W trakcie dojazdu do domu moje M52TUB28 zaczęło pracować na 5 cylindrów. W takim stanie dojechałem 5km. Od razu przypuszczenia naszły na uszkodzoną cewkę. Zdobyłem cały komplet 6 cewek. Wykręcając cewkę z cylindra nr.5 wyjąłem samą górną część a druga (fifka) była rozsadzona na kawałki. Wykręciłem świece z w/w cylindra stan jej był naganny miała wytopione elektrody. Mając na stanie kamerkę endoskopową sprawdziłem stan cylindra czy same jakiś odłamek elektrody nie zabił go, stan bdb. Przy okazji kompresja też prawidłowa. Wymieniłem również uszczelkę pokrywy bo delikatnie puszczała.
Wymieniłem komplet świec, oraz cewek. Przy próbie odpalenia auto nie pracuję na wszystkich cylindrach, trzęsie się przelewa i gaśnie. Przy kolejnej musiałem długo kręcić aż z cylindrów wypchnie paliwo i się rozbuja, po krótkiej nierównej pracy znowu gaśnie.
Przed sytuacją z cewka żaden z opisanych błędów nie występował
Sprawdziłem kody błędów:
128 DME / EWS Komunikacja ( EWS mam wywalony z DME)
19 Aktywacja Wlot VANOS zaworu lub zawór wydechowy (MS43)
31 Cewka zapłonowa Cyl 5 ( cewka wymieniona świeca też, po wymianie nie skasowałem tego błedu)
56 Zapłon Aktualny Rezystor Feedback - Otwarty obwód
123 Chłodzenie mapa sterowania termostatem
Co zrobiłem:
sprawdzenie wszystkich kostek,
sprawdziłem bezpieczniki które znajdują się przy sterowniku silnika.



Liczę na waszą pomoc w rozwiązaniu problemu

