bmw e46 330d 2001r Tarcze i klocki jakie wybrac ?

darek2341
Bywalec forum
Posty: 91
Rejestracja: 20 lut 15, 21:21
BMW: e46 330d
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto:

#31

Post autor: darek2341 »

Dobrze kolego, tylko w 330 tarcza jest większa i bardziej jest podatna na krzywienie ,tam materiał musi być wysokiej klasy
losfingeros
Bywalec forum
Posty: 73
Rejestracja: 27 paź 15, 11:51
BMW: 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw

#32

Post autor: losfingeros »

Ciężko się z tym nie zgodzić - wydaje się to oczywiste i logiczne.
Jednak googlając fora i nie fora, widać że każdą konfigurację można skrzywić :(
Starałem się wyszukiwać tylko opinii ludzi z trzysta trzydziestek....i aż człowiek zaczyna myśleć że krzywe tarcze to kwestia niefartu....

Jeszcze z kumplem dziś pogadałem, passeratti v6, cięższe auto, tarcze duże, drugi już komplet zwykłych ATE spisuje się rewelacja, kilka dobrych lat w sumie.

Miałem dość już tego błądzenia i stwierdziłem, co mi tam, mikoda gt zamówiona :crazy:
Sprawdzę i zdam relacje, może się opłaci.
darek2341
Bywalec forum
Posty: 91
Rejestracja: 20 lut 15, 21:21
BMW: e46 330d
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto:

#33

Post autor: darek2341 »

Zgodzę się z tobą kolego ,ja tez miałem już dość przeglądania internetu na ten temat ,każdy pisze inaczej .Powodzenia
Krise46
Bywalec forum
Posty: 30
Rejestracja: 25 sie 11, 23:45
BMW: 330Cd
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska/UK
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze

#34

Post autor: Krise46 »

Mam Rotingery nacinane, nawiercane na przodzie z klockami ferrodo ds2500 taki zestaw spisuje się dużo lepiej niż -Textar tacza /klocki.Z kolei Textary dużo lepsze od Pagid-a tarcza /klocki. Mam wrazenie ze tarcze z tylu szybciej schodzą niż w przodzie ;/ tez tak macie?
Ps.Jak ktoś lubi komfort/ cisze nie kupujcie tarcz nawiercanych /nacinanych .
271km 543NM by Dynosoft
losfingeros
Bywalec forum
Posty: 73
Rejestracja: 27 paź 15, 11:51
BMW: 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw

#35

Post autor: losfingeros »

Ferodo ds2500 to chyba powyżej 500zł, takich kosztów chciałem uniknąć.
Ile dałeś za tarcze? Na stronie producenta cen nie ma.

Co do zużycia tylnych tarcz to nie wiem jeszcze, za krótko mam auto.

PS. wrzuć foty do swojego wątku ;) masz chyba konkret maszynę a stare zdjęcia już niedostępne
KEMN1
Bywalec forum
Posty: 457
Rejestracja: 6 maja 12, 23:06
BMW: E91
Rok produkcji: 2007
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Siedlce

#36

Post autor: KEMN1 »

Panowie jakies opinie forumowe o TRW? W niedziele w bialej na IV rundzie dmp polatalem troche po pasach awaryjnych lotniska i przy ktoryms hamowaniu zapalil sie czujnik, juz jakis czas temu widzialem, ze czeka mnie wymiana. Troche poczytalem i chyba bedzie zestaw TRW tarcze+klocki, dobra cena (komplet okolo 350zl) i jakis mega zlych opinii nie znalalzem.
kuchar
Weteran
Posty: 662
Rejestracja: 22 lut 10, 22:51
BMW: E46 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#37

Post autor: kuchar »

Cześć
Temat o hamulcach do E46 w wersjach 3 litrowych więc dodam też coś od siebie tym bardziej, że pewnie za jakiś czas kupie komplet hamulców na przód.

4 lata temu mój samochód dostał komplet nowych hamulców z ASO na obie osie.
Przednie tarcze obecnie mają przejechane 30kkm i jeźdzą drugi komplet klocków, oem klocki wytrzymały ~17kkm (drugie klocki to juz nie oem tylko Ferodo premier - gorsze i piszczą...nie polecam choć hamulec jest dobry). Natomiast co do samych OEM tarcz - rewelacja przez duże R. Do dnia dzisiejszego ani trochę nie biją nawet z prędkości ~200km/h podczas mocniejszego hamowania a trzeba zauważyć, ze już są raczej bliżej końca bo rant jest spory, zużycie widać gołym okiem, są trochę fioletowe bo zdarzało mi się je bardzo mocno rozgrzać hamując kilka razy mocno z większych prędkości do zera. Jak widać materiał z którego wykonana jest oryginalna tarcza jest lepszy i bardzo wytrzymały, o wiele bardziej niż inne "dobre" zamienniki niby tego samego producenta, który robi to dla Bmw (może i robi ale na innej linii produkcyjnej - mam na mysle ATE ale moje to były Juridy).

