BMW E46 320D - Problem z podgrzewaniem paliwa - rozładowany akumlator / chyba problem z termostatem
-
- Bywalec forum
- Posty: 251
- Rejestracja: 26 lip 19, 23:19
- BMW: E46 318I Touring 105 kW N42
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Kraków
- VIN: JY71815
Witam
Mamy w rodzinie BMW E46 320D. Ma bodajze +/- 130 koni, nie pamiętam dokładnie.
Mamy problem z elektryką.
Po wielu dniach szukania znaleźliśmy winowajcę.
Z tego co słyszałem w dieslach komputer włączą grzałke by podgrzać paliwo, które jest dostarczane do silnika po jego uruchomieniu. Czy to prawda i tak to działa? Gdy mamy ciepłe paliwo to automatycznie mamy mniejsze spalnie, itd.
Problem w tym, że w tej buni ta grzałka pracuje non-stop i potrafi rozładować akumlator w 2 dni przy braku odpalenia silnika, czyli np: wracamy w piatek z pracy, zostawiamy samochód w garażu to w rezultacie w poniedziałek rano już nie odpalimy.
Akumlator mamy nowy prawie.
Chwilowe rozwiązanie to takie, że odłączamy "mase" o tej grzałki pod maska. Trzeba co wieczór odkręcać nakrętkę i sciagać "mase" z samochodu i rano spowrotem zakładać, by wszystko było ok. Oczywiśnie nie mówie tutaj o jakieś masie z akumlatora itd. Cała elektryka auta pozostaje bez zmian.
Podsyłam fotki przewodu, który jest odłączany, by nie rozładował aku i jest to potwierdzone info przez codziennego użytkownika auta. Gdy tego nie odłączy to na 2-3 dzien już nie odpali.
W sumie to nie jestem pewny czy ta masa to jest od tej grzałki paliwa, ale na pewno jest od czegoś co działa non stop i pobiera prąd.
Auto po zamknieciu centralnego zamkna nadal pobiera kilka Amperow.
Jak to można naprawić?
Mamy w rodzinie BMW E46 320D. Ma bodajze +/- 130 koni, nie pamiętam dokładnie.
Mamy problem z elektryką.
Po wielu dniach szukania znaleźliśmy winowajcę.
Z tego co słyszałem w dieslach komputer włączą grzałke by podgrzać paliwo, które jest dostarczane do silnika po jego uruchomieniu. Czy to prawda i tak to działa? Gdy mamy ciepłe paliwo to automatycznie mamy mniejsze spalnie, itd.
Problem w tym, że w tej buni ta grzałka pracuje non-stop i potrafi rozładować akumlator w 2 dni przy braku odpalenia silnika, czyli np: wracamy w piatek z pracy, zostawiamy samochód w garażu to w rezultacie w poniedziałek rano już nie odpalimy.
Akumlator mamy nowy prawie.
Chwilowe rozwiązanie to takie, że odłączamy "mase" o tej grzałki pod maska. Trzeba co wieczór odkręcać nakrętkę i sciagać "mase" z samochodu i rano spowrotem zakładać, by wszystko było ok. Oczywiśnie nie mówie tutaj o jakieś masie z akumlatora itd. Cała elektryka auta pozostaje bez zmian.
Podsyłam fotki przewodu, który jest odłączany, by nie rozładował aku i jest to potwierdzone info przez codziennego użytkownika auta. Gdy tego nie odłączy to na 2-3 dzien już nie odpali.
W sumie to nie jestem pewny czy ta masa to jest od tej grzałki paliwa, ale na pewno jest od czegoś co działa non stop i pobiera prąd.
Auto po zamknieciu centralnego zamkna nadal pobiera kilka Amperow.
Jak to można naprawić?
Ostatnio zmieniony 1 wrz 19, 19:23 przez roque, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Bywalec forum
- Posty: 251
- Rejestracja: 26 lip 19, 23:19
- BMW: E46 318I Touring 105 kW N42
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Kraków
- VIN: JY71815
Dodam jeszcze, że BMW nie jest w stanie osiągnąć pionu (na zegarach) temperatury pracy, wskazówka pokazuje lekko powyżej niebieskiego pola nawet po 100km jazdy, nigdy nie jest w stanie się nagrzać. Termostat główny, ten z przodu silnika się zepsuł?
Czy ten podrzewacz płynu jest walnięty i dlatego "działa" non stop?
Czy te dwa problemy mogą być ze sobą powiązane?
Czy ten podrzewacz płynu jest walnięty i dlatego "działa" non stop?
Czy te dwa problemy mogą być ze sobą powiązane?
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10306
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Termostat do wymiany, jak jest mały termostat to jego też warto sprawdzić/wymienić.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Bywalec forum
- Posty: 251
- Rejestracja: 26 lip 19, 23:19
- BMW: E46 318I Touring 105 kW N42
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Kraków
- VIN: JY71815
Termostat EGR był wymieniany jakiś czas temu.
A czy wymiana termostatu wpłynie na ten problem z rozładowanym akumlatorem po nocy?
A czy wymiana termostatu wpłynie na ten problem z rozładowanym akumlatorem po nocy?
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10306
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Nie, nie ma to związku.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 12 Odpowiedzi
- 5510 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: crazy9065
-
- 31 Odpowiedzi
- 12474 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 5 Odpowiedzi
- 2546 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kingaonthestage
-
- 0 Odpowiedzi
- 1747 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: ostryist
-
- 1 Odpowiedzi
- 1005 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 1 Odpowiedzi
- 975 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 4 Odpowiedzi
- 705 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Chęsjo
-
- 14 Odpowiedzi
- 4714 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: roque
-
- 31 Odpowiedzi
- 14563 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 3 Odpowiedzi
- 5867 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Spectron