BMW e46 320 2002r chwieje obrotami i nie tylko

przemo18rtw
Bywalec forum
Posty: 43
Rejestracja: 15 cze 14, 21:41
BMW: e46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Walbrzych

#1

Post autor: przemo18rtw »

Witam, potrzebuję Waszej pomocy. Od jakiegoś czasu mamy problem z e46 z 2002r 150km 320 diesel. Po odpaleniu świece żarowe nie gasną, cały czas pali się kontrolka i chwieje ją na obrotach. Czasem jest tak że patrząc na obrotomierz to obroty minimalnie się ruszają ale zdarzyło się też że gasła. Macie jakieś pomysły co mogło się stać. Z góry dzięki za pomoc
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#2

Post autor: zibi_j1 »

A jak sie zagrzeje? Jak kontrolka grzania nie gasnie mogl pasc sterownik swiec. U nas nie tylko pomagaja w odpalaniu ale jakis czas dogrzewaja komore spalania. Podepnij kompa; )
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
przemo18rtw
Bywalec forum
Posty: 43
Rejestracja: 15 cze 14, 21:41
BMW: e46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Walbrzych

#3

Post autor: przemo18rtw »

Zibi po przejechaniu 2km samochód pracuje równiutko, nic się nie dzieje z obrotami i jedynie ta kontrolka świec nie gaśnie. W sobotę możliwe że podjadę do kolegi na kompa. To chwianie obrotami oraz świecenie świec żarowych może być spowodowane tym czujnikiem?
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#4

Post autor: zibi_j1 »

Na 99% wymienisz sterownik swiec i bedzie jak nowy. Roger nysa z bmw sport te sterowniki wysylkowo regeneruje. Podobno dluzej beda dzialac niz nowe.. mozesz go wypiac i jezdzic bez niego na czas naprawy. Bedzie pracowal tak jak teraz bo i tak nie dziala. Po podpieciu kompa bedziesz mial blad spalonych wszystkich swiec; )
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
przemo18rtw
Bywalec forum
Posty: 43
Rejestracja: 15 cze 14, 21:41
BMW: e46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Walbrzych

#5

Post autor: przemo18rtw »

Wielkie dzięki za pomoc :) W sobotę pojadę na kompa jak to będzie ten czujnik to będę się odzywał do osoby którą poleciłeś :)
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#6

Post autor: zibi_j1 »

sterownik. żaden czujnik
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
Awatar użytkownika
Mariusz_E46
Bywalec forum
Posty: 515
Rejestracja: 2 wrz 14, 8:27
BMW: E60 530D
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:

#7

Post autor: Mariusz_E46 »

A gdzie masz kontrolkę świec żarowych w polifcie ?!
Z tego co wiem to to jest kontrolka komputera i nie nic wspólnego z grzaniem świec w poliftach. Kontrolka się pali bo jest błąd w kompie, podłącz inpe i sprawdź. Jak silnik jest Ok to nawet bez sterownika świec będzie równo pracował.
Jedz na kompa bo się narobisz i nic z tego nie będzie
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#8

Post autor: zibi_j1 »

Maruisz o czym ty mowisz? Po pierwsze kolega wybiera sie na kompa, po drugie w kazdym dieslu jakiego widzialem jest kontrolka grzania swiec, po trzecie blad tego ukladu wywoluje przerwa w obwodzie wiec nie skasujesz. A po czwarte do czego wg ciebie sluzy dogrzewanie? Bo ja mysle ze jesli masz inne sprezanie na poszczegulnych garach lub jedna swieca dogrzewa a inna nie i gdzies zaplon mieszanki nastepuje latwiej szybciej a gdzies nie, to do czasu rozgrzania silnika i zniwelowania tych rozniic silnik moze pracowac nierowno.
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
Awatar użytkownika
Mariusz_E46
Bywalec forum
Posty: 515
Rejestracja: 2 wrz 14, 8:27
BMW: E60 530D
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:

#9

Post autor: Mariusz_E46 »

zibi_j1 pisze:Maruisz o czym ty mowisz? Po pierwsze kolega wybiera sie na kompa, po drugie w kazdym dieslu jakiego widzialem jest kontrolka grzania swiec, po trzecie blad tego ukladu wywoluje przerwa w obwodzie wiec nie skasujesz. A po czwarte do czego wg ciebie sluzy dogrzewanie? Bo ja mysle ze jesli masz inne sprezanie na poszczegulnych garach lub jedna swieca dogrzewa a inna nie i gdzies zaplon mieszanki nastepuje latwiej szybciej a gdzies nie, to do czasu rozgrzania silnika i zniwelowania tych rozniic silnik moze pracowac nierowno.
To jest kontrolka komputera a nie świec żarowych. Nie ma nic wspólnego z grzaniem świec żarowych. W tej wersji nie ma kontrolki świec żarowych jako takich bo świece grzane są inna techniką niż w starszych wersjach. Grzanie świecy trwa klika sekund.

Uszkodzenie świecy ani modułu sterowania nie powoduje pojawienia się kontrolki błędu komputera. Przerabiałem u siebie wymianę wszystkich świec i modułu sterującego. Błąd masz zarejestrowany w pamięci komputera. Najczęściej jest tak że jeżeli pojawia się błąd wszystkich świec to uwalony jest sterownik i tyle. Można go naprawić albo kupić nowy. Ja kupiłem nowy.

Na uwalonych świecach nie zauważyłem żadnej zmiany w pracy silnika, czy to uwalonym sterowniku czy na uwalonych świecach. Problem pojawił się przy -11 kiedy musiałem się nakręcić co by zapalił. Jedynym objawem uwalonego sterownika jest biały dym pojawiający się chwilę po rozruchu.

W poliftach świece żarowe działają bardziej jak świeca zapłonowa i pracują nadal nawet jak silnik jest już uruchomiony. Sterowane impulsowo różnym napięciem z tego co pamiętam to max około 8v. Nigdy nie są zasilane napięciem 12V dlatego nie wolno ich diagnozować kablem i żarówką jak to niektórzy robią.
Sterowanie odbywa się właśnie przez ten moduł sterowania świecami który masz zamontowany na boku silnika.
Ostatnio zmieniony 9 paź 14, 14:56 przez Mariusz_E46, łącznie zmieniany 1 raz.
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#10

Post autor: zibi_j1 »

Czescipwp sie zgadza. Ale nie p to tu chpdzi. Kolega na bank po podpieciu kp.pa bedzie mial blad wszystkich sqiec. Ogarnie sterownik i po problemie. W starszych silnikach swiece tez dogrzewaja. I nie maja nic wspolnego ze sqieca zaplonowa
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”