[BMW E46 320d 136 KM] Poziom oleju

avellananut
Bywalec forum
Posty: 94
Rejestracja: 12 cze 11, 21:39
BMW: E46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#21

Post autor: avellananut »

Po 8 tysiącach stan dojdzie do sytuacji, kttóra opisywałem wyżej. Teraz stan jest max po kilku tysiącach z bagnetu zniknie powiedzmy ze 150 ml co oznacza, że sprawdzając poziom oleju 5 min po zgaszeniu auta oleju będzie brakować około litra. A oringów nie wymieniłem nie mieli na stanie
Awatar użytkownika
kemer85
Bywalec forum
Posty: 183
Rejestracja: 5 lut 12, 20:59
BMW: F11 525d
Rok produkcji: 2014
Państwo: PL DE
Województwo: mazowieckie
Miasto: Memmingen
VIN: D699123

#22

Post autor: kemer85 »

avellananut pisze:Po 8 tysiącach stan dojdzie do sytuacji, kttóra opisywałem wyżej. A oringów nie wymieniłem nie mieli na stanie
Zaprawdę powiadam Ci spróbuj wymienić te oringi bo na pewno są stare i zobacz ile po ich wymianie będzie się palić kontrolka po odpaleniu po dłuższym postoju. Szczególnie ten mały nie dopuszcza do spłynięcia z podstawy filtra oleju co pewnie nie rozwiąże problemu do końca ale rozwiąże Twój problem o stanie oleju bo może chociaż ten oring utrzyma olej.
Z BMW jak z kobietą-pięknieje przy odpowiednim mężczyźnie

kemer85
avellananut
Bywalec forum
Posty: 94
Rejestracja: 12 cze 11, 21:39
BMW: E46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#23

Post autor: avellananut »

Zróbmy małą ankietę. Założmy, że każdy z użytkowników ma w samochodzie olej, na którym zrobił 9 tysięcy. Użytkownik takiego pojazdu sprawdza olej na zimnym silniku i poziom jest między oznaczeniami na bagnecie. Następnie sprawdza olej 5 min po zgaszeniu samochodu. Poziom oleju jest lekko ponad min. Co robi użytkownik? Proszę o odpowiedzi w stylu dolewam, nie dolewam
Awatar użytkownika
xlc
Bywalec forum
Posty: 1168
Rejestracja: 3 maja 10, 15:50
BMW: e46 320d(M47)
Rok produkcji: 1999
Państwo: Holandia/Polska
Województwo: ---
Miasto: Maassluis/Radzionków

#24

Post autor: xlc »

Jezeli silnik bylby goracy i po 5 min od zgaszenia silnika na miarce bylo by lekko powyzej min. ja bym dolal troszke oleju.
Chcesz zobaczyć moją e46 kliknij fotkę ;)
Obrazek
https://e46forum.pl/re-re-320d-by-xlc-19-end-of-story-3376
avellananut
Bywalec forum
Posty: 94
Rejestracja: 12 cze 11, 21:39
BMW: E46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#25

Post autor: avellananut »

I to jest konkretna odpowiedź
Awatar użytkownika
Maniek
Bywalec forum
Posty: 2406
Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
BMW: M57N
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:
VIN: PK14005
Lokalizacja: celu do zlikwidowania

#26

Post autor: Maniek »

Trzymałbym się sprawdzania stanu oleju w jednakowych odstępach czasowych od zgaszenia silnika. Zastosuj się do instrukcji obsługi, tak powinno być najlepiej, zawsze będziesz miał jednakowy pogląd na faktyczny stan oleju.
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Obrazek
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.


How hard can it be ?
Awatar użytkownika
xlc
Bywalec forum
Posty: 1168
Rejestracja: 3 maja 10, 15:50
BMW: e46 320d(M47)
Rok produkcji: 1999
Państwo: Holandia/Polska
Województwo: ---
Miasto: Maassluis/Radzionków

#27

Post autor: xlc »

ManiekTDS pisze:Trzymałbym się sprawdzania stanu oleju w jednakowych odstępach czasowych od zgaszenia silnika. Zastosuj się do instrukcji obsługi, tak powinno być najlepiej, zawsze będziesz miał jednakowy pogląd na faktyczny stan oleju.
Popieram :good:
Chcesz zobaczyć moją e46 kliknij fotkę ;)
Obrazek
https://e46forum.pl/re-re-320d-by-xlc-19-end-of-story-3376
Jan5
Bywalec forum
Posty: 83
Rejestracja: 19 maja 16, 20:05
BMW: 330xi
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto:

#28

Post autor: Jan5 »

Siema, olej sprawdza się na rozgrzanym silniku kilka minut po jego zgaszeniu. Silnik potrzebuje smarowania jak pracuje a nie jak stoi. Jeśli po wyłączeniu silnika bagnet będzie suchy, a po nocy pełny to na pewno zapali się i tak żółta kontrolka. Poza tym jeśli olej jest prawidłowy tzn syntetyk i nie wygląda jak smoła, spłynięcie zajmie mu może kilka minut. Jeśli dzieje się to bardzo długo to znaczy, że olej jest za gęsty. Wtedy też będzie wariował czujnik poziomu oleju. Jeśli poziom po 5 minutach różni się dużo od tego po nocy to wiedz, że źle się dzieje. Właściwie to największym problemem przy pomiarach oleju w silnikach r6 jest ich wielkość. Wystarczy, że cały samochód jest przechylony jest 5cm na bok to na bagnecie może być już prawie cm wiecej lub mniej.

Piszę do was właściwie z innego powodu. Ile oleju mieści się w modelu 330xi? W instrukcji pisze, że 7,5l ale model 330i mieści 6,5. Czy mają np inne miski, bo silnik wiadomo taki sam. Piszę dlatego, że kolejny raz zmieniając olej wylałem z niego 6l a wlałem 6,5. Przecież niemożliwe, że 1l starego oleju zostało w środku bo zrobiłby się od razu ciemny
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”