Tylne tarcze mają takim sam przebieg jak przednie, wyglądają dużo lepiej i dopiero zaczyna robić sie mały rancik. OEM klocki z tyłu wymieniłem po 30kkm wczoraj ale wystarczyły by jeszcze na 5-10kkm zależnie od stylu jazdy (wymieniając przednie po 17kkm też trochę to przyspieszyłem by nie niszczyć tarczy). Na tył równiez nie kupiłem oem klocków bo cena obecnie jest chora ( ponad 400zł tył i 500zł przód) więc dałem klocki Textar...podobno miękkie - zobaczymy przejechałem od wczoraj 150km i nie piszczą jest ok, hamuje cicho.

Także kupując tarcze do E46 3.0 (czy inne wersje z mniejszymi tarczami, bez znaczenia) i płacąc czasami za "lepsze" wersje tarcz zamienników typu Zimmernan Sport lepiej zdecydowanie kupić oryginalne tarcze i dać dobre klocki - tyle, ze z klockami moze być problem i trzeba szukać tego co nie będzie piszczeć.... Cena np. Zimmernann Sport vs. cena OEM (w przypadku 3.0) niewiele się różni i nie ma co lecieć na wygląd dziurkowanej tarczy Zime Sport (oem Bmw też ma tarcze "sport" nawiercaną tyle, że do 3.0 kosztuje 1000zł sztuka w ASO...). Sam będę zmieniał komplet z przodu i myślałem nad Zime Sport ale nawet jak je kupie to wiem, ze nie warto i lepiej wziąć gładkie oryginalne tarcze.


Pozdrawiam
dwoogeee
Bywalec forum
Posty: 297
Rejestracja: 10 kwie 12, 22:59
BMW: 330Ci
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom/Warszawa

#38

Post autor: dwoogeee »

Ja po przeczytaniu kilku wątków też zdecydowałem się na gładkie z ASO na przód. Zapłaciłem 1000 zł. za dwie tarcze 4 lata temu.
Niestety może nie do końca dobrze je na początku "dotarłem" bo biły mi ok. 15 k km, więc przy zmianie klocków trochę je zeszlifowałem.
Do tarcz kupiłem klocki ATE Ceramic i jestem zadowolony. Nie pylą jak inne i hamowanie też spoko. Przymierzam się do kupna tarcz na tył
więc znów kupię w ASO, bo warto.

Tak na marginesie, co nie grzebie coś przy hamulcach to mechanicy zawsze mówią, że już tarcze do wymiany
i nie ważne ile na tarczy przejechane. U nich to bez różnicy czy 20 k km, czy ok. 100 k km (tyle mają moje z tyłu i kwalifikują się do wymiany)
Obrazek
WRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR
GraKo
Bywalec forum
Posty: 92
Rejestracja: 9 sty 16, 21:16
BMW: e46 330d+
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Koszalin

#39

Post autor: GraKo »

- moja Honda ma 230 Nm. (accord Type R)
- A to spoko, to nawet mniej niż moje auto "na kupe" ma na jedno koło ! :]

zajrzyj -> https://e46forum.pl/330d-by-grako-18789-40 <-
darek2341
Bywalec forum
Posty: 91
Rejestracja: 20 lut 15, 21:21
BMW: e46 330d
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto:

#40

Post autor: darek2341 »

Nie polecam żadnych TR ,żadnych Zimme, ani nic więcej szkoda kasy, nie chce nikogo urazić , bo ktoś powie te są super, tamte nie, moje odczucie wszystko bym spakował w jeden worek i na rzekę. Ja już mam dosyć tego, drugi komplet do wyrzucenia, jeszcze raz powtarzam szkoda kasy.Popieram to co napisał kolega kuchar, tylko originale przez DUŻE O,PÓŹNIEJ KOSZTY ROSNĄ . Ja teraz biorę tylko originale.Pozdrawiam
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ hamulcowy”