Bmw e46 ciąg dalszy

Ogólne sprawy dotyczące BMW E46, ale nie mechanika. Mechanika poniżej :)
Regulamin forum
Uprasza się wszystkich myślących użytkowników internetu o nie zadawanie tutaj pytań związanych z mechaniką samochodową! Dla mechaniki mamy przeznaczone mnóstwo innych działów!
Dawid600
Posty: 8
Rejestracja: 13 mar 21, 3:25
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Wieluń

#1

Post autor: Dawid600 »

Cześć wszystkim kilka postów niżej opisywałem swój problem z 320d 136km sedan. Że podczas jazdy było buczenie i wibracje na 4 i 5 biegu od około 60-70 na godzine się zaczynało. Więc postanowiłem się za to zabrać przypuszczenia padły na dyfer więc kupiłem używkę od znajomego. Zabrałem się za rozbieranie, standardowo rozkręciłem wydech, zdjąłem oslony. Co się okazało podpora od strony dyfra szrot. Pomyślałem że jeśli już to robię to zrobimy do porządku, odkręciłem cały wał zawiozłem do Kłobucka firmie która się tym specjalizuje. Wymienili krzyżaki wyważanie dynamiczne, ja tylko w domu sobie założyłem nowe podpory (febi) oczywiście złożyłem wał zgodnie ze znakami tak jak książka pisze. Założyłem ten używany dyfer poskręcałem wszystko, podniecony jak talala umyłem szybko ręce i próba na drogę. Uśmiech na mojej twarzy nie widniał dość długo bo sytuacja się całkowicie odwróciła. Teraz podczas przyspieszania i jazdą ze stałą prędkością czyli powiedzmy 5 bieg 100km/h jest lux nic nie wyje nie buczy. Ale czary mary dzieją się gdy ten gaz odpuszczę i auto samo sobie zwalnia wtedy są mocne wibracje huczenie dudnienie, ewidentnie słyszane najmocniej na tylnej kanapie chociaż jako kierowca z przodu również to słychać. Poprostu wkurwienie sięgło zenitu.

Regeneracja wału + nowe krzyżaki 800 zł
Dwie nowe podpory febi 300 zł
Nowy tłumik drgań, złącze gumowe które łączy wał ze skrzynią również febi 200 zł.

Dzwoniłem już do znajomego od dyfra mówi żeby wyciągnąć dyfer przywieźć i da mi inny. Patrzyłem przed montażem tego używanego dyfra olej, był ładny nie przepracowany. Mówię założę jeśli będzie śmigało to wtedy wymienie mu oliwę, ale widzę że nawet nie ma sensu.

Pytanko do was, czy możliwe że to dyfer? Mam już dość siedzenia w kanale przy tym lumpie, a z drugiej strony kocham ten samochód choćby za prowadzenie.

Tuleje wszystkie są sprawne tzw. Dziewiątką (9) i reszta.
Piasty, łożyska, przód, tył nowe.
Sprzęgło+dwumas sprawne
Poduchy pod skrzynią i piecem również spełniają swoje funkcje.
Koła wyważone, opony 3 letnie w stanie dobrym.
Dawid600
Posty: 8
Rejestracja: 13 mar 21, 3:25
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Wieluń

#2

Post autor: Dawid600 »

Dodam że dzwoniłem do firmy która regenerowała wał. Gość powiedział żeby włożyć stary dyfer ten oryginalny co był.

Co myślicie?
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7206
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#3

Post autor: scghost »

no moze to i dyfer
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Lashie
Bywalec forum
Posty: 893
Rejestracja: 5 gru 17, 19:57
BMW: E46 318i fl w sedesie
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: Fz51423
Lokalizacja: Szczecin

#4

Post autor: Lashie »

Dawid600 pisze: 12 maja 21, 10:53 Mam już dość siedzenia w kanale przy tym lumpie, a z drugiej strony kocham ten samochód choćby za prowadzenie.
Przepraszam, ale ja Ci nie pomogę.
Natomiast podałeś idealna definicje posiadacza e46, niekiedy wkurwienie sięga zenitu, ma się ochotę oddać go na szrot kiedy znów coś się zjebalo, ale koniec końców wsiada się do tego samochodu i mówi „było warto” :supcio:
Napisz odpowiedź

Wróć do „Ogólne”