[BMW E46 320D 136KM] Szarpie podczas jazdy , gaśnie na wolnych obrotach lub podczas hamowania.

tekkzy
Posty: 3
Rejestracja: 20 gru 16, 11:44
BMW: E46 320
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: konin

#1

Post autor: tekkzy »

Witam otóż mam problem z moim BMW E46 320D Rocznik 2000 136KM Sedan. Otóz sprawa wygląda następująco wymieniałem opony na zimowe w serwisie. Prosiłem o opony na jeden sezon bo prawdopodobnie będę zmieniać samochód więc na dłuzej nie potrzebuje. Bieżnik jest w dobry stanie i raczej nie podejrzewam tutaj winy po stronie kół. Opony Continental. Otóz problem jest taki że np gdy skrecam gwałtownie w lewo , prawo wyłącza sie trakcja zawiesza nie da sie jej włączyć przyciskiem dopiero jak zresetuje zaplon to wraca do normy. Trakcja wyłącza sie także podczas drgań np gdy jade na drodze z dziurami dodatkowo samochód traci moc samo mnie zwalnia ale kontrolka od trakcji nie miga wiec nie jestem w poslizgu. Dodatkowo sprawdzilem czy samochod bedzie mnie zwalnial na dziurach gdy sam wylacze trakcje trzymalem przycisk asc przez 10 sek zeby calkowicie ja wylaczyc i problem nadal wystepuje podczas jazdy na dziurach samochod odcina paliwo traci moc i ze 100 mnie zwalnia nagle do 40-30-20. Dodam że na letnich oponach trakcja tez sie zawieszala ale bardzo zadko a nawet jak sie zawiesila to samochod mi sam nie hamował. W czym może być przyczyna? padnięte czujniki abs? tylko czy samochód sam by mnie wyhamowywał przy tym problemie? Np jak jade pod górke to też mnie hamuję. Zdarzyło sie nawet kilka razy że sam mi gasł samochód gdy skrecałem na 2 lekko w prawo czy lewo. Dodam że nie byłem pod komputerem. Resetowałem klemami silnik ale to nic nie dało nadal to samo sie dzieję. Dodam że z tydzień temu też miałem ten problem też sie tak działo ale nagle ustało i jezdzilo auto normalnie nie gasło ani nie zaplala sie trakcja. Wczoraj byłem na wymianie poduszek silnika i koła pasowego i problem sie nasilil o co tutaj chodzi? wie ktoś może gdzie szukać przyczyny? koła nie były u niego ruszane.
Ostatnio zmieniony 21 gru 16, 19:04 przez tekkzy, łącznie zmieniany 3 razy.
tekkzy
Posty: 3
Rejestracja: 20 gru 16, 11:44
BMW: E46 320
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: konin

#2

Post autor: tekkzy »

mam dokładnie to samo co na widać na tym filniku. Też zaraz trakcja sie zapala i gaśnie silnik ale u mnie obroty chodzą równo na wolnych.

https://www.youtube.com/watch?v=RpFzYPGTNtU
adamusiek
Moderator
Posty: 3767
Rejestracja: 6 sty 12, 14:01
BMW: E83
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#3

Post autor: adamusiek »

po pierwsze popraw tytuł na regulaminowy, a po drugie edytuj posty !!!
Awatar użytkownika
Szczurson
Bywalec forum
Posty: 1680
Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
BMW: F11 520d
Rok produkcji: 2012
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Częstochowa
VIN: DY10727
Lokalizacja: przed_monitorem

#4

Post autor: Szczurson »

O ile się nie mylę, to mając ASC nic nie daje dłuższe przytrzymanie przycisku - to nie DSC. Naciskasz raz i zapala się kontrolka i kontrola trakcji jest wyłączona. Przynajmniej u mnie tak do działa.
Myślę, że powinieneś zacząć od podpięcia pod kompa. Prawdopodobnie jakiś czujnik w kole wariuje stąd te problemy.
Moje BMW (klik w obrazek):
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#5

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Piszesz że robiłeś diagnostykę, ale nie napisałeś co komp pokazał?? Kasowaniem błędów usterek się nie naprawia %)
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
tekkzy
Posty: 3
Rejestracja: 20 gru 16, 11:44
BMW: E46 320
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: konin

#6

Post autor: tekkzy »

a czy może to być czujnik położenai wałka rozrzadu? bo takie objawy są które na to skazuje. Samochód jadac na prostej drodze bez dziur nie przerywa nie gasnie ma moc. Gdy jade po dziurach szarpie. Gdy nagle wyhamuje nawet na prostej tez gasnie czyli tak jakby cos pod drganiami sie odlaczało?

Czy szarapanei podczas jazdy na nierównej nawieszchni , gaśniecie podczas skrecania lub naglego wyhamowywania , wylaczajaca sie trakcja , falowanie obrotow i glupienie zegarow (zdarzylo mi sie tak ze na postoju opada wskazowka od obrotow a tempratura idzie na sama gore i po chwili wszystko wraca do normy zegary pracuja rowno. Dodam ze zdarza sie to tylko na postoju podczas jazdy pokazuja normalnie.

czy może to byc czujnik walka rozrzadu? gdzie on sie znajduje ponoc latwy jest do niego dostep w e46


pod kompa nie podpinalem ;/ nikt tutaj w okolicy nie ma komputera wies ;/ napisalem ze resetowalem komputer sposobem wyladowania kondensatorow podpinajac klemy do siebie na 15 min
Awatar użytkownika
Jarando
Moderator
Posty: 2164
Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
BMW: G31 530d xDrive
Rok produkcji: 2017
Państwo: Irlandia-Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Mallow-Żywiec
Płeć:

#7

Post autor: Jarando »

Bez podpięcia do kompa można tylko wróżyć z fusów i wymieniać niepotrzebnie kolejne sprawne części a samochód dalej będzie niesprawny.


Wysłane z mojego SM-N910C
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#8

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Faktycznie, nie doczytałem. Diagnostyka bardzo w tym przypadku wskazana, inaczej jak kolega wyżej napisał. Jeśli chodzi o wymianę czujnika wałka to znajdziesz w sieci mnóstwo informacji. Poszukaj jednak kogoś z kompem, nawet jeśli miałbyś dojechać, lepsze to niż wymiany na chybił-trafił.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”