BMW e46 318i - Problem z odpaleniem samochodu
-
- Bywalec forum
- Posty: 251
- Rejestracja: 26 lip 19, 23:19
- BMW: E46 318I Touring 105 kW N42
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Kraków
- VIN: JY71815
ładowałem aku w nocy i dzisiaj go wsadziłem, skasowałem ten błąd, ale nic to nie dało. Co jeszcze może być powodem braku iskry?
Przy probie odpalenia czułem paliwo spod maski.
Przy probie odpalenia czułem paliwo spod maski.
-
- Bywalec forum
- Posty: 251
- Rejestracja: 26 lip 19, 23:19
- BMW: E46 318I Touring 105 kW N42
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Kraków
- VIN: JY71815
Sprawdziłem teraz jeszcze czy jest podawany prąd na pompe, gdy próbuje odpalić. Napięcia nie ma przy próbie odpalenia na pompie, przekaźnik nie cyka, więc komputer nie daje sygnału. Nie ma również iskry na świecach.
Sprawdziłem przekaźnik. Jest sprawy. Zwarłem piny 30 i 87 od pompy paliwa i pompa pracuje, słychać.
Gdy przekaźnik jest na swoim miejscu i przekręcm kluczyk na 2 pozycje to na wtyczce pojawia się 12v na 1 sekunde i znika.
Nie mam pojęcia co jest nie tak.
Jak zwarłem piny we wtyczce przekaźnika i pompa chodziła to i tak nie odpaliłem samochodu, bo pewnie nadal nie było iskry.
Auto chodziło normalnie kilka dni temu, zgasiłem, po 2h wracam do samochodu i już nie odpala.
Czy mógł się przestawić rozrząd i dlatego nie chce odpalić? Jakie były by objawy przestawienia rozrządu przy probie odpalenia? Dodam, że przez korek oleju widać lańcuch i chyba jest ok, ale bez zdjęcia pokrywy nic więcej nie mogę na razie powiedzieć.
Co mogę dalej zrobić?
Sprawdziłem przekaźnik. Jest sprawy. Zwarłem piny 30 i 87 od pompy paliwa i pompa pracuje, słychać.
Gdy przekaźnik jest na swoim miejscu i przekręcm kluczyk na 2 pozycje to na wtyczce pojawia się 12v na 1 sekunde i znika.
Nie mam pojęcia co jest nie tak.
Jak zwarłem piny we wtyczce przekaźnika i pompa chodziła to i tak nie odpaliłem samochodu, bo pewnie nadal nie było iskry.
Auto chodziło normalnie kilka dni temu, zgasiłem, po 2h wracam do samochodu i już nie odpala.
Czy mógł się przestawić rozrząd i dlatego nie chce odpalić? Jakie były by objawy przestawienia rozrządu przy probie odpalenia? Dodam, że przez korek oleju widać lańcuch i chyba jest ok, ale bez zdjęcia pokrywy nic więcej nie mogę na razie powiedzieć.
Co mogę dalej zrobić?
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10340
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Cały czas jest ruch obrotów podczas testu 7.2 w ukrytym menu? Mi to pasuje do czujnika położenia wału.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Bywalec forum
- Posty: 251
- Rejestracja: 26 lip 19, 23:19
- BMW: E46 318I Touring 105 kW N42
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Kraków
- VIN: JY71815
Tak, na tescie 7.2 na licznikach obroty skaczą.
Wiecie co Panowie. Dziękuje wszystkmi za wszystkie podpowiedzi i rady.
Rozwiązanie był bardzo proste, choć nie wiem dokładnie co pomogło tak na prawdę.
Podszedłem do sprawy od początku na spokojnie, cały dzień grzebałem z przerwami przy samochodzie, bo aż się przeraziłem innymi tematami, gdzie koledzy mają całe silniki do remontu, bo łańcuch przeskoczył itd.
Co zrobiłem dzisiaj:
1. Sprawdziłem od początku czujniki położenia wałka, oba. Odpiąłem, wyczyściłem dokładnie styki we wtyczkach i w czujnikach. Tam lub być olej. Same czujniki od nowa wyczyściłem bardzo dokładnie. Czujniki zamieniłem tak jak mi radziłeś kilka postów wyżej. Czujnika położenia wału korbowego nie ruszałem, bo nawet nie mam teraz dojścia od spodu.
