BMW E46 320D - drgania/wibracje przy przyspieszaniu

Awatar użytkownika
kirkor
Posty: 1
Rejestracja: 30 maja 22, 20:05
BMW: E46 320D 136KM
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Wilczyska
Płeć:

#1

Post autor: kirkor »

Witam Panów serdecznie,
Mam problem ze swoją E46, otóż niedawno pojawił się u mnie problem drgań (a tym samym buczenia) przy gwałtownym przyspieszaniu, głównie powyżej 2 tys. obr/min, na biegach od 2 do 5. W związku z tym zajrzałem pod spód auta, w celu zdiagnozowania czy to nie podpory i łącznik elastyczny wału. Okazało się, że łącznik w nie najlepszym stanie, jedna podpora "w miarę" ok, no i tej najbliżej dyfra nie było prawie wcale. To co przed chwilą wypisałem zostało wymienione, a problem pozostał. Dobrałem się więc do tulei centrującej, która jest w wale napędowym i wchodzi na skrzynię, była popękana więc również została wymieniona; po pierwszej przejażdżce mówię, super problem w końcu rozwiązany. Wsiadłem za kółko za jakieś 30 minut i... problem występuje nadal, może nie w stopniu tak znacznym jak do tej pory to miało miejsce, ale występuje. Dodam tylko, że zauważyłem pęknięcie na tulei nr 9 ze schematu dyferencjału (wiadomo, z automatu jest ona do wymiany), ale czy to ona może odpowiadać za drżenie auta podczas gwałtownego przyspieszania? Wymiana oleju w skrzyni i dyfrze..? Doradźcie coś panowie, bo już naprawdę mi ręce opadają...
Pozdrawiam
AdrianKK
Posty: 1
Rejestracja: 7 sty 23, 22:12
BMW: e46 320D 136km Sedan
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Strzyżów
Płeć:

#2

Post autor: AdrianKK »

I jak sytauacja? U mnie to samo...
Awatar użytkownika
BAKszaK
Posty: 5
Rejestracja: 30 lis 23, 19:17
BMW: BMW E46 318td polift
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Jaworzno
VIN: KS18901
Płeć:

#3

Post autor: BAKszaK »

wyjaśniona sytuacja? podobna sprawa w mojej 318td
Awatar użytkownika
dzejkob
Bywalec forum
Posty: 72
Rejestracja: 14 sie 22, 21:35
BMW: E46 330d M57 184KM
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: 64-730
Płeć:

#4

Post autor: dzejkob »

Jedno zasadnicze pytanie - jaka podpora?
Ja walczyłem z tym przy 330d dłuuuuuugi czas. Wymieniona podpora na FEBI, łącznik elastyczny na FEBI. Chwile ustało i było znowu to samo.
Co się okazało? Podpora nawet z FEBI to szajs, łożysko, które siedzi w tej podporze to śmieszny żart.
Guma się rozerwała dość szybko i co pomogło to wymiana podpory wału jeszcze raz. Tym razem na Meyle ale zakupiłem oryginalne łożysko OE BMW do tej podpory i wymieniłem na prasie.
Problem ustał.
Zobacz w jakim stanie guma jest bo być może znów się rozerwała.
Albo ori podpora albo wymienić łożysko na ori bmw..
No ale tuleje dyfra też warto wymienić. Chociaż ja jej nie tykałem, a też już mogła by być wymieniona.
Zobacz jeszcze jak poduchy skrzyni wyglądają, to nie majątek a wymienić też nie trudno. Poduchy najlepiej Corteco.
330d / 2000r / manual
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ napędowy”