też potrafią szarpnąć po kieszeni.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#7

Post autor: Broder »

maniek21112 pisze: 26 maja 19, 13:55 Puki nic się nie dzieje to jest dobrze, jak zacznie i trafisz na osobę, która zna te silniki to też będzie dobrze a jak nie to nie będzie :D
Dobrze czy nie, na pewno nie bedzie tanio :D
Czesci nawet uzywane sa w cenie (jest popyt to i cena rosnie).
Byc moze ktos pamieta, ze zawsze powtarzalem - przebieg ok 130tkm to krytyczny dla tych silnikow.
Do tego przebiegu te auta jezdza, pozniej zaczyna sie wszystko sypac powoli. Valvetron z przebiegiem 200tkm to wg. mnie pewniejsze auto. Zeby tego dotrwal to przynajmniej musial ktos po drodze wymienic rozrzad i uszczelniacze.
Obrazek
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#8

Post autor: maniek21112 »

Ah..to już pewnie jest na olx :crazy: wracając do granicznego przebiegu to wiek też robi swoje, szczególnie przy uszczelniaczach, więc tu może być różnie, ale tak jak piszesz bardzo możliwe, że w tym przypadku wszystko jest fabryczne. Na "pocieszenie" trzeba dodać do listy wałek mimośrodowy, bo o ile siłownik (silniczek) to jest do przełknięcia w zakupie, dodatkowo na dobicie ilość używanych wałków w dobrym stanie raczej maleje a nowy boli - prawie 3k :pardon:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Maateusz
Bywalec forum
Posty: 379
Rejestracja: 9 sie 16, 21:28
BMW: 325
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: SPS
VIN: PB61378

#9

Post autor: Maateusz »

Przy wymianie oleju użyj plukanke, lej dobry olej co 8-10kkm i do póki nic się nie dzieje to jeździj :paker:
medoff
Bywalec forum
Posty: 163
Rejestracja: 7 sty 18, 15:49
BMW: M54b25
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: zamość

#10

Post autor: medoff »

Maateusz pisze: 27 maja 19, 10:30 i do póki nic się nie dzieje to jeździj
Jeździj i ogłaszaj :P póki jeszcze jakoś się nie sypie :wink:
Poł żartem, pół serio :P
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Kupuję BMW E46”