BMW e46 318i - Problem z odpaleniem samochodu

roque
Bywalec forum
Posty: 251
Rejestracja: 26 lip 19, 23:19
BMW: E46 318I Touring 105 kW N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: JY71815

#1

Post autor: roque »

Mam taki błąd

Umweltsatz
StatusByte LSU not plausible (lsunpstat) 255.00 bin
LSU-voltage bef.cat (ADC) (uulsuv_u) 4.98 V
Exhaust temp. bef.cat out of model (tabgm) 1225.00 Grd C
Sensor voltage after cat bank1 (ushk) 1.13 V

Nebenschluss Sonde mit Heizer Sonde1 Bank1
conditions fulfilled
Error not occurred yet
Error would cause a warning lamp to light up

Która to sonda pod samochodem?
Ostatnio zmieniony 21 sie 19, 13:35 przez roque, łącznie zmieniany 1 raz.
roque
Bywalec forum
Posty: 251
Rejestracja: 26 lip 19, 23:19
BMW: E46 318I Touring 105 kW N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: JY71815

#2

Post autor: roque »

znalazłem temat https://e46forum.pl/n42-sonda-lambda-ktora-26650

czy to 1 ? da sie do niej dostać od spodu auta?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#3

Post autor: maniek21112 »

Wklej cały błąd.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
roque
Bywalec forum
Posty: 251
Rejestracja: 26 lip 19, 23:19
BMW: E46 318I Touring 105 kW N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: JY71815

#4

Post autor: roque »

Podeśle loga jak będę w domu, ale po za tym co tutaj wkleiłem nie ma nic szczególnego.

To błąd z programu impa po niemiecku.

Oczywiście "check engine" świeci na żółto.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#5

Post autor: maniek21112 »

Przecież tu nie ma kodu błędu :roll: zrób screen'a.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
roque
Bywalec forum
Posty: 251
Rejestracja: 26 lip 19, 23:19
BMW: E46 318I Touring 105 kW N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: JY71815

#6

Post autor: roque »

oto pełny log z programu INPA zrzucony do pliku XPS:

W załączniku plik zip z plikiem, bo tutaj nie mogę tego poprawnie wkleić

E R R O R M E M O R Y ---------------------------------------
Date: 07.08.2019 23:18:42 ECU: ME9K_NG4 JobStatus: OKAY Variant: ME9K_NG4-------------------------------------------------------------
RESULT: 4 error in error memory !-------------------------------------------------------------
271A CDKLSV - Oxygen sensor before cat.
Error counter: 0 Logistic counter: 0
1. Umweltsatz Mileage 5510 km StatusByte LSU not plausible (lsunpstat) 86.00 bin LSU-voltage bef.cat (ADC) (uulsuv_u) 3.98 V Exhaust temp. bef.cat out of model (tabgm) -50.00 Grd C Sensor voltage after cat bank1 (ushk) 0.20 V
2. Umweltsatz Mileage 260340 km StatusByte LSU not plausible (lsunpstat) 87.00 bin LSU-voltage bef.cat (ADC) (uulsuv_u) 0.21 V Exhaust temp. bef.cat out of model (tabgm) -50.00 Grd C Sensor voltage after cat bank1 (ushk) 0.17 V
3. Umweltsatz Mileage 281050 km StatusByte LSU not plausible (lsunpstat) 255.00 bin LSU-voltage bef.cat (ADC) (uulsuv_u) 4.98 V Exhaust temp. bef.cat out of model (tabgm) 1225.00 Grd C Sensor voltage after cat bank1 (ushk) 1.13 V
Nebenschluss Sonde mit Heizer Sonde1 Bank1 Test conditions fulfilled Error not occurred yet Error would cause a warning lamp to light up
Error code: 04 27 1A 84 01 00 00 02 27 56 CC 00 4D 65 B2 57 0B 00 47 6D C9 FF FF FF-------------------------------------------------------------
272C CDKRKAT - Adaption add. per time
Error counter: 17 Logistic counter: 89
1. Umweltsatz Mileage 2950 km Engine speed (nmot) 3440.00 /min rel. air filling (rl) 177.75 % gas level (tfst) 22.00 l Regulator factor bank1 (fr_u) 0.16 -
2. Umweltsatz Mileage 47280 km Engine speed (nmot) 10200.00 /min rel. air filling (rl) 191.25 % gas level (tfst) 255.00 l Regulator factor bank1 (fr_u) 1.99 -
System zu mager additiv pro Zeit zu gross Test conditions fulfilled

Error present now and already stored Error would cause a warning lamp to light up
Error code: 04 27 2C E1 10 11 59 01 27 56 ED 16 15 12 78 FF FF FF FF FF FF FF FF FF-------------------------------------------------------------
272D CDKRKAT2 - Adaption add. per time (Bank2)
Error counter: 17 Logistic counter: 97
1. Umweltsatz Mileage 2950 km Engine speed (nmot) 3440.00 /min rel. air filling (rl) 177.75 % gas level (tfst) 22.00 l Regulator factor bank2 (fr2_u) 0.16 -
2. Umweltsatz Mileage 47250 km Engine speed (nmot) 10200.00 /min rel. air filling (rl) 191.25 % gas level (tfst) 255.00 l Regulator factor bank2 (fr2_u) 1.99 -
System zu mager additiv pro Zeit zu gross Test conditions fulfilled Error present now and already stored Error would cause a warning lamp to light up
Error code: 04 27 2D E1 10 11 61 01 27 56 ED 16 15 12 75 FF FF FF FF FF FF FF FF FF-------------------------------------------------------------
2781 CDKPH - Camshaft sensor inlet
Error counter: 0 Logistic counter: 0
1. Umweltsatz Mileage 2940 km Engine speed (nmot) 3480.00 /min Engine temperature (tmot) -42.00 degrees C Ambient temperature (tumg) -25.50 Grd C Supply voltage (ub) 9.61 V
2. Umweltsatz Mileage 239280 km Engine speed (nmot) 10200.00 /min Engine temperature (tmot) 143.25 degrees C Ambient temperature (tumg) 143.25 Grd C Supply voltage (ub) 24.02 V
unplausible Phasenflankenanzahl Test conditions fulfilled Error not occurred yet Error would not cause a warning lamp to light up
Error code: 04 27 81 08 01 00 00 01 26 57 08 1E 66 5D 78 FF FF FF FF FF FF FF FF FF =============================================================
Załączniki
errore.zip
(114.53 KiB) Pobrany 217 razy
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#7

Post autor: maniek21112 »

1. Sonda przed katalizatorem na banku 1, nr 1 na schemacie:
https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=AX51-EUR-06-2003-E46-BMW-318i&diagId=18_0643
2. Zły skład mieszanki na banku 1 - zapewne lewe powietrze.
3. Zły skład mieszanki na banku 2 - j.w.
4. Czujnik położenia wałka rozrządu po stronie dolotu - wyjmij oba, oczyść i zamień miejscami, po jakimś czasie sprawdź błędy.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
roque
Bywalec forum
Posty: 251
Rejestracja: 26 lip 19, 23:19
BMW: E46 318I Touring 105 kW N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: JY71815

#8

Post autor: roque »

Wyczyściłem styki sondy 1 i 2. Błędy skasowałem i na razie problemów nie ma. Przejechałem około 300km od tego momentu i jest ok.
roque
Bywalec forum
Posty: 251
Rejestracja: 26 lip 19, 23:19
BMW: E46 318I Touring 105 kW N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: JY71815

#9

Post autor: roque »

Pytania dodatkowe:

1. Czy błąd "Camshaft sensor inlet" może spowodować, że nie odpalimy samochodu po jego zgaszeniu?
Widziałem, na forum, że ludzie jeżdzą z takim błędem na kompie i nic się nie dzieje, a niektórzy nie odpalą silnika.
Na ciepłym, ani na zimny nie odpali.

Ten błąd z "Camshaft sensor inlet" został zarejestrowany przy przebiegu 239280 km wg. tego co wkleiłem wyżej, więc przejechał -/+ 100 000 km samochód z tym błędem, lub poprzedni właściciel wymienił czujniki wtedy i było ok. Wczoraj znów mi ten błąd wyskoczył i nie odpaliłem.
Czujniki mam oba oryginalne.

Czy w ogóle INPA pokazuje poprawnie te przebiegi przy których zarejestrował komputer błąd ?

2. Czy zakup zamienników czujnika położenia wałka firmy SWAG to dobry wybór? Cena około 82zł w hurtowni moto. Choć innych firm mogą kosztować nawet po 50-60zł.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#10

Post autor: maniek21112 »

W tym sterowniku przebiegi to zagadka, nie sugeruj się. Czujniki oczyść i zamień miejscami, nie kupuj zamiennika, szkoda kasy. W zależności jaka jest forma usterki tego czujnika auto może nie odpalać.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diagnostyka”