bmw e46 318i m43 problem świst pod maską błąd
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 20 sie 15, 21:19
- BMW: e46 318i
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto:
Witam!
Tydzień temu nabyłem bmw 2001r e46 318i z silnikiem 1.8 (1.9 różnie mówią) m43.
Zaznaczam że jestem laikiem w tych sprawach, mechanika to nie moja dziedzina, ale coś tam wiem i postaram się opisać problem tak jak potrafię najlepiej.
Kupując auto wiedziałem, że został sprowadzony z uszkodzonym silnikiem, silnik został przełożony od anglika ma przebieg około 170tys km.
Pracował cicho, bez żadnych zastrzeżeń. Jednak pojawił się problem.
Wyskoczył błąd i świeci się check engine, nigdy wcześniej nie jeździłem takim autem (marki bmw z tym silnikiem), więc nie zauważyłem żadnej różnicy w pracy auta, wydawało mi się wszystko normalne.
Jednak, wydaje mi się że spalanie nie jest prawidłowe, po mieście średnie spalanie to 11l, na drugim biegu oraz trzecim prawie nie możliwe jest przyspieszenie tak aby nie pokazywało spalania na poziomie 20l, ale może to akurat jest normalnie, nie wiem, jeśli się mylę poprawcie mnie, w trasie 7-8 litrów.
Objawy:
1. Wydaje mi się że auto jest zamulone, ostatnia żwawa próba dołączenia się do ruchu na rondzie skończyła się przyduszeniem silnika i bardzo powolnym wkręcaniem się na obroty... ( nie mówiąc o tym że prawie skończyłem pod maską tira )
2. Wolno spada z obrotów po dodaniu gazu do np 3000-4000 r/min, ale nie zawsze.
3. Obroty na biegu jałowym normalne około 800 r/min, falowanie praktycznie minimalne
4. Ciężko odpala na zimnym silniku.... przy kupnie i oględzinach odpalało od dotyku.
5. Spalanie?
A teraz kilka zdjęć, gdzie co słychać co zauważyłem i czy to może mieć wpływ na dziwną pracę jednostki:
1.Silnik jest bez wycieków oleju, nie widzę aby coś się lało, nie kopci na biało po odpaleniu.
2. Po odpaleniu na zimnym, syczy pompa powietrza wtórnego, zauważyłem że po jej dociśnięciu jest o wiele ciszej.
3. wydaje mi się że przykładając do niej rękę od boku dmucha powietrzem- nie jest szczelna.
4. Wężyk zaznaczony numerem 1 jest dziurawy,
5. Wężyki 1,2,3 też są dziurawe.
6.
7. Wydaje mi się że zawór odmy świszczy, lub to po prosu układ dolotowy powietrza, pewności nie mam.
8. Po lekkim stuknięciu w przepustnicę słuchać dźwięk taki metaliczny dźwięk, zapewne klapki, ale czy powinna ona tak luźno sobie tam latać ?
9. Tu niestety nie wiem co to za element, zauważyłem że podczas pracy silnika dosyć charakterystycznie cyka, dźwięk tak jakby podawał ciśnienie? stuka.
10. Po zgaszeniu silnika po pracy, po odkręceniu korka paliwa unosi się widoczny dym, gaz, może to normalne, ale wydaje mi się że wskazuje to na problem z odmą ? Czy nie wskazuje to na problem z nadciśnieniem w silniku ?
11. Pytanie z innej beczki, silnik jest zalany wodą, ile wody mieści cały obwód, ile dolać do układu koncentratu, czy może spuścić wszystko i zalać od nowa?
To chyba wszystko i aż wszystko, bo trochę tego jest, pragnę zwrócić uwagę że nieszczelność na wężykach nie pojawiła się na pewno wczoraj, są w opłakanym stanie, myślę że nie ma to aż takiego wpływu na błąd komputera, proszę o jakieś podpowiedzi...
