Bmw e46 330d 184km

KapitanDzdzownica
Bywalec forum
Posty: 42
Rejestracja: 4 maja 19, 13:24
BMW: E46 Touring
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Ostrołęka

#1

Post autor: KapitanDzdzownica »

Witam, sorki jak w złym dziale. Otóż zastanawiam się nad podrasowaniem trochę mojej taczki, jechać na hamownie? Nie zaszkodzi to jej?

W 2016 zmieniłem uszczelke pod głowica
Olej castrol od 5 lat jak ja mam syntetyk komplet filtrów. Wytryski chyba już kucają bo dymi strasznie jak jej dam dobrze gazu. W 2017 wymieniłem oleje i filtry w skrzyni. Później po roku coś się działo że wstecznym raz był raz go nie było. Pomogło uzupełnienie oleju. Ogólnie niby jest ok ale się martwię. Przebieg 388tys książka z Niemiec do 220tys drugi wł w Polsce pierwszym była jakaś babeczka. (przynajmniej tyle wiem takie dane w dowodzie)

Czy wgranie mapy wykończy mi ją? Czy lepiej zacząć od dupy strony dać inne wtryski, hybryde, IC?

Czy dorzucić jej na rolkach do 220 i pojeździć pozbierać kasy?
D3jw
Bywalec forum
Posty: 886
Rejestracja: 17 lut 17, 20:36
BMW: E46 3xxi
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: LBL

#2

Post autor: D3jw »

jeśli automat to chip będzie proszeniem się o problemy
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10342
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#3

Post autor: maniek21112 »

Z tego co piszesz to ten gm już powoli się odzywa, więc może go to zaboleć, choć i tak to jest nieuniknione. Sprawdź najpierw dlaczego dymi a później dopiero ewentualny program.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
KapitanDzdzownica
Bywalec forum
Posty: 42
Rejestracja: 4 maja 19, 13:24
BMW: E46 Touring
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Ostrołęka

#4

Post autor: KapitanDzdzownica »

Tak pomyślałem o wtryskach albo turbo już kleka. Wrócę do domu to podjadę na rolki zobaczę co wypluje ten mój taczkowoz a następnie sprawdzę przelewowo wtryski, egr może tu być przyczyną dymienia? Profilaktycznie pomyślałem też o odmie i też ja zmienię. Prawdopodobnie sprzęgło hydrokinetyczne już tam się sypie czasami gdy jadę pokazuje się trybik z wykrzyknikikiem przy "D" po zgaszeniu auta mija. I w zależności nw od czego się pokazuje.

Jak coś od czego dać wtryski? I turbo skąd wziąć jakąś hybryde jaki IC?
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#5

Post autor: Broder »

:lol: wykrzykniki, kontrolki , dymi, automat w slabym stanie ... a pyta o czipa i hybryde :D
Nie chce cie martwic ale do czipa to daleka droga, nikt normalny kto zajmuje sie tym zawodow nie podejmie sie czipowania takiego gruza bo zaraz bedziesz mial pretensje, ze wszystko kleklo.
Doprowadz auto do ladu, przede wszystkim sprawdz wtryski i zrob dobra diagnostyke, a dopiero pozniej mysl o tuningach. Jesli turbo do wymiany to mozesz od razu zroic hybryde. U kugo? Dzisiaj jest wielu przerabiaczy np. TX Performance, Perun turbo itd.
Obrazek
KapitanDzdzownica
Bywalec forum
Posty: 42
Rejestracja: 4 maja 19, 13:24
BMW: E46 Touring
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Ostrołęka

#6

Post autor: KapitanDzdzownica »

:no: przecież napisałem, że najpierw pojadę na rolki i zobaczę :crazy: czy coś tu się da zrobić. Pytam na zaś żeby wiedzieć za czym się rozglądać. Skoro, mam wymieniać wtryski bo dymia czemu nie dać od razu innych? :pardon: tak samo jak turbina padnie nie dać odrazu hybrydy i IC? Później to zestroic...? Ktoś wie czy kosztowna jest regeneracja sprzęgła w automacie czy lepiej dac swap z auto do manuala? W jakich pieniądzach mógłbym się z tym wszystkim zamknąć?
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#7

Post autor: Broder »

Bo zmiana wtryskow w m57 to nieoplacalny w stosunku do przyrostow, grubszy wydatek.
Turbine GT2260V z e60 lub zrobic hybryde na bazie GT2256V , IC z FMIC.pl "dedykowany" zestaw. +/- 2000pln
Regeneracja wtryskow moze kosztowac nawet 2600pln , ja bym szedl w sprawdzone uzywki.
Regeneracja hydrosprzegla 800-1000pln
Do tego wszystkiego robocizna i czip.
Przerobki na manuala nie licze bo zalezy wszystko jaka skrzynia (5 czy 6b)
Obrazek
D3jw
Bywalec forum
Posty: 886
Rejestracja: 17 lut 17, 20:36
BMW: E46 3xxi
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: LBL

#8

Post autor: D3jw »

hamownia wyrocznią :ROFL: :ROFL:
zacznij od diagnostyki
KapitanDzdzownica
Bywalec forum
Posty: 42
Rejestracja: 4 maja 19, 13:24
BMW: E46 Touring
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Ostrołęka

#9

Post autor: KapitanDzdzownica »

:friends: o super ok czyli wtryski raczej zrobić swoje tak? (zregenerować) we wt będę na hamowni zdiagnozują go. To kwestia turba w razie w i coolera tak? Ew sprzęgło jak się sypnie. Ok 😁 :guma: :good: myślałem max o 280 km ponad chyba nie :supcio:
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#10

Post autor: Broder »

280km z m57. No ok, powodzenia
Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”