BMW e46 318i - Problem z odpaleniem samochodu

adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#41

Post autor: adi3d »

Przy zamkniętej masce nie słychać w sumie nic :muzyka:
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10342
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#42

Post autor: maniek21112 »

Chyba wolę już klekota r4 :pardon:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
roque
Bywalec forum
Posty: 251
Rejestracja: 26 lip 19, 23:19
BMW: E46 318I Touring 105 kW N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: JY71815

#43

Post autor: roque »

Zmieniłem olej, filtr oleju, nowe uszczelki, za całość części zapłaciłem około 200zl.

Zmieniłem sam.

Niestety praca na gazie sie pogroszyła, ale od początku.

Dzisiaj rano jeszcze na starym oleju lekko cykało na benzynie, na gazie nie sprawdzałem.
Po zmianie oleju cykanie lekko ucichło, ale nadal jest na benzynie, więc to chyba wtryskiwacze.

Na nowym oleju gdy już się rozgrzał przełączył się na gaz i zaczęło gorzej cykać, prawie jak diesel, wcześniej praca była podobna do benzyny.
Teraz słychać to cykanie w kabinie, gdy jadę. Wcześniej nigdy go nie słyszałem w kabinie podczas jazdy i postoju, a gdy byłem przed samochodem to ledwo słychać było przy zamkniętej mace. Gdy ręcznie zmienie na PB to znika i jest tak jak na PB. Gdy zmienie na LPG to cyka głośno.
Mam wrażenie gdy przyśpieszam na LPG to cyka głośniej i szybciej, ale to tylko wrażenie może. Na PB jest ok. Moc na PB i LPG wydaję się być ok. Obroty nie falują.
Czy może, że coś się przestawiło? By wymienić uszczelke przy podstawie filtra oleju sciągałem osłone kolektora. Do niej były przypocowane wtryski gazu. Ściągałem ważyki gazu, wtyczki elektryczne, itd by podnieść osłone. Potem założylem z powrotem wszystko. Czy mogłem coś złe zrobić lub się coś rozlegulowało?

Za moment wrzuce filmiki.
Ostatnio zmieniony 24 sie 19, 14:05 przez roque, łącznie zmieniany 1 raz.
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#44

Post autor: adi3d »

Skoro coś tam grzebales i się pogorszyło to coś tam musiałeś zmajstrowac
roque
Bywalec forum
Posty: 251
Rejestracja: 26 lip 19, 23:19
BMW: E46 318I Touring 105 kW N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: JY71815

#45

Post autor: roque »

Właśnie tam za bardzo nie ma się co zepsuć przy składaniu. Kilka weżyków gazu i wteczek na tej osłonie kolektora, pewnie masz takie same. Filmiki wrzucą się wieczorem niestety.
roque
Bywalec forum
Posty: 251
Rejestracja: 26 lip 19, 23:19
BMW: E46 318I Touring 105 kW N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: JY71815

#46

Post autor: roque »

Tutaj praca silnika na zimnym zaraz po odpaleniu na paliwie PB 98 rano przed wymianą oleju.

roque
Bywalec forum
Posty: 251
Rejestracja: 26 lip 19, 23:19
BMW: E46 318I Touring 105 kW N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: JY71815

#47

Post autor: roque »

Praca na PB, lekko cieply zaraz po zmianie oleju:

adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#48

Post autor: adi3d »

Dźwięki są ok
roque
Bywalec forum
Posty: 251
Rejestracja: 26 lip 19, 23:19
BMW: E46 318I Touring 105 kW N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: JY71815

#49

Post autor: roque »

Ok, a teraz dzwięk LPG.

Silnik jest ciepły. LPG chodzi i wydaje mi się teraz że te stuki powoduje ta listwa z kablami, która przechodzi nad silnikiem i być może jeszcze te plastykowe osłony silnika wpadające w drgania. Gdzieś to wyczytałem na forum, że tak może być i pomagają gumowe wyciszenie podkładane pod te elementy. Co o tym sądzisz?

Jeśli faktycznie jest to tylko kwestia gum i wyeliminowanie w ten sposób stukania plastiku o metal, itd. to sprawdze to jutro, a jeśli nie to co ?

adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#50

Post autor: adi3d »

Wydaje mi się że wtryskiwacze gazu masz takie głośne. Może są już stare i wymagają czyszczenia? Albo tak hałasuja i nic z tym nie zrobisz. Możesz ściągnąć osłony jeśli podejrzewasz że coś tam drga i hałasuje ale jeśli nie ma tego na benzynie to na gazie też nie powinno być. Mi czasem podczas jazdy wpadala w wibracje kratka na masce co są tam spryskiwacze.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diagnostyka”