2. Odpiąłem silniczek valvetronica i sprawdziłem wtyczke, była ok. Wsadziłem z powrotem.
3. Odpiąłem taka mała wtyczke zaraz obok wlewu oleju u góry. Cała zasyfiona olejem, również ta podstawka przykręcana na 2 śruby, wykręciłem, wyczyściłem i poskładałem.
4. Wyczyściłem jeszcze te dwa duże ala czujniki z przodu silnika między czujnikami położenia wałka i poskładałem.
5. Przeczyściłem wszystkie bezpieczniki przy schowku papierem ściernym. Każdy był zaśniedziały. Na jednym nawet, chyba 54 lub 56 w ogóle nie było napięcia. Po przeczyszczeniu się pojawiło przy włączonej stacyjce oczywiście.
6. Każdy przekaźnik sprawdzałem osobno pod miernikiem i prostownikiem czy jest cyk i czy jest zamknięty obwód. Wszystkie były ok. Jak ktoś nie ma miernika to niektóre można na szybko wsadzić pod K4 czyli klakson jeśli są takie same i testować czy działa. Jeden przekaźnik czyściłem nóżki, bo były jakby przypalone, ale działał poprawnie. Było trochę rozbierania całego schowka, bo te przekaźniki są za bezpiecznikami, ale trzeba było sprawdzić.
7. Sprawdziłem też wszystkie przekaźniki pod maska, bezpieczniki i wtyczki z lewej strony (po stronie kierowcy) pod osłoną. Wtyczki wyciągałem i wkładałem ponownie. Bezpieczniki czyściłem. Podobnie z przekaźnikami.
8. Uruchomiłem od nowa kompa i impe. Znalazłem testy np: na włączenie manualne wentylatorów i pompy paliwa. Pompa ruszyła mi z poziomy kompa. Także sukces, bo działa. Oczywiście styki we wtyczce pompy przy kanapie wyczyszczone.
9. Po tych wszystkich krokach pomyślałem, że może przetestuje czy odpali. Odpaliła choć z trudem, bo trochę jej tam pompowałem paliwa przez cały dzień, ale motor odżył. Troche pokopciła, bo od kilku dni stała przed garażem i podłapała wilgoć, ale to chyba normalne i przestała. Praca silnika idealna, tak jak zawsze. Przejechałem się. jest Super. Po nagrzaniu zmieniło się na LPG. LPG śmiga. Moc OK.
Także sukces.
Czyli co się stało? Starość blaszek raczej lub to czyszczenie czujników i wtyczek czujników pomogło dzisiaj.
Rano wstane to sprawdze jeszcze raz czy mam jakieś nowe błędy na kompie.
Więc jakby ktoś to czytał i miał takie problemy to zapraszam do odfajkowanie mojej listy od 1 do 8
Mam dodatkowe pytanie, może ktoś bedzie znał odpowiedz.
Mam takie lekkie cykanie silnika, nie wiem co to dokładnie jest, ale ten kto ma N42 to pewnie zna temat. Bo podobno każdy silnik tak cyka. Jeden słabo , a inne mocniej lub nawet potem terkotają jak diesel. Moj jeszcze nie chodzi jak disel, ale ten odgłos na pewno nie jest normalny. Czy ktoś potrafi mi odpowiedzieć czy to co ma zwiazanego z rozrządem i wypadało by go wymienić czy ten typ po prostu tak ma? Bo słyszałem też opinie właśnie takie: "ten typ tak ma". Co o tym sądzicie?
Dziękuje Wszystkim jeszcze raz
Wiecie co Panowie. Dziękuje wszystkmi za wszystkie podpowiedzi i rady.
Rozwiązanie był bardzo proste, choć nie wiem dokładnie co pomogło tak na prawdę.
Podszedłem do sprawy od początku na spokojnie, cały dzień grzebałem z przerwami przy samochodzie, bo aż się przeraziłem innymi tematami, gdzie koledzy mają całe silniki do remontu, bo łańcuch przeskoczył itd.
Co zrobiłem dzisiaj:
1. Sprawdziłem od początku czujniki położenia wałka, oba. Odpiąłem, wyczyściłem dokładnie styki we wtyczkach i w czujnikach. Tam lub być olej. Same czujniki od nowa wyczyściłem bardzo dokładnie. Czujniki zamieniłem tak jak mi radziłeś kilka postów wyżej. Czujnika położenia wału korbowego nie ruszałem, bo nawet nie mam teraz dojścia od spodu.
2. Odpiąłem silniczek valvetronica i sprawdziłem wtyczke, była ok. Wsadziłem z powrotem.
3. Odpiąłem taka mała wtyczke zaraz obok wlewu oleju u góry. Cała zasyfiona olejem, również ta podstawka przykręcana na 2 śruby, wykręciłem, wyczyściłem i poskładałem.
4. Wyczyściłem jeszcze te dwa duże ala czujniki z przodu silnika między czujnikami położenia wałka i poskładałem.
5. Przeczyściłem wszystkie bezpieczniki przy schowku papierem ściernym. Każdy był zaśniedziały. Na jednym nawet, chyba 54 lub 56 w ogóle nie było napięcia. Po przeczyszczeniu się pojawiło przy włączonej stacyjce oczywiście.
6. Każdy przekaźnik sprawdzałem osobno pod miernikiem i prostownikiem czy jest cyk i czy jest zamknięty obwód. Wszystkie były ok. Jak ktoś nie ma miernika to niektóre można na szybko wsadzić pod K4 czyli klakson jeśli są takie same i testować czy działa. Jeden przekaźnik czyściłem nóżki, bo były jakby przypalone, ale działał poprawnie. Było trochę rozbierania całego schowka, bo te przekaźniki są za bezpiecznikami, ale trzeba było sprawdzić.
7. Sprawdziłem też wszystkie przekaźniki pod maska, bezpieczniki i wtyczki z lewej strony (po stronie kierowcy) pod osłoną. Wtyczki wyciągałem i wkładałem ponownie. Bezpieczniki czyściłem. Podobnie z przekaźnikami.
8. Uruchomiłem od nowa kompa i impe. Znalazłem testy np: na włączenie manualne wentylatorów i pompy paliwa. Pompa ruszyła mi z poziomy kompa. Także sukces, bo działa. Oczywiście styki we wtyczce pompy przy kanapie wyczyszczone.
9. Po tych wszystkich krokach pomyślałem, że może przetestuje czy odpali. Odpaliła choć z trudem, bo trochę jej tam pompowałem paliwa przez cały dzień, ale motor odżył. Troche pokopciła, bo od kilku dni stała przed garażem i podłapała wilgoć, ale to chyba normalne i przestała. Praca silnika idealna, tak jak zawsze. Przejechałem się. jest Super. Po nagrzaniu zmieniło się na LPG. LPG śmiga. Moc OK.
Także sukces.
Czyli co się stało? Starość blaszek raczej lub to czyszczenie czujników i wtyczek czujników pomogło dzisiaj.
Rano wstane to sprawdze jeszcze raz czy mam jakieś nowe błędy na kompie.
Więc jakby ktoś to czytał i miał takie problemy to zapraszam do odfajkowanie mojej listy od 1 do 8
Mam dodatkowe pytanie, może ktoś bedzie znał odpowiedz.
Mam takie lekkie cykanie silnika, nie wiem co to dokładnie jest, ale ten kto ma N42 to pewnie zna temat. Bo podobno każdy silnik tak cyka. Jeden słabo , a inne mocniej lub nawet potem terkotają jak diesel. Moj jeszcze nie chodzi jak disel, ale ten odgłos na pewno nie jest normalny. Czy ktoś potrafi mi odpowiedzieć czy to co ma zwiazanego z rozrządem i wypadało by go wymienić czy ten typ po prostu tak ma? Bo słyszałem też opinie właśnie takie: "ten typ tak ma". Co o tym sądzicie?
Dziękuje Wszystkim jeszcze raz
-
- Bywalec forum
- Posty: 584
- Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
- BMW: E46 318i n42
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Toruń
- Lokalizacja: Toruń
Możesz nagrać filmik z pod maski jak chcesz. U mnie jak pracuje na PB to cykaja wtryskiwacze, po załączeniu LPG jest w miarę cicho. Minimalne Cyganie słychać ale nie odbiega to jakoś od normy i nawet nie podchodzi pod diesla
-
- Bywalec forum
- Posty: 251
- Rejestracja: 26 lip 19, 23:19
- BMW: E46 318I Touring 105 kW N42
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Kraków
- VIN: JY71815
Wydaje mi się, że u mnie nie ma znaczenia czy PB czy LPG, cyka na obu. Jedynie zauważyłem, ze na zimnym jest ciszej, a na ciepłym trochę głośniej. Gdy zamknę maskę to ledwo słychać, wyciszenie jest dobre. Ale to w sumie cykanie mam od momentu kupna, poprzedni właściciel też pewnie miał i nie pytałem czy coś z tym robił.
Jutro nagram filmik, a może nawet dwa i wrzucę na Youtube.
Jeśli to wtryskiwacze to czy jest to normalne ? One tak pracują? Miałem wcześniej BMW e36 i tego nie odnotowałem. Posiadałem również seata cordobe, on chyba też miał wtryskiwacze i silnik pracowal "normalnie".
Coś tym wtryskiwaczom może dolegać ?
a to nie czasem popychacze?
Tu praca silnika z takim cykaniem, to nie mój, mój brzmi podobnie, ale ciszej.
ile moze kosztować taka naprawa? a co jeśli nie naprawimy tych popychaczy?
Jutro nagram filmik, a może nawet dwa i wrzucę na Youtube.
Jeśli to wtryskiwacze to czy jest to normalne ? One tak pracują? Miałem wcześniej BMW e36 i tego nie odnotowałem. Posiadałem również seata cordobe, on chyba też miał wtryskiwacze i silnik pracowal "normalnie".
Coś tym wtryskiwaczom może dolegać ?
a to nie czasem popychacze?
Tu praca silnika z takim cykaniem, to nie mój, mój brzmi podobnie, ale ciszej.
ile moze kosztować taka naprawa? a co jeśli nie naprawimy tych popychaczy?
-
- Bywalec forum
- Posty: 251
- Rejestracja: 26 lip 19, 23:19
- BMW: E46 318I Touring 105 kW N42
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Kraków
- VIN: JY71815
Ten filmik 1 to nie mój, znalazłem na youtube. Mój "cyka" trochę słabiej jeszcze, czyli pewnie tak jak Twój. Ale to pewnie kwestia czasu i kilometrów i będzie podobnie jak na filmiku, a potem zmieni się w diesla Będziemy mogli się chwalić, ze mamy doładowanie z 3 rodzajów paliwa
Podchodzisz do auta, ktoś pyta "Jakiego diesla masz?", a my: "To diesel na paliwo PB z podtlenkiem LPG "
Podchodzisz do auta, ktoś pyta "Jakiego diesla masz?", a my: "To diesel na paliwo PB z podtlenkiem LPG "
-
- Bywalec forum
- Posty: 584
- Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
- BMW: E46 318i n42
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Toruń
- Lokalizacja: Toruń
Możesz na początek zrobić Płukanke i dać jakiś porządny olej np liqui Molly 5w40
Tu masz filmiki z mojego. Na benzynie
Tu na gazie
Tu masz filmiki z mojego. Na benzynie
Tu na gazie
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10340
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
"Pięknie" te silniki pracują
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 10 Odpowiedzi
- 8689 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: jarpo77
-
- 6 Odpowiedzi
- 801 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: MarcinZielenski
-
- 21 Odpowiedzi
- 8066 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Sikormen94
-
- 7 Odpowiedzi
- 3382 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 4 Odpowiedzi
- 2066 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: fubu
-
- 5 Odpowiedzi
- 5474 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Bzik
-
- 0 Odpowiedzi
- 503 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Carter99
-
- 1 Odpowiedzi
- 696 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 1 Odpowiedzi
- 640 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Przemqtm
-
- 5 Odpowiedzi
- 2633 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: MrKush9227