BMW e46 318i - Problem z odpaleniem samochodu

Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#71

Post autor: maniek21112 »

Czujnik auc, czarna puszka na obudowie wentylatora, odpowiada on za automatyczny obieg wewnętrzny, mało kto z tego korzysta.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
roque
Bywalec forum
Posty: 251
Rejestracja: 26 lip 19, 23:19
BMW: E46 318I Touring 105 kW N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: JY71815

#72

Post autor: roque »

maniek21112 pisze: 30 sie 19, 21:32 Czujnik auc, czarna puszka na obudowie wentylatora, odpowiada on za automatyczny obieg wewnętrzny, mało kto z tego korzysta.
Moge coś z tym robić, aby sie nie pokazywało lub naprawić? Gdzie dokładnie tego szukać? to jakieś zwarcie?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#73

Post autor: maniek21112 »

Otwórz maskę, przy chłodnicy jest wentylator, na jego obudowie po stronie pasażera jest ta puszka, albo jest odłączony albo uszkodzony, pewien znany jutuber z tego forum zrobił o tym film :wink:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
roque
Bywalec forum
Posty: 251
Rejestracja: 26 lip 19, 23:19
BMW: E46 318I Touring 105 kW N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: JY71815

#74

Post autor: roque »

Myślałem, że w kabinie, a to takie proste, popatrzę i jak coś to dam znać. Niby błąd mówi o jakimś zwarciu, ale nie wiem czy w to można wierzyć. Jeśli tylko zwarcie to może samo przeczyszczenie pomoże ;-)
roque
Bywalec forum
Posty: 251
Rejestracja: 26 lip 19, 23:19
BMW: E46 318I Touring 105 kW N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: JY71815

#75

Post autor: roque »

maniek21112 pisze: 31 sie 19, 7:41 pewien znany jutuber z tego forum zrobił o tym film :wink:
Tak się zastanawiałem o kim mowa ("scghost"), a przecież też go oglądam czasem i subskrybuje ;-) Takze + dla niego.

Przetestowałem ten czujnik miernikiem i padł. Grzałka nie grzeje, ani nie ma oporu na pinie 2-3
roque
Bywalec forum
Posty: 251
Rejestracja: 26 lip 19, 23:19
BMW: E46 318I Touring 105 kW N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: JY71815

#76

Post autor: roque »

wracajac do tych 3 błędów to wyskocyzli mi ponownie po 200km jazdy, ale zmienil sie jeden z before cat na after cat.
Dodam, że na komputerze spalnie na PB i na LPG wydaj sie ok, w tracie okolo 5-7 L, a w miescie kolo 9, nie widze wzrostu spalania.
Kilka dni temu wymienilem pompe paliwa w baku, czy musze robic jakies adaptacje?

RESULT: 3 error in error memory !-------------------------------------------------------------
2781 CDKPH - Camshaft sensor inlet
Error counter: 0 Logistic counter: 0
1. Umweltsatz Mileage 2930 km Engine speed (nmot) 3480.00 /min Engine temperature (tmot) 24.00 degrees C Ambient temperature (tumg) -27.00 Grd C Supply voltage (ub) 9.14 V
2. Umweltsatz Mileage 239270 km Engine speed (nmot) 10200.00 /min Engine temperature (tmot) 143.25 degrees C Ambient temperature (tumg) 143.25 Grd C Supply voltage (ub) 24.02 V
unplausible Phasenflankenanzahl Test conditions fulfilled Error not occurred yet Error would not cause a warning lamp to light up
Error code: 03 27 81 08 01 00 00 01 25 57 60 1C 61 5D 77 FF FF FF FF FF FF FF FF FF-------------------------------------------------------------
271A CDKLSV - Oxygen sensor before cat.
Error counter: 17 Logistic counter: 103
1. Umweltsatz Mileage 2940 km StatusByte LSU not plausible (lsunpstat) 87.00 bin LSU-voltage bef.cat (ADC) (uulsuv_u) 1.95 V Exhaust temp. bef.cat out of model (tabgm) -50.00 Grd C Sensor voltage after cat bank1 (ushk) 0.17 V
2. Umweltsatz Mileage 338420 km StatusByte LSU not plausible (lsunpstat) 255.00 bin LSU-voltage bef.cat (ADC) (uulsuv_u) 4.98 V Exhaust temp. bef.cat out of model (tabgm) 1225.00 Grd C Sensor voltage after cat bank1 (ushk) 1.13 V
Nebenschluss Sonde mit Heizer Sonde1 Bank1 Test conditions fulfilled Error present now and already stored Error would cause a warning lamp to light up
Error code: 03 27 1A E4 11 11 67 01 26 57 64 00 47 84 32 FF FF FF FF FF FF FF FF FF-------------------------------------------------------------

2727 CDKLASH2 - Lambda sensor ageing after cat bank2
Error counter: 0 Logistic counter: 0
1. Umweltsatz Mileage 2960 km Engine speed (nmot) 3480.00 /min Cat temp. out of the model bank2(tkatm2) 470.00 Grd C Inside resistor LS before cat bank2 (rinh2) 3136.00 Ohm Sensor voltage before cat bank2 (ushk2) 0.30 V
2. Umweltsatz Mileage 23470 km Engine speed (nmot) 10200.00 /min Cat temp. out of the model bank2(tkatm2) 1225.00 Grd C Inside resistor LS before cat bank2 (rinh2) 16320.00 Ohm Sensor voltage before cat bank2 (ushk2) 1.13 V
Sondenspannung ueberschreitet Schwellwert nicht Test conditions fulfilled Error not occurred yet Error would not cause a warning lamp to light up
Error code: 03 27 27 01 01 00 00 01 28 57 68 31 5F 09 2B FF FF FF FF FF FF FF FF FF =============================================================


Czy te blędy lamdy sa spowodowane przed bład camshaft, ktory jest spowodowany przestawienie rozrządu?
Zrobiłem testy na żywo. Ponizej dodam fotki
Ostatnio zmieniony 31 sie 19, 18:07 przez roque, łącznie zmieniany 2 razy.
roque
Bywalec forum
Posty: 251
Rejestracja: 26 lip 19, 23:19
BMW: E46 318I Touring 105 kW N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: JY71815

#77

Post autor: roque »

Testy na wolnych obrotach:
Na PB cieply silnik:

Obrazek
Obrazek

NA LPG cieply silnik, przelaczony manualnie zaraz po tescie na PB:

Obrazek
Obrazek

Jak widac to na PB inna sonda pokazuje przekroczony zakres, a na LPG ta akurat pokazuje ok, a inna pokazuje zly.

Prose o rady co moze byc nie taka z mieszanka? Czy to jest dlatego ze camshaft ma blad?
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#78

Post autor: adi3d »

Tam gdzie jest 0.00 to sonda padła lub wtyczka nie łączy. Która to sonda to nie wiem. Ale możesz odlaczyc kolejna i sprawdzić gdzie pokaże się 0.00 i tak wyeliminować ta która do wymiany
roque
Bywalec forum
Posty: 251
Rejestracja: 26 lip 19, 23:19
BMW: E46 318I Touring 105 kW N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: JY71815

#79

Post autor: roque »

Czy wiek ktos co to za sonda: "lambda sensor add bank 1"? w innych przypadkach innych bmw wartości się zmieniaja, a u mnie jest 0.0
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#80

Post autor: adi3d »

Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diagnostyka”