BMW E46 323i Falowanie obrotów na zimnym, silnik często gaśnie. Czujnik wałka rozrządu a lewe powietrze

Problemy i ich rozwiązania związane z elektroniką i alarmami w Naszych trójkach
mii33
Posty: 4
Rejestracja: 2 sty 24, 11:15
BMW: E46 323i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce
Płeć:

#1

Post autor: mii33 »

Witam wszystkich.
Mam problem z moją e46 323i.
Problem objawia się falowaniem obrotów na zimnym silniku, auto często też gaśnie.
Dzieje się tak tylko i wyłącznie na zimnym silniku, kiedy auto się już trochę nagrzeje (wskazówka przekroczy niebieskie pole) silnik działa normalnie.
Problem występuje tylko na postoju, podczas jazdy nie ma z tym problemów.
Pod komputerem błąd czujnika wałka rozrządu (dolot). Jednak jakiś czas temu przerabiałem ten sam problem i objawy były odwrotne, występowały jedynie na rozgrzanym silniku. Mam również podejrzenie, ze auto łapie lewe powietrze-błędy sondy pod kompem, po odpięciu przepływki błędów nie wywala, silnik działa też nieco lepiej, jednak problem gaśnięcia nie ustępuje. Na pewno zajmę się badaniem szczelności, ale dopiero gdy zrobi się nieco cieplej. Stąd też moje dwa pytania:
1.Czy padający czujnik wałka rozrządu może dawać również takie objawy?
2.Czy lewe powietrze może powodować wywalanie błędu czujnika wałka?
Chciałbym się upewnić, zanim wydam 6/7 stówek na oryginał.
Swizy
Posty: 2
Rejestracja: 18 sty 24, 12:43
BMW: E46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Ostrowiec świętokrzyski
VIN: AZ40160
Płeć:

#2

Post autor: Swizy »

Siemka, również mam 323i w sedesie i również mam ten problem że na zimnym silniku potrafią falować obroty, aż w pewnym momencie zgaśnie. Na ciepłym silniku trzyma obroty perfekcyjnie.
U mnie na 95% winowajcą jest ten (?) zaworek wolnych obrotów.
Który jest zapchany, brudny… trzeba go zdemontować i wyczyścić.

Objawami tego mogą być też prawdopodobnie - potrzeba dawania więcej gazu przy ruszaniu… bo podczas ruszania z jedynki bez dodania więcej gazu też potrafi u mnie zgasnąć.
Mechanikiem nie jestem lecz najbardziej podejrzewam właśnie to,
I tym na dniach się będę zajmować 😁


Obrazek
mii33
Posty: 4
Rejestracja: 2 sty 24, 11:15
BMW: E46 323i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce
Płeć:

#3

Post autor: mii33 »

Fakt, silnik krokowy często jest przyczyną takich rzeczy, ale ja u siebie już go czyściłem i nie przyniosło to żadnych rezultatów.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10330
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Błąd czujnika położenia wałka rozrządu może powodować różne objawy, ale na pewno brakuje mocy z dołu, ponieważ nie działa vanos.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
mii33
Posty: 4
Rejestracja: 2 sty 24, 11:15
BMW: E46 323i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce
Płeć:

#5

Post autor: mii33 »

maniek21112 pisze: 20 sty 24, 17:36 ale na pewno brakuje mocy z dołu, ponieważ nie działa vanos.
U mnie tego nie ma, wszystko działa w porządku, oprócz falowania na zimnych i błędu czujnika pod komputerem.
Karaś2116_
Posty: 3
Rejestracja: 23 sty 24, 22:50
BMW: Bmw e46 328
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Suwałki
Płeć:

#6

Post autor: Karaś2116_ »

Gwałtowne spadki obrotów na zimnym, przygasanie, trzęsienie budą, a finalnie po kilku razach zgaśnięcie auta to wina vanosa, tak przynajmniej mi się wydaje, gdyż u siebie miałem to samo do momentu jego regeneracji i skasowania luzów, mi przynajmniej pomogło, koszt bieda zestawu naprawczego ~70zł, z 4 godziny roboty i ogarnięte falowanie na zimnym. U mnie dodatkowo czasami faluje na ciepłym Plus potrafi zgasnąć przy dojazdach do świateł. Dużo części wymienione, brak lewego powtarza, działam dalej ale pomysły się kończą.
mii33
Posty: 4
Rejestracja: 2 sty 24, 11:15
BMW: E46 323i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce
Płeć:

#7

Post autor: mii33 »

Też to podejrzewałem, ale chciałem na początku wyeliminować prostsze problemy.
Co prawda u mnie nie trzęsie, nie ma gwałtownych spadków, faluje jedynie lekko, ale duża szansa na problem z vanosem właśnie.
Z drugiej strony na pewno jest lewe powietrze, tym bardziej że auto od momentu powstania tych problemów odczuwalnie mniej pali.
Albo po prostu dwa problemy pojawiły się w tym samym czasie.
Co do twojego problemu, jedyne co mi przychodzi do głowy to ten czujnik wałka, miałem identycznie, przynajmniej na początku, ale zapewne to już sprawdzałeś.
Karaś2116_
Posty: 3
Rejestracja: 23 sty 24, 22:50
BMW: Bmw e46 328
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Suwałki
Płeć:

#8

Post autor: Karaś2116_ »

No właśnie tego jeszcze nie, podszedłem trochę od innej strony, ale zapewne w niedługim czasie spróbuję to ogarnąć.
Karaś2116_
Posty: 3
Rejestracja: 23 sty 24, 22:50
BMW: Bmw e46 328
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Suwałki
Płeć:

#9

Post autor: Karaś2116_ »

Tylko no moja pali na dotyk i nie ma problemu z zamulaniem z dołu także raczej to nie wina tego czujnika.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Elektronika”