BMW e46 318i - Problem z odpaleniem samochodu

roque
Bywalec forum
Posty: 251
Rejestracja: 26 lip 19, 23:19
BMW: E46 318I Touring 105 kW N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: JY71815

#51

Post autor: roque »

Po bawie się z tymi osłonami i zobaczymy, bo przed demontażem tych wtrysków gazu nie miałem takiego stukania na LPG, dlatego mnie to zdziwiło, że tak cyka mocno.

Latałem kamerą na lewo i prawo by było widać i słychać skąd pochodzi dzwięk, telefon idealnie nagrał to w stereo ;-) Także ewidentnie coś stuka/cyka gdzieś w rejonie tych wtrysków LPG. W przypadku benzyny to raczej standard N42 chyba, czyli wtryskiwacze, choć mogę się mylić. Bo niektórzy mówią, że to może być wina popychaczy.

A jeśli to faktycznie coś innego to ile kosztuje taka impreza jak czyszczenie tych wtrysków?

Gaz to BRC sekwencja IV gen. ale dokładnie jaki to nie wiem.
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#52

Post autor: adi3d »

Czyszczenie wtryskiwaczy raczej nic nie kosztuje. Musiał byś rozebrać umyć w benzynie i poskładać. W środku wtryskiwacza pamiętam że jest sprężynka, taki tłoczek co się przesuwa i coś jeszcze chyba. Wielkiej filozofii tam nie ma.

Cykanie tego silnika jest większe pewnie dlatego że pracuje tam więcej elementów niz w normalnym silniku. W normalnym silniku masz 2 wałki i popychacze a tu są 3 walki popychacze, dźwignię pośrednie, rolkowe i popychacze. To wszystko musi bardziej halasowac.

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=AX51-EUR-03-2002-E46-BMW-318i&diagId=11_3176


Póki silnik równo pracuje i ma moc to takim dźwiękiem się nie przejmuj.
Awatar użytkownika
tomx
Bywalec forum
Posty: 274
Rejestracja: 15 paź 18, 8:22
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Gliwice

#53

Post autor: tomx »

Nie miałem dużo aut z LPG, ale gdy miałem jedną A4 1.8 to przy regulacji i właśnie takim cykaniu wtrysków gazownik powiedział że wypadałoby je wymienić, bo za jakiś czas padną same a już i tak mogą nie dokładnie dawkować LPG.
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#54

Post autor: adi3d »

Wiem że do niektórych wtryskiwaczy są zestawy regeneracyjne, taniej wyjdzie
roque
Bywalec forum
Posty: 251
Rejestracja: 26 lip 19, 23:19
BMW: E46 318I Touring 105 kW N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: JY71815

#55

Post autor: roque »

adi3d pisze: 25 sie 19, 9:38 Czyszczenie wtryskiwaczy raczej nic nie kosztuje. Musiał byś rozebrać umyć w benzynie i poskładać. W środku wtryskiwacza pamiętam że jest sprężynka, taki tłoczek co się przesuwa i coś jeszcze chyba. Wielkiej filozofii tam nie ma.

Cykanie tego silnika jest większe pewnie dlatego że pracuje tam więcej elementów niz w normalnym silniku. W normalnym silniku masz 2 wałki i popychacze a tu są 3 walki popychacze, dźwignię pośrednie, rolkowe i popychacze. To wszystko musi bardziej halasowac.

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=AX51-EUR-03-2002-E46-BMW-318i&diagId=11_3176


Póki silnik równo pracuje i ma moc to takim dźwiękiem się nie przejmuj.
Masz na myśli czyszczenie wtrysków do silnika na benzynie, czy tych wtrysków gazu, z których wychodza rurki i wchodzą do silnika? Które mogę wyczyścić sam?
roque
Bywalec forum
Posty: 251
Rejestracja: 26 lip 19, 23:19
BMW: E46 318I Touring 105 kW N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: JY71815

