bmw e46 330d po rozgrzaniu swieci kontrolka plynu chlodnicz

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
krzysztofmigacz
Posty: 1
Rejestracja: 3 lut 16, 18:47
BMW: bmw e46 330d 204km
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Jarocin

#1

Post autor: krzysztofmigacz »

witam
posiadam bmw e46 330d automat.
Po rozgrzaniu silnika pojawia sie na desce kontrolka chlodnicy i swieci przez caly czas dopoki sie nie zatrzymam .
Na zimnym silniku stan plynu jest na max , temp silnia jest caly czas na 90 c i nic dalej nie idzie.
czy to moze byc tylko zapowietrzenie czy cos innego?
prosze o podpowiedz
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#2

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Sprawdź temperaturę w teście zegarów.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#3

Post autor: WKRENTEK77 »

Spróbuj dobrze odpowietrzyć układ ,ew sprawdź czujnik tzn kostkę może jest zaśniedziała przeczyść jakim kontaktem .albo masz za mało płynu i podczas jazdy pompa wysysa wszystko ze zbiorniczka w układ spróbuj dolać (wiem że pokazuje maxa na zimnym )ale pomimo wszystko spróbuj i jak zaczniesz zalewać płyn niekoniecznie może się przelewać.
Kitaj
Bywalec forum
Posty: 41
Rejestracja: 10 sty 16, 20:56
BMW: e46 3.0 xd M57D30
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Olawa

#4

Post autor: Kitaj »

Ja proponuję wyciągnąć czujnik i go wyczyścić, przynajmniej w toledo często zdarzało się takie coś, tyle że tam wystarczyło szczoteczke do zębów wsadzić do zbiorniczka wyrównawczego :)
blakigliwice
Bywalec forum
Posty: 15
Rejestracja: 18 mar 16, 10:59
BMW: e46 320D automat
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Gliwice

#5

Post autor: blakigliwice »

krzysztofmigacz , temat rozwiązany?

jeśli nie to radziłbym sprawdzić jakie ciśnienie panuje na grubym wężu do zbiornika wyrównawczego, najprawdopodobniej masz zbyt wysokie ciśnienie panujące w układzie chłodzenia, a samą chłodnice masz raczej chłodną . Najprawdopodobniej spaliny dostają się do obiegu układu chłodzenia, przez termostat egr i pompuje ciśnienie, radziłbym sprawdzić:

termostat egr oraz chłodniczkę spalin czy jest szczelna: termostat egr można zaślepieć oraz samą chłodniczkę :)

jeśli to nie pomoże to:

- kupić tester na obecność co2 -> do zb. wyrównawczego
- wyeliminować uszkodzenie głowicy
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#6

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Kolega ma Nas chyba w d... Jak jest problem to po pomoc łatwo się zarejestrować i otworzyć temat. Żeby doprowadzić sprawę dla potomnych to już się nie chce ... :( ... :o
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#7

Post autor: GUMMISS »

Dobrodziej_1983 pisze:Kolega ma Nas chyba w d... Jak jest problem to po pomoc łatwo się zarejestrować i otworzyć temat. Żeby doprowadzić sprawę dla potomnych to już się nie chce ... :( ... :o
Standard.......

Wysłane z mojego LG-H525n przy użyciu Tapatalka
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
Tkacz
Posty: 6
Rejestracja: 20 mar 16, 12:14
BMW: 330d
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: KK08318

#8

Post autor: Tkacz »

Poruszenie temat bo tez mnie to trapi. Sytuacja wygląda tak ze w czasie jazdy kontrolka zapalała się i gasła sama. Odpowietrzylem układ dolałem płynu i był spokój. A po zrobieniu trasy Warszawa-Olsztyn-Warszawa gdzieś wyszło 3/4 płynu i na nowo się zaczęło świecić. I znowu powtórzył czynność i był spokój do zeszłego tygodnia. Nie stwierdziłem wycieku płynu w postaci plamy pod samochodem.
Czy to co napisane zostało w temacie we wcześniejszych postach rozwiąże ten problem? Czy przyczyna może leżeć np. wysłużonym zbiorniku?
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#9

Post autor: WKRENTEK77 »

GUMMISS pisze:
Dobrodziej_1983 pisze:Kolega ma Nas chyba w d... Jak jest problem to po pomoc łatwo się zarejestrować i otworzyć temat. Żeby doprowadzić sprawę dla potomnych to już się nie chce ... :( ... :o
Standard.......

Wysłane z mojego LG-H525n przy użyciu Tapatalka
W tylku to mało powiedziane on już na pewno zapomniał że takie forum to wogóle istnieje.
A co do tematu to wysłużony zbiorniczek to pękniety zbiorniczek jezeli nie przecieka to jest ok bo co tam może sie zepsuć.Posprawdzaj wszystko dolej płynu może przejedź się i zobacz moze gdzieś zaobserwujesz wyciek.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”