BMW E46 Kabel K+DCAN z przejściówką na OBD 1. Czy odczytam błędy ze wszystkich modułów?

Ogólne sprawy dotyczące BMW E46, ale nie mechanika. Mechanika poniżej :)
Regulamin forum
Uprasza się wszystkich myślących użytkowników internetu o nie zadawanie tutaj pytań związanych z mechaniką samochodową! Dla mechaniki mamy przeznaczone mnóstwo innych działów!
diqq91
Bywalec forum
Posty: 17
Rejestracja: 27 paź 23, 10:46
BMW: E46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: nie powiem

#1

Post autor: diqq91 »

Witajcie,

posiadam w E46 dwa złącza diagnostyczne, jedno okrągłe OBD 1 pod maską do wszystkich modułów i drugie w środku OBD 2 tylko do diagnostyki silnika.

Chciałbym się dowiedzieć czy kupując kabel K+DCAN i przejściówkę na OBD 1 takie jak na zdjęciach będzie to działało, żeby odczytywać błędy ze wszystkich modułów, a nie tylko z silnika?

Czy taki zestaw będzie kompatybilny jeszcze z przejściówką na USB-C i aplikacją bimmer-tool? Czy tylko INPA i inne tego typu programy na komputer? Oraz czy przy złączu OBD 1 normalnie będzie działało na przełączniku na K czy trzeba przełączyć na DCAN?

Polecacie jakiś konkretny zestaw? Jeśli ktoś sprawdzał to dajcie znać czy taka przejściówka na OBD 1 zadziała z interfejsem Bluetooth np. Vgate iCar Pro BT4.0 lub Vgate vLinker MC+ BT4.0? Może być też również jakiś uniwersalny interfejs diagnostyczny z wyświetlaczem, których używają w warsztatach (przyda się w przyszłości do innych aut)

Interesują mnie tylko odpowiedzi osób, które to sprawdzały i dadzą mi potwierdzenie, że da się odczytywać błędy ze wszystkich modułów z jakimś konkretnym zestawem lub sprzętem w E46.
BMW E46 Kabel K DCAN z przejściówką na OBD 1. Czy odczytam błędy ze wszystkich modułów? - OBD_1.jpeg
BMW E46 Kabel K DCAN z przejściówką na OBD 1. Czy odczytam błędy ze wszystkich modułów? - OBD_1.jpeg (112.58 KiB) Przejrzano 624 razy
BMW E46 Kabel K DCAN z przejściówką na OBD 1. Czy odczytam błędy ze wszystkich modułów? - OBD_2.jpeg
BMW E46 Kabel K DCAN z przejściówką na OBD 1. Czy odczytam błędy ze wszystkich modułów? - OBD_2.jpeg (120.32 KiB) Przejrzano 624 razy
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10271
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Tak, pod maską odczytasz wszystkie moduły.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
diqq91
Bywalec forum
Posty: 17
Rejestracja: 27 paź 23, 10:46
BMW: E46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: nie powiem

#3

Post autor: diqq91 »

A czy jest znaczenie w jakiej pozycji będzie przełącznik K+DCAN?

I jak działa ten przełącznik na kablu, który jest wyżej na zdjęciu? Chodzi mi o to, że jest aż 5 przełączeń tym guzikiem. Czy pozycja po lewej to linia K, a po prawej do samego końca to DCAN? Czy może pozycja 2 od lewej to DCAN? Może mi to ktoś jakoś wyjaśnić?
diqq91
Bywalec forum
Posty: 17
Rejestracja: 27 paź 23, 10:46
BMW: E46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: nie powiem

#4

Post autor: diqq91 »

Pomoże ktoś...?
w0jta5
Bywalec forum
Posty: 154
Rejestracja: 26 lis 21, 8:02
BMW: E46 318+
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Karkonosze
VIN: JT02111

#5

Post autor: w0jta5 »

To jest zworka pinów 7+8.
Sprawdź miernikiem uniwersalnym w której pozycji zworka działa i masz gotowe.

Przykład: https://blog.uobdii.com/how-to-diy-dkcan-cable-with-switch-pin-7-8-for-old-new-bmw-cars/
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Ogólne”