Hmmm to dziwne.. Mam u siebie podobno sterowaną elektronicznie jak słyszałem od mechanika, a elektrozaworek taki posiadam. Jeśli jednak nie mam racji to przepraszam. Co to awaryjności m47, to jest na pewno bardziej niż m47n i mówi to sama lektura na forach. Choćby biorąc pod uwagę samą pompę vp44 a można doczytać się więcej. Tak czy inaczej z dbaniem o Diesla też jest prawdaKrzysiek669 pisze:Nie zgadzam się...turbo sterowane elektronicznie w e46 m47n było dopiero pod koniec produkcji, wcześniej były sterowane tak samo jak w m47.Dobrodziej_1983 pisze:m47n to już turbina sterowana elektronicznie
Turbo sterowane elektronicznie nie ma elektrozaworka po stronie turbo, od którego idzie podciśnienie do turbawaki
Bmw e46 320d silnik m47 a m47n
- Dobrodziej_1983
- Moderator
- Posty: 5048
- Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
- BMW: E39 525i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
- VIN: PK82840
- Płeć:
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Jest: Mercedes ML 500
-
- Weteran
- Posty: 5880
- Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
- BMW: e46 318d
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: świętokrzyskie
- Miasto: Warszawa
Dla laika m47nma czarno srebrne dekle a m47 czarne. M47 jest trudniejszy w diagnostyce z uwagi na mniej elektroniki. Lej dobre odsiarczane paliwo i dbaj to obydwoma pojezdzisz. Jednak licz sie z wysokimi kosztami serwisu.
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483
- Maniek
- Bywalec forum
- Posty: 2406
- Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
- BMW: M57N
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: lubuskie
- Miasto:
- VIN: PK14005
- Lokalizacja: celu do zlikwidowania
W m47 i m47n turbo jest sterowane elektronicznie, tylko, że w nowszych modelach cięgnem od VNT porusza silnik elektryczny natomiast w starszych odpowiednio sterowany zaworek regulujący podciśnienie działające na cięgno VNT
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.
How hard can it be ?
OCEŃ MOJE BMW
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.
How hard can it be ?
- Majster320d
- Bywalec forum
- Posty: 836
- Rejestracja: 22 mar 15, 20:57
- BMW: E60 525d
- Rok produkcji: 2006
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Krk
A ja powiem tak, że jak kupisz paścia to zarówno M47 jak i M47n się rozleci jak ktoś nie dbał. M47n do czipowania jest dużo lepszy więcej możliwości zwiększenia mocy w m47 niestety nie poszelejesz pod tym względem. Seryjne M47 jak i m47n dupy nie urywa i powiem więcej jeździłem m47n a m47 mam i m47n według mnie ma większego laga jak dla mnie mimo opinii jak to nie zapierdziela to jakoś mam mieszane uczucia bo nie poczułem diametralnej różnicy miedzy 136 a 150 jakaś jest ale nie tak diametralna. Vp44 vs CR tutaj też bym był ostrożny VP nie jest tajemnicą, że jest to pewnego rodzaju bolączka E46 ale CR też nie jest długowieczny. Paliwo w Polsce jest jakie jest i trzeba uważać.
Plusem M47n jest na pewno możliwość podniesienia mocy bo spokojnie można z tego uzyskać około 200km oczywiście po zamianie turbo ic program wtryski. W Polsce jest osoba która ma chyba na ten moment koło 180km w M47 seria 136 i auto jezdzi a plan jest na 200 więc też się da. Ale czy warto to juz pytanie dla kazdego posiadającego M47.
M47n z racji CR jest chyba trochę bardziej oszczędny. Sama buda wiadomo w polifcie ładniejsza ale tylko m-pakiet seryjny zderzak polifta to kwestia gustu ale mi nie leży...
Plusem M47n jest na pewno możliwość podniesienia mocy bo spokojnie można z tego uzyskać około 200km oczywiście po zamianie turbo ic program wtryski. W Polsce jest osoba która ma chyba na ten moment koło 180km w M47 seria 136 i auto jezdzi a plan jest na 200 więc też się da. Ale czy warto to juz pytanie dla kazdego posiadającego M47.
M47n z racji CR jest chyba trochę bardziej oszczędny. Sama buda wiadomo w polifcie ładniejsza ale tylko m-pakiet seryjny zderzak polifta to kwestia gustu ale mi nie leży...
Było: E46 320d
Jest: E60 525d
Jest: E60 525d
- rafał18
- Partner forum
- Posty: 1731
- Rejestracja: 5 kwie 14, 17:58
- BMW: e46 touring 2.0d
- Rok produkcji: 99
- Państwo: Islandia
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: kef
Moby85 miał 204km auto sprzedane i zniknęło. Jakiś czas temu Marcin od TC wystroił m47 na 213km. Ja u siebie mam obecnie 172km regeneruje teraz pompę i wtrysk a na koniec wrzesnia celuje również w 200km takze da się
... A o kosztach to.... Nie jest tanio.
Seryjny dwumas nie zniesie raczej więcej niż 350nm i 165km
... A o kosztach to.... Nie jest tanio.
Seryjny dwumas nie zniesie raczej więcej niż 350nm i 165km
- rafał18
- Partner forum
- Posty: 1731
- Rejestracja: 5 kwie 14, 17:58
- BMW: e46 touring 2.0d
- Rok produkcji: 99
- Państwo: Islandia
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: kef
spójrz na to tak ze masz wszystko nowe lub w bardzo dobrej kondycji i wiesz czym jezdzisz. w moim przypadku jest to nowy dwumas, sprzegło + łozysko, młodsze wieksze turbo po regeneracji, nowe koncowki wtryskow, nowe podcisnienia, nowy wiekszy wydajniejsz IC...
wiadomo ze jak bedziesz to pałował, piski, dritfy... to pewnie mody na krotka mete
wiadomo ze jak bedziesz to pałował, piski, dritfy... to pewnie mody na krotka mete
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 18 Odpowiedzi
- 6475 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Szczurson
-
- 6 Odpowiedzi
- 3406 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: byMK
-
- 10 Odpowiedzi
- 2980 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: P3pE
-
- 2 Odpowiedzi
- 1354 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: N___________
-
- 6 Odpowiedzi
- 2867 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: dominik09l
-
- 2 Odpowiedzi
- 3479 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Tenk
-
- 13 Odpowiedzi
- 3307 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: fredek
-
- 1 Odpowiedzi
- 1309 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Workaholic
-
- 9 Odpowiedzi
- 2293 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: jaszczomppoziomka
-
- 3 Odpowiedzi
- 1077 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112