BMW E46 320D - drgania/wibracje przy przyspieszaniu
- kirkor
- Posty: 1
- Rejestracja: 30 maja 22, 20:05
- BMW: E46 320D 136KM
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: Wilczyska
- Płeć:
Witam Panów serdecznie,
Mam problem ze swoją E46, otóż niedawno pojawił się u mnie problem drgań (a tym samym buczenia) przy gwałtownym przyspieszaniu, głównie powyżej 2 tys. obr/min, na biegach od 2 do 5. W związku z tym zajrzałem pod spód auta, w celu zdiagnozowania czy to nie podpory i łącznik elastyczny wału. Okazało się, że łącznik w nie najlepszym stanie, jedna podpora "w miarę" ok, no i tej najbliżej dyfra nie było prawie wcale. To co przed chwilą wypisałem zostało wymienione, a problem pozostał. Dobrałem się więc do tulei centrującej, która jest w wale napędowym i wchodzi na skrzynię, była popękana więc również została wymieniona; po pierwszej przejażdżce mówię, super problem w końcu rozwiązany. Wsiadłem za kółko za jakieś 30 minut i... problem występuje nadal, może nie w stopniu tak znacznym jak do tej pory to miało miejsce, ale występuje. Dodam tylko, że zauważyłem pęknięcie na tulei nr 9 ze schematu dyferencjału (wiadomo, z automatu jest ona do wymiany), ale czy to ona może odpowiadać za drżenie auta podczas gwałtownego przyspieszania? Wymiana oleju w skrzyni i dyfrze..? Doradźcie coś panowie, bo już naprawdę mi ręce opadają...
Pozdrawiam
Mam problem ze swoją E46, otóż niedawno pojawił się u mnie problem drgań (a tym samym buczenia) przy gwałtownym przyspieszaniu, głównie powyżej 2 tys. obr/min, na biegach od 2 do 5. W związku z tym zajrzałem pod spód auta, w celu zdiagnozowania czy to nie podpory i łącznik elastyczny wału. Okazało się, że łącznik w nie najlepszym stanie, jedna podpora "w miarę" ok, no i tej najbliżej dyfra nie było prawie wcale. To co przed chwilą wypisałem zostało wymienione, a problem pozostał. Dobrałem się więc do tulei centrującej, która jest w wale napędowym i wchodzi na skrzynię, była popękana więc również została wymieniona; po pierwszej przejażdżce mówię, super problem w końcu rozwiązany. Wsiadłem za kółko za jakieś 30 minut i... problem występuje nadal, może nie w stopniu tak znacznym jak do tej pory to miało miejsce, ale występuje. Dodam tylko, że zauważyłem pęknięcie na tulei nr 9 ze schematu dyferencjału (wiadomo, z automatu jest ona do wymiany), ale czy to ona może odpowiadać za drżenie auta podczas gwałtownego przyspieszania? Wymiana oleju w skrzyni i dyfrze..? Doradźcie coś panowie, bo już naprawdę mi ręce opadają...
Pozdrawiam
- dzejkob
- Bywalec forum
- Posty: 72
- Rejestracja: 14 sie 22, 21:35
- BMW: E46 330d M57 184KM
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: 64-730
- Płeć:
Jedno zasadnicze pytanie - jaka podpora?
Ja walczyłem z tym przy 330d dłuuuuuugi czas. Wymieniona podpora na FEBI, łącznik elastyczny na FEBI. Chwile ustało i było znowu to samo.
Co się okazało? Podpora nawet z FEBI to szajs, łożysko, które siedzi w tej podporze to śmieszny żart.
Guma się rozerwała dość szybko i co pomogło to wymiana podpory wału jeszcze raz. Tym razem na Meyle ale zakupiłem oryginalne łożysko OE BMW do tej podpory i wymieniłem na prasie.
Problem ustał.
Zobacz w jakim stanie guma jest bo być może znów się rozerwała.
Albo ori podpora albo wymienić łożysko na ori bmw..
No ale tuleje dyfra też warto wymienić. Chociaż ja jej nie tykałem, a też już mogła by być wymieniona.
Zobacz jeszcze jak poduchy skrzyni wyglądają, to nie majątek a wymienić też nie trudno. Poduchy najlepiej Corteco.
Ja walczyłem z tym przy 330d dłuuuuuugi czas. Wymieniona podpora na FEBI, łącznik elastyczny na FEBI. Chwile ustało i było znowu to samo.
Co się okazało? Podpora nawet z FEBI to szajs, łożysko, które siedzi w tej podporze to śmieszny żart.
Guma się rozerwała dość szybko i co pomogło to wymiana podpory wału jeszcze raz. Tym razem na Meyle ale zakupiłem oryginalne łożysko OE BMW do tej podpory i wymieniłem na prasie.
Problem ustał.
Zobacz w jakim stanie guma jest bo być może znów się rozerwała.
Albo ori podpora albo wymienić łożysko na ori bmw..
No ale tuleje dyfra też warto wymienić. Chociaż ja jej nie tykałem, a też już mogła by być wymieniona.
Zobacz jeszcze jak poduchy skrzyni wyglądają, to nie majątek a wymienić też nie trudno. Poduchy najlepiej Corteco.
330d / 2000r / manual
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 3 Odpowiedzi
- 1482 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 2 Odpowiedzi
- 2099 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Grzegorz881
-
- 6 Odpowiedzi
- 3105 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Mareksz78
-
- 3 Odpowiedzi
- 1849 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Grisza66
-
- 2 Odpowiedzi
- 842 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: n42b20 ZSZ
-
- 10 Odpowiedzi
- 8970 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Mariusz_E46
-
- 7 Odpowiedzi
- 3203 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: arek_k
-
- 8 Odpowiedzi
- 5035 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Adrian_N15
-
- 2 Odpowiedzi
- 2901 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Dobrodziej_1983
-
- 1 Odpowiedzi
- 1464 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112