BMW E46 Czy dobrze odpowietrzyłem układ po wymianie zbiorniczka wyrównawczego? Dolałem 2l płynu...
-
- Bywalec forum
- Posty: 25
- Rejestracja: 23 sie 22, 17:50
- BMW: E46 M52B20TU sedan
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: Lublin
- VIN: CA04003
Siemanko.
Czy to normalne że mogę m52b20tu rozgrzać na postoju do 99 stopni trzymając 2000 obrotów? Dłużej nie próbowałem, odpuściłem gaz i temperatura spadała, ale czy nie powinno dojść do 97 stopni i od razu spaść o parę stopni? Temperaturę odczytywałem na zegarach testem nr 7.0. Podczas jazdy to nie występuje bo chłodnice studzi pęd powietrza, natomiast wydaje mi się że mam zacięty termostat, podczas jazdy się nie dogrzewa po 60km mam pion.
Wymieniłem zbiornik wyrównawczy po zakupie auta, odpowietrzyłem ale nie rozgrzałem go do 97 czyli otwarcia termostatu, czyli powietrze mogło zostać w dużym obiegu?
Dwa tygodnie temu sprawdzałem płyn chłodniczy na ok 60stopniach to było w porządku dziś rano poszedłem sprawdzam i widzę dno zbiorniczka. Auto stało 2 dni koła przednie w górze, zauważyłem też kilka dni temu spadek temperatury z nawiewów. Dlatego zapaliła mi się lampka i zajrzałem do tego. Ostatecznie wlałem 2l prawie, ciurkiem. Od wymiany zrobiłem ok 3200km. Wycieku nie widzę ale mam osłonę silnika, będę zdejmował kolektor ssący niedługo to zajrzę do rurek.
Czy wyżej opisuję prawidłowe działanie termostatu? Czy jednak kwalifikuje się do wymiany?
Czy to normalne że mogę m52b20tu rozgrzać na postoju do 99 stopni trzymając 2000 obrotów? Dłużej nie próbowałem, odpuściłem gaz i temperatura spadała, ale czy nie powinno dojść do 97 stopni i od razu spaść o parę stopni? Temperaturę odczytywałem na zegarach testem nr 7.0. Podczas jazdy to nie występuje bo chłodnice studzi pęd powietrza, natomiast wydaje mi się że mam zacięty termostat, podczas jazdy się nie dogrzewa po 60km mam pion.
Wymieniłem zbiornik wyrównawczy po zakupie auta, odpowietrzyłem ale nie rozgrzałem go do 97 czyli otwarcia termostatu, czyli powietrze mogło zostać w dużym obiegu?
Dwa tygodnie temu sprawdzałem płyn chłodniczy na ok 60stopniach to było w porządku dziś rano poszedłem sprawdzam i widzę dno zbiorniczka. Auto stało 2 dni koła przednie w górze, zauważyłem też kilka dni temu spadek temperatury z nawiewów. Dlatego zapaliła mi się lampka i zajrzałem do tego. Ostatecznie wlałem 2l prawie, ciurkiem. Od wymiany zrobiłem ok 3200km. Wycieku nie widzę ale mam osłonę silnika, będę zdejmował kolektor ssący niedługo to zajrzę do rurek.
Czy wyżej opisuję prawidłowe działanie termostatu? Czy jednak kwalifikuje się do wymiany?
-
- Bywalec forum
- Posty: 25
- Rejestracja: 23 sie 22, 17:50
- BMW: E46 M52B20TU sedan
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: Lublin
- VIN: CA04003
Oglądałem twój poradnik, teraz obejrzałem go jeszcze raz i widzę, że w mojej głowie coś wtedy nie zagrało jak to robiłem. Mam też odpowiedź na pytanie odnośnie termostatu. A wiec wymieniam termostat odpowietrzam i powinno grać, chociaż te dolanie 2l płynu zaniepokoiło mnie.
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10346
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Szukaj nieszczelności.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10346
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Nie masz przypadkiem wycieku płynu wspomagania na ten przewód? Miałem właśnie sugerować to miejsce, to dość częsty temat.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Bywalec forum
- Posty: 25
- Rejestracja: 23 sie 22, 17:50
- BMW: E46 M52B20TU sedan
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: Lublin
- VIN: CA04003
Tak, mam wyciek. Przewód był przez to bardzo napuchnięty, oring w środku również. Już ktoś wymieniał ten przewód, od razu wymieniłem oringi od zbiorniczka wyrównawczego na vitonowe.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 9 Odpowiedzi
- 5343 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: hackunek
-
- 3 Odpowiedzi
- 1771 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 5 Odpowiedzi
- 2307 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 21 Odpowiedzi
- 13944 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Jan5
-
- 0 Odpowiedzi
- 1693 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: molszak123
-
- 2 Odpowiedzi
- 2320 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mmbednarz
-
- 17 Odpowiedzi
- 3482 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Igna 1+
-
- 7 Odpowiedzi
- 2377 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: piotrek1474
-
- 1 Odpowiedzi
- 1306 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost