BMW e46 318i - Problem z odpaleniem samochodu

Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#61

Post autor: maniek21112 »

Poprawne ustawienie rozrządu sprawdzisz zakładając blokady, pewnie się nie uda, ponieważ będzie przestawienie, stąd błąd prawdopodobnie.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
roque
Bywalec forum
Posty: 251
Rejestracja: 26 lip 19, 23:19
BMW: E46 318I Touring 105 kW N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: JY71815

#62

Post autor: roque »

OK, a jak takie przestawienie ma sie do mocy, osiągów samochodu?
Jeśli jest jakieś przestawienie to czy czasem nie powinno być jakiś objawów z praca silnika? U mnie silnik pracuje ok.
No bo jak jest przestawione to zawory bedą się inaczej otwierać, itd. Jak to rozumieć?

Można kupić blokady do ustawienia rozrządu za okolo 100-200 zł i sprawdzić.
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#63

Post autor: adi3d »

Spotkałem się z tym że przy lekko przedstawionym rorzadzie te silniki pracowały w miarę normalnie. Wiadomo że spalanie nie przebiega idealnie ale ciężko czasem to dostrzec. Kup blokady i sprawdź
roque
Bywalec forum
Posty: 251
Rejestracja: 26 lip 19, 23:19
BMW: E46 318I Touring 105 kW N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: JY71815

#64

Post autor: roque »

Ok, czyli co mogło paść?

Łałcuch w teorii powinien być mocny i potrwać nawet 500 tys km. ale slizgi plastikowe i napinacz wadliwe i trzeba wymienic.

Czy pomoże np: kupno napinacza, jeśli ślizgi wyglądaja ok?
Czy da się w ogole zweryfikować czy napinacz poprawnie napina łańcuch jeśli wezme go do ręki?

Skasowałem błedy.
Kable i wtyczki od sond na razie uszczelniłem i nie ma problemu, na razie nie ma błedów. Błędu camshaft tez na razie nie ma.
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#65

Post autor: adi3d »

W tym silniku łańcuch nie wytrzyma 500 tys km :lol:

Napinacz możesz wyciągnąć i sprawdź czy w miarę ciężko się wciska i czy pracuje w pełnym zakresie.

Błąd może wyskakiwac też od vanos. Jeśli słychać jak terkocze przy dodawaniu gazu to znaczy że jest już wyrobimy i nie trzyma parametrów.
roque
Bywalec forum
Posty: 251
Rejestracja: 26 lip 19, 23:19
BMW: E46 318I Touring 105 kW N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: JY71815

#66

Post autor: roque »

500 to tak strzelilem, w teorii powinien sporo wytrzymać jeśli nie jeździ się po torze ;-), czy źle myślę?

W e36 mialem tyle lat i brak wymian rozrządu, ale tam to miałem bodajże m52 i aż do momenty sprzedaży nie był zmieniany, w sumie z 10 lat, choć wtedy byłem młody i głupi ;-)
Z tymi terkotami to czytałem, że nie którzy mają takie charakterystyczne terkotanie, gdy lekko dotkną gaz, ale u mnie tego nie ma, od razu powoli i łagodnie wchodzi na obroty.

Jeśli mówisz, ze vanos wyrobiony i nie trzyma parametrów to masz na myśli dokładnie? ktore to są elementy?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#67

Post autor: maniek21112 »

Nie porównuj idiotoodpornego m52 do n42/46, to dwa światy.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#68

Post autor: adi3d »

roque pisze: 30 sie 19, 18:16 500 to tak strzelilem, w teorii powinien sporo wytrzymać jeśli nie jeździ się po torze ;-), czy źle myślę?

W e36 mialem tyle lat i brak wymian rozrządu, ale tam to miałem bodajże m52 i aż do momenty sprzedaży nie był zmieniany, w sumie z 10 lat, choć wtedy byłem młody i głupi ;-)
Z tymi terkotami to czytałem, że nie którzy mają takie charakterystyczne terkotanie, gdy lekko dotkną gaz, ale u mnie tego nie ma, od razu powoli i łagodnie wchodzi na obroty.

Jeśli mówisz, ze vanos wyrobiony i nie trzyma parametrów to masz na myśli dokładnie? ktore to są elementy?
Nr 4 i 5 to vanosy.

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=AX51-EUR-03-2002-E46-BMW-318i&diagId=11_3189

Możesz w programach diagnostycznych sprawdzić czy działają prawidłowo. Np w DIS.
roque
Bywalec forum
Posty: 251
Rejestracja: 26 lip 19, 23:19
BMW: E46 318I Touring 105 kW N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: JY71815

#69

Post autor: roque »

przeskanowalem jeszcze moduly w poszukiwaniu bledow:

mam takie, ale nie za bardzo rozumiem o co mu chodzi z tym klimatronickiem. Jesli chodzi o klime u mnie to wszystko działa poprawnie, nabita rok temu.

Variante : IHKA46_3.PRG - Klimatronik (Klimaautomatik) Wersia : 1.04 Air conditioning IHKA E46 PU 03/2003 ERGEBNIS : 2 B³¹d w pamiêci b³êdów
B³¹d : 0x001E: AUC Sensor Czêstotliwoœæ b³êdów 21
-- -- Open circuit -- Error present --Kod b³êdu: 1E 44 15 60 5D C9 18 11 03 76
------------------------------------------------------------------------------------B³¹d : 0x0020: AUC heating Czêstotliwoœæ b³êdów 10
-- Short circuit to ground -- -- Error present --Kod b³êdu: 20 42 0A 60 5D C9 18 11 03 76
roque
Bywalec forum
Posty: 251
Rejestracja: 26 lip 19, 23:19
BMW: E46 318I Touring 105 kW N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: JY71815

#70

Post autor: roque »

maniek21112 pisze: 30 sie 19, 18:35 Nie porównuj idiotoodpornego m52 do n42/46, to dwa światy.
Wiem, nastepnym razem juz bym nie kupil n42 ;-) ale teraz to juz za późno i się z nim kilka lat pomęcze.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diagnostyka”