BMW E46 - gasnący silnik, moduł DME,magistrala CAN - błędy

czesaw1232
Posty: 7
Rejestracja: 16 lis 19, 12:25
BMW: E46 330 Ci
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#1

Post autor: czesaw1232 »

Cześć.
Wymontowałem moduł komfortu i dałem znajomemu żeby wymienił mi przekaźniki od centralnego bo nie otwierał mi się zamek z pilota.
Po zamontowaniu modułu zamek działa normalnie lecz po zrobieniu około 400 km nagle silnik mi zgasł podczas jazdy. Wszedł w jakiś tryb awaryjny. Po włączeniu zapłonu wskazówka od temperatury poszła na czerwone pole i nie można odpalić.
Odczekam z 5-10 min i mogę odpalić samochód. Silnik pochodzi 20-30 sekund ( chyba za każdym razem jest to ten sam czas - ze stoperem nie mierzyłem ) i nagle gaśnie po czym słychać kilka stuknięć w okolicach schowka pasażera ( bezpieczniki, moduł komfortu ).
Bezpieczniki sprawdzałem. Nr 29 był spalony ale wymieniłem. I od nowa wskazówka temperatury na czerwone i nie można odpalić. Dodam jeszcze że pompa paliwa brzęczy przez jakieś 15-20 sekund po włączeniu zapłonu.

Kody błędów :

7B - DME - Moduł sterujący silnikiem : Aktywacja, chłodzenie MAP
E3 - DME - Moduł sterujący silnikiem : Mieszkanka paliwa, rząd 1, przekroczony dopuszczlny zakres
11 - KOMBI - magistrala CAN wyłączone
F0 - KOMBI - brak idetyfikacji CAN
F4 - KOMBI - Brak identyfikacji CAN
F6 - KOMBI - brak identyfikacji CAN ( DME - moduł sterujący silnikiem )
F8 - KOMBI - brak identyfikacji CAN ( DME - moduł sterujący silnikiem )


Auto to BMW E46 330 CI. To samo na gazie i na benzynie.

Ktoś miał podobny problem ? Wie jak go rozwiązać ?
Jedynie jakiś magik od elektroniki w BMW wchodzi w grę ?
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1696
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#2

Post autor: kosteg »

Masz błędy can. GM5 nie jest do can podłączony. On gada tylko po kline. Odłącz go na wszelki (czy aby nie jakiś dziwny przypadek, że po szynie kline coś inengo przez niego nie świruje) i sprawdź czy bez niego błędy can wracają.

Niemniej to może być uwalony licznik albo wiązka/wtyczki za ni, - temp max na czerwonym polu to brak komunikacji licznik - komp silnika.
Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diagnostyka”