Bmw e46 320d biały dym po odpaleniu

gracjan330
Bywalec forum
Posty: 67
Rejestracja: 6 sty 14, 18:33
BMW: 330d
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Koszalin

#21

Post autor: gracjan330 »

-płyn chłodniczy (barwa? zaolejony?)
-głowica (gniazda zaworów)
-podupadający wtrysk,
-turbina (tez mi kopcił leciutko na bialo ale to m57, po dluzszej trasie padla turbina) napisz czy turbo swiszczy podczas przyspieszania (powinienies slyszec sam "zawor upustowy". moze wydaje ci sie ze to ropa, moze olej wywala do kata tam sie grzeje i stad ten dym (tak mialem)
mi turbo dmuchalo do samego demontazu, nie czulem zmian w odejsciu a turbo wywalalo olej wiec regeneracja.
tomeczek408
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 13 lis 10, 19:49
BMW: 320d
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: ropczyce

#22

Post autor: tomeczek408 »

Witam. Wtryski raczej odpadają bo wymieniłem 4 szt na nowe (boscha) prosto z sklepu :) Też pomyslałem o turbinie,słychac ja.W płynie nie ma oleju,ani go nie ubywa.
Frost
Bywalec forum
Posty: 841
Rejestracja: 16 wrz 12, 19:55
BMW: 320d m47
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Tychy

#23

Post autor: Frost »

Tylko po odpaleniu masz dym? Jak tak to może masz uwaloną świecę żarową? Ale to raczej nie byłby biały dym wtedy.
gracjan330
Bywalec forum
Posty: 67
Rejestracja: 6 sty 14, 18:33
BMW: 330d
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Koszalin

#24

Post autor: gracjan330 »

o jak ją słychać podczas przyspieszania to na 90 % turbina puszcza olej. dolej, pojeździj, sprawdź stan.
możesz sam to ocenić, wywalając rurę gumową od strony zimnej (demontując rurę od dolotu przy samej turbinie) i od gorącej( odkręcić od turbiny rurę wydechową) jak będziesz widział olej od jedej lub drugiej to masz winowajce białego dymu. Ewentualnie poruszać wirnikiem w celu zweryfikowania luzów, które w zasadzie nie mogą występować. Są ale bardzo minimalne, praktycznie nie wyczuwalne w zdrowej turbawce.
polecałbym sprawdzić live date na doładowaniu. zapewne będzie wszytko w normie i będzie Ci dmuchać aż miło, do momentu gdy turbo padnie ale może już jakieś ubytki ciśnienia się pokazują

ja z białym dymkiem jeździłem ok 2 miesiecy, w niemczech dłuższa trasa , średnia predkość ok 180km/h, max 240km/h i następnego dnia z rana turbo już waliło tylko siwym dymem ale ciągle auto "ciągneło" bez żadnych lagów itd.
https://www.youtube.com/watch?v=qC0WhrVp0_4

także ja sprawdzałbym turbo.
tomeczek408
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 13 lis 10, 19:49
BMW: 320d
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: ropczyce

#25

Post autor: tomeczek408 »

Podobnie kopci jak na tym filmiku,tylko mniej.Ja tez smigam trasy polska -niemcy :) Sprawdze to jak bende w PL.Wydaje mi sie tez ze to bendzie turbina.Musze to dobrze sprawdzic bo szkoda mi znów wydac 5tys i nic to nie pomorze.
tomeczek408
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 13 lis 10, 19:49
BMW: 320d
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: ropczyce

#26

Post autor: tomeczek408 »

Tak tylko po odpaleniu do momentu jak silnik nie osiagnie temperatury,puzniej spokuj A swiece raczej benda dobre bo niedawno je wymieniałem
Frost
Bywalec forum
Posty: 841
Rejestracja: 16 wrz 12, 19:55
BMW: 320d m47
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Tychy

#27

Post autor: Frost »

Ogarnij proszę trochę ortografię bo się to bardzo źle czyta...
gracjan330
Bywalec forum
Posty: 67
Rejestracja: 6 sty 14, 18:33
BMW: 330d
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Koszalin

#28

Post autor: gracjan330 »

puszcza olej w tłumnik na wolnych obrotach i zminym silniku i tam się spala co powoduje biały gryzącośmierdzący dym.
jak się rozgrzeje wszystko jest spalane w turbinie.
Frost, kolega może mieć dyslekcję, musimy być bardziej tolerancyjni ;-)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”