#56

Post autor: roque »

tomx pisze: 26 sie 19, 12:23 Nie miałem dużo aut z LPG, ale gdy miałem jedną A4 1.8 to przy regulacji i właśnie takim cykaniu wtrysków gazownik powiedział że wypadałoby je wymienić, bo za jakiś czas padną same a już i tak mogą nie dokładnie dawkować LPG.
Właśnie chodzi mi o to, że przed wymianą oleju LPG chodziło (to cykanie) tak samo jak na benzynie. Różnicy nie było. Gdy pościągałem wszystko i poodpinałem te wężyki i potem poskładałem po wymianie oleju to nagle cykanie na LPG nasiliło się (patrz na moj ostatni filmik). Jeszcze nie miałem okazji testować LPG po nagrzeniu i tych gum pod osłony, ale jak mi się uda to sprawdze czy coś to da. Mam tylko watpliwości co do tych gum.... Co mogę tam poupychać, aby mi się to nie upaliło od wysokiej temperatory?
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#57

Post autor: adi3d »

roque pisze: 28 sie 19, 17:18
adi3d pisze: 25 sie 19, 9:38 Czyszczenie wtryskiwaczy raczej nic nie kosztuje. Musiał byś rozebrać umyć w benzynie i poskładać. W środku wtryskiwacza pamiętam że jest sprężynka, taki tłoczek co się przesuwa i coś jeszcze chyba. Wielkiej filozofii tam nie ma.

Cykanie tego silnika jest większe pewnie dlatego że pracuje tam więcej elementów niz w normalnym silniku. W normalnym silniku masz 2 wałki i popychacze a tu są 3 walki popychacze, dźwignię pośrednie, rolkowe i popychacze. To wszystko musi bardziej halasowac.

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=AX51-EUR-03-2002-E46-BMW-318i&diagId=11_3176


Póki silnik równo pracuje i ma moc to takim dźwiękiem się nie przejmuj.
Masz na myśli czyszczenie wtrysków do silnika na benzynie, czy tych wtrysków gazu, z których wychodza rurki i wchodzą do silnika? Które mogę wyczyścić sam?
Wtryskiwacze gazu. Jeśli są rozbieralne oczywiście bo nie wiem czy każde są.

Ja mam też gumę pod wtryskiwaczami ale wiele ona nie daje
roque
Bywalec forum
Posty: 251
Rejestracja: 26 lip 19, 23:19
BMW: E46 318I Touring 105 kW N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: JY71815

#58

Post autor: roque »

Wyskoczyły mi kolejne błędy po 100 km jazdy.

E R R O R M E M O R Y ---------------------------------------
Date: 29.08.2019 18:03:57 ECU: ME9K_NG4 JobStatus: OKAY Variant: ME9K_NG4-------------------------------------------------------------
RESULT: 3 error in error memory !-------------------------------------------------------------
2781 CDKPH - Camshaft sensor inlet
Error counter: 0 Logistic counter: 0
1. Umweltsatz Mileage 2920 km Engine speed (nmot) 3480.00 /min Engine temperature (tmot) 16.50 degrees C Ambient temperature (tumg) -25.50 Grd C Supply voltage (ub) 9.33 V
2. Umweltsatz Mileage 231620 km Engine speed (nmot) 10200.00 /min Engine temperature (tmot) 143.25 degrees C Ambient temperature (tumg) 143.25 Grd C Supply voltage (ub) 24.02 V
Lage der Phasenflanken oder Einbaulage ausserhalb Toleranz Test conditions fulfilled Error not occurred yet Error would not cause a warning lamp to light up
Error code: 03 27 81 04 01 00 00 01 24 57 56 1E 63 5A 7A FF FF FF FF FF FF FF FF FF-------------------------------------------------------------
2823 CDKHSVSA - Heating lambda sensor befor Cat
Error counter: 0 Logistic counter: 0
1. Umweltsatz Mileage 2950 km Voltage LS-heater before cat (uhsv) 1.70 V LSU-voltage bef.cat (ADC) (uulsuv_u) 1.74 V Exhaust temp. bef.cat out of model (tabgm) 1145.00 Grd C Vehicle speed (vfzg_u) 164.00 km/h
2. Umweltsatz Mileage 325780 km Voltage LS-heater before cat (uhsv) 4.97 V LSU-voltage bef.cat (ADC) (uulsuv_u) 4.98 V Exhaust temp. bef.cat out of model (tabgm) 1225.00 Grd C Vehicle speed (vfzg_u) 255.00 km/h
zu geringe Schubsignalspannung Test conditions fulfilled Error not occurred yet Error would not cause a warning lamp to light up
Error code: 03 28 23 08 00 00 00 01 27 57 59 EF A4 7F 42 FF FF FF FF FF FF FF FF FF-------------------------------------------------------------

271A CDKLSV - Oxygen sensor before cat.
Error counter: 17 Logistic counter: 103
1. Umweltsatz Mileage 2960 km StatusByte LSU not plausible (lsunpstat) 87.00 bin LSU-voltage bef.cat (ADC) (uulsuv_u) 1.74 V Exhaust temp. bef.cat out of model (tabgm) -50.00 Grd C Sensor voltage after cat bank1 (ushk) -0.04 V
2. Umweltsatz Mileage 306610 km StatusByte LSU not plausible (lsunpstat) 255.00 bin LSU-voltage bef.cat (ADC) (uulsuv_u) 4.98 V Exhaust temp. bef.cat out of model (tabgm) 1225.00 Grd C Sensor voltage after cat bank1 (ushk) 1.13 V
Nebenschluss Sonde mit Heizer Sonde1 Bank1 Test conditions fulfilled Error not present now, but already stored Error would cause a warning lamp to light up
Error code: 03 27 1A A4 11 11 67 01 28 57 59 00 1F 77 C5 FF FF FF FF FF FF FF FF FF =============================================================

Czy ktoś może mi powiedzieć jak to przetłumaczyć?

Jeśli chodzi o camshaft to zmieniłem już czujniki miejscami, ale nadal pokazuje błąd na inlet. Czy to jest spowodowane tym błędem z sondy i czujnik wariuje?

Wtyczki pod samochodem od sond miałem brudne od oleju to wyczyściłem i osłoniłem dodatkowo taśma izolacyjną. Była też przypalona osłonka kabelków jednej sondy. Owe kabelki przechodziły obok tej "zębatki", która widać przez małe otwory od spodu silnika. Osłona dolegała do gorącego metalu i się zrobiła dziura. Osłoniłem je od nowa by nie było przerwy. Czy to mogło spowodować błąd sondy poprzez przegranie przewodów od sondy i w jakiś sposób zakłócenie jej pracy?

Jeśli chodzi o silnik to wszystko wydaję się ok. Moc ok. Przyśpieszenie ok. na PB i LPG.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#59

Post autor: maniek21112 »

Możesz jeszcze zamienić elektrozawory, ale zapewne masz problem z rozrządem. Jeżeli chodzi o sondę to zdecydowanie wiązka mogła być przyczyną, ale nie ma to związku z pierwszym błędem.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
roque
Bywalec forum
Posty: 251
Rejestracja: 26 lip 19, 23:19
BMW: E46 318I Touring 105 kW N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: JY71815

#60

Post autor: roque »

Czyli jaki dokładnie problem z rozrządem? Rozciągnął się łańcuch trochę i czujnik położenia wałka zwraca błąd? Ile mam jeszcze czasu, aż będzie większy problem? Czy po ściągnięciu pokrywy zaworów będę mógł coś zdiagnozować sam? Są jakieś normy naciągu tak jak to bywa w motocyklach przy łańcuchu napędowym?

Czy gdzieś na inpie widać poprawne położenia wałków, stopnie? Jeśli tak to jak to mogę sprawdzić?

EDIT: Sprawdziłem wzrokowo oraz śrubokrętem i drucikiem łańcuch (pchałem i ciągłem) i jest bardzo napięty z punktu wlewu oleju.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diagnostyka”