Sprawdziłem szczelność wężyków odmy są ok, układ dolotowy powietrza do kolektora poprawiony, jedna opaska nie była w ogóle dokręcona, na razie bez zmian, przepływka wygląda jak nowa, chyba jej nie da się sprawdzić czy poprawnie działa inaczej niż podłączając inną...
czy wyczyścić przepustnicę, egr, ? Na pewno wymienię wężyki i skręcę śrubami pompę powietrza wtórnego.... ale wydaje mi się że w tym nie leży przyczyna... aha zamówiłem też nowy zawór odmy.
Tydzień temu nabyłem bmw 2001r e46 318i z silnikiem 1.8 (1.9 różnie mówią) m43.
Zaznaczam że jestem laikiem w tych sprawach, mechanika to nie moja dziedzina, ale coś tam wiem i postaram się opisać problem tak jak potrafię najlepiej.
Kupując auto wiedziałem, że został sprowadzony z uszkodzonym silnikiem, silnik został przełożony od anglika ma przebieg około 170tys km.
Pracował cicho, bez żadnych zastrzeżeń. Jednak pojawił się problem.
Wyskoczył błąd i świeci się check engine, nigdy wcześniej nie jeździłem takim autem (marki bmw z tym silnikiem), więc nie zauważyłem żadnej różnicy w pracy auta, wydawało mi się wszystko normalne.
Jednak, wydaje mi się że spalanie nie jest prawidłowe, po mieście średnie spalanie to 11l, na drugim biegu oraz trzecim prawie nie możliwe jest przyspieszenie tak aby nie pokazywało spalania na poziomie 20l, ale może to akurat jest normalnie, nie wiem, jeśli się mylę poprawcie mnie, w trasie 7-8 litrów.
Objawy:
1. Wydaje mi się że auto jest zamulone, ostatnia żwawa próba dołączenia się do ruchu na rondzie skończyła się przyduszeniem silnika i bardzo powolnym wkręcaniem się na obroty... ( nie mówiąc o tym że prawie skończyłem pod maską tira )
2. Wolno spada z obrotów po dodaniu gazu do np 3000-4000 r/min, ale nie zawsze.
3. Obroty na biegu jałowym normalne około 800 r/min, falowanie praktycznie minimalne
4. Ciężko odpala na zimnym silniku.... przy kupnie i oględzinach odpalało od dotyku.
5. Spalanie?
A teraz kilka zdjęć, gdzie co słychać co zauważyłem i czy to może mieć wpływ na dziwną pracę jednostki:
1.Silnik jest bez wycieków oleju, nie widzę aby coś się lało, nie kopci na biało po odpaleniu.
2. Po odpaleniu na zimnym, syczy pompa powietrza wtórnego, zauważyłem że po jej dociśnięciu jest o wiele ciszej.
3. wydaje mi się że przykładając do niej rękę od boku dmucha powietrzem- nie jest szczelna.
4. Wężyk zaznaczony numerem 1 jest dziurawy,
5. Wężyki 1,2,3 też są dziurawe.
6.
7. Wydaje mi się że zawór odmy świszczy, lub to po prosu układ dolotowy powietrza, pewności nie mam.
8. Po lekkim stuknięciu w przepustnicę słuchać dźwięk taki metaliczny dźwięk, zapewne klapki, ale czy powinna ona tak luźno sobie tam latać ?
9. Tu niestety nie wiem co to za element, zauważyłem że podczas pracy silnika dosyć charakterystycznie cyka, dźwięk tak jakby podawał ciśnienie? stuka.
10. Po zgaszeniu silnika po pracy, po odkręceniu korka paliwa unosi się widoczny dym, gaz, może to normalne, ale wydaje mi się że wskazuje to na problem z odmą ? Czy nie wskazuje to na problem z nadciśnieniem w silniku ?
11. Pytanie z innej beczki, silnik jest zalany wodą, ile wody mieści cały obwód, ile dolać do układu koncentratu, czy może spuścić wszystko i zalać od nowa?
To chyba wszystko i aż wszystko, bo trochę tego jest, pragnę zwrócić uwagę że nieszczelność na wężykach nie pojawiła się na pewno wczoraj, są w opłakanym stanie, myślę że nie ma to aż takiego wpływu na błąd komputera, proszę o jakieś podpowiedzi...
Sprawdziłem szczelność wężyków odmy są ok, układ dolotowy powietrza do kolektora poprawiony, jedna opaska nie była w ogóle dokręcona, na razie bez zmian, przepływka wygląda jak nowa, chyba jej nie da się sprawdzić czy poprawnie działa inaczej niż podłączając inną...
czy wyczyścić przepustnicę, egr, ? Na pewno wymienię wężyki i skręcę śrubami pompę powietrza wtórnego.... ale wydaje mi się że w tym nie leży przyczyna... aha zamówiłem też nowy zawór odmy.
-
- Bywalec forum
- Posty: 674
- Rejestracja: 20 cze 10, 15:58
- BMW: E46 316i , E36 316i
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: podlaskie
- Miasto: M-K
pompy powietrza wtórnego nie dotykaj- jest ok.
wężyki wymień na już
element nr 9 raczej tak powinno być
jak odma świszczy to do wymiany
pali ok.
wężyki wymień na już
element nr 9 raczej tak powinno być
jak odma świszczy to do wymiany
pali ok.
-
- Bywalec forum
- Posty: 533
- Rejestracja: 26 cze 14, 22:54
- BMW: E46 M43TU->M52TUB25->Subaru Impreza GT TURBO
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
- VIN: AY01889
- Lokalizacja: WM *****
Co do pompy, wymij ją i rozwierć nity, nity zastąp śrubkami z nakrętką. Nity po jakimś czasie popuszczają i pompa się rozszczelnia przez co syczy i wkurza ucho.
Wężyki koniecznie wymień bo napewno ssie lewe powietrze.
Co do pytania numer 9, jest to zawór odpowietrzenia baku, raczej jest Ok nie przejmuj się nim.
Co do odmy, dopiero kupiłeś więc pasowało by zrobić mały serwis i przy okazji wymienić zawór i węże odmy. Z czasem przewody parcieją i brudzą się od środka.
Co do check'a najlepiej by było sprawdzić błędy INPĄ wtedy będzie wiadomo co mu dolega.
Wężyki koniecznie wymień bo napewno ssie lewe powietrze.
Co do pytania numer 9, jest to zawór odpowietrzenia baku, raczej jest Ok nie przejmuj się nim.
Co do odmy, dopiero kupiłeś więc pasowało by zrobić mały serwis i przy okazji wymienić zawór i węże odmy. Z czasem przewody parcieją i brudzą się od środka.
Co do check'a najlepiej by było sprawdzić błędy INPĄ wtedy będzie wiadomo co mu dolega.
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 20 sie 15, 21:19
- BMW: e46 318i
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto:
Dzięki za odpowiedź, jutro robię wszystkie wężyki, bo dzisiaj już za późno było na zakupy, co do pompy taką miałem właśnie koncepcje z rozwierceniem nitów i przykręceniem na śruby.
Sprawdzę też jaki błąd wywaliło.
Sprawdzę też jaki błąd wywaliło.
-
- Przyjaciel forum
- Posty: 3248
- Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
- BMW: E90
- Rok produkcji: 2006
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: ŁÓDŹ
No i wymieniaj ta wodę w układzie chłodzenia bo siadzie pompa wody ,to nie traktor co by mógł na wodzie latać nie pamiętam ile wchodzi ale coś koło 6l .
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 20 sie 15, 21:19
- BMW: e46 318i
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto:
Witam ponownie, opiszępostęp prac oraz nowy problem...
1. Wymieniłem wszystkie wężyki ciśnieniowe
2. Pompa powietrza wtórnego została skręcona, jest szczelna
3. Wymieniłem olej na VALVOLINE MaxLife 5W40
4. spuściłem wodę z układu chłodzącego i pojawił się problem, zauważyłem że jak był zalany wodą cały czas szybko jej ubywