[BMW E46 320d 136 KM] Poziom oleju

avellananut
Bywalec forum
Posty: 94
Rejestracja: 12 cze 11, 21:39
BMW: E46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#11

Post autor: avellananut »

avellananut
Bywalec forum
Posty: 94
Rejestracja: 12 cze 11, 21:39
BMW: E46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#12

Post autor: avellananut »

Właśnie Maniek prawie odpowiedział na moje pytanie. Prawie, bo nadal nie wiem czy dolać czy nie
przemo1976
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 7 maja 10, 22:03
BMW: 320 d
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: kłecko

#13

Post autor: przemo1976 »

cześć,kontynuując temat chciałbym spytac czy da się jakoś naprawić te zaworki zwrotne w podstawie filtra?
Awatar użytkownika
xlc
Bywalec forum
Posty: 1168
Rejestracja: 3 maja 10, 15:50
BMW: e46 320d(M47)
Rok produkcji: 1999
Państwo: Holandia/Polska
Województwo: ---
Miasto: Maassluis/Radzionków

#14

Post autor: xlc »

Wlewam zawsze książkowe 5 litrów oleju
U mnie po zalaniu 5l. stan na miarce wskazywal kilka mm. ponad max !
4.7l. to jest max u mnie
4.5l. - 3/4 miarki
przemo1976 pisze:cześć,kontynuując temat chciałbym spytac czy da się jakoś naprawić te zaworki zwrotne w podstawie filtra?
Nie ! Nalezy wymienic cala podstawe filtra.
Chcesz zobaczyć moją e46 kliknij fotkę ;)
Obrazek
https://e46forum.pl/re-re-320d-by-xlc-19-end-of-story-3376
Awatar użytkownika
Maniek
Bywalec forum
Posty: 2406
Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
BMW: M57N
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:
VIN: PK14005
Lokalizacja: celu do zlikwidowania

#15

Post autor: Maniek »

xlc, a masz pewność, że w Twoim aucie zaworki zwrotne są dobre ? Część oleju zawsze powinna zostawać "na górze" silnika żeby własnie po odpaleniu nie było charakterystycznego "klepania" zanim pompa zdąży wtłoczyć olej to popychaczy zaworowych.

przemo1976 - Tylko wymiana podstawy pomoże. Nie można ich naprawić. Są wprasowane w podstawę filtra oleju, to raz a dwa nie dostaniesz ich nigdzie osobno. Tylko wraz z obudową, podstawą filtra i zarazem łapą silnika.
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Obrazek
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.


How hard can it be ?
avellananut
Bywalec forum
Posty: 94
Rejestracja: 12 cze 11, 21:39
BMW: E46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#16

Post autor: avellananut »

Wiem, że musiałbym wymienić podstawę filtra. Ale póki co ktoś odpowie czy mam dolewać ten olej czy nie?
Awatar użytkownika
kemer85
Bywalec forum
Posty: 183
Rejestracja: 5 lut 12, 20:59
BMW: F11 525d
Rok produkcji: 2014
Państwo: PL DE
Województwo: mazowieckie
Miasto: Memmingen
VIN: D699123

#17

Post autor: kemer85 »

Ja z kolei z każdą wymianą oleju wymieniam te dwa oringi, których nigdy nie ma w zestawie z filtrem oleju czyli ten mały na końcu i ten w środku i też nie miałem o ich wymianie pojęcia do momentu przeczytania tematu i długo palącej się kontrolce oleju po odpaleniu. U mnie paliła się się dobre 5s przed ich wymianą bo poprzednia właścicielka oczywiście nie wiedziała o tym. Przy niedawnej wymianie oleju też je wymieniłem i to na sporo grubsze aby dobrze trzymały olej, szczególnie ten mały na końcu ale CZY PODSTAWA OLEJU DOBRZE TRZYMA OLEJ TO :unknown: :unknown: :unknown: :unknown: :unknown: :unknown:

JA BYM SIĘ WSTRZYMAŁ Z DOLEWKĄ SKORO JUŻ WLAŁEŚ CAŁE 5 L
Z BMW jak z kobietą-pięknieje przy odpowiednim mężczyźnie

kemer85
avellananut
Bywalec forum
Posty: 94
Rejestracja: 12 cze 11, 21:39
BMW: E46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#18

Post autor: avellananut »

Kemer85 nie zrozumieliśmy się. Nie mówie o dolewce teraz. Ale tak np z 8 tysięcy kilometrów.
Awatar użytkownika
xlc
Bywalec forum
Posty: 1168
Rejestracja: 3 maja 10, 15:50
BMW: e46 320d(M47)
Rok produkcji: 1999
Państwo: Holandia/Polska
Województwo: ---
Miasto: Maassluis/Radzionków

#19

Post autor: xlc »

ManiekTDS pisze:xlc, a masz pewność, że w Twoim aucie zaworki zwrotne są dobre ? Część oleju zawsze powinna zostawać "na górze" silnika żeby własnie po odpaleniu nie było charakterystycznego "klepania" zanim pompa zdąży wtłoczyć olej to popychaczy zaworowych.
Do idealu duzo brakuje ale nie mam tak jak czesto czytalem ze komus olej splynal po 10 min od zgaszenia auta.W moim aucie "klepanie" wystepuje tylko bo dlugim postoju np 12h.
Chcesz zobaczyć moją e46 kliknij fotkę ;)
Obrazek
https://e46forum.pl/re-re-320d-by-xlc-19-end-of-story-3376
Awatar użytkownika
kemer85
Bywalec forum
Posty: 183
Rejestracja: 5 lut 12, 20:59
BMW: F11 525d
Rok produkcji: 2014
Państwo: PL DE
Województwo: mazowieckie
Miasto: Memmingen
VIN: D699123

#20

Post autor: kemer85 »

avellananut pisze:Kemer85 nie zrozumieliśmy się. Nie mówie o dolewce teraz. Ale tak np z 8 tysięcy kilometrów.
Za 8 tys. km? Po co Ci to wiedzieć?
Wymieniłeś te oringi co ich nie ma w zestawie z filtrem oleju?
Z BMW jak z kobietą-pięknieje przy odpowiednim mężczyźnie

kemer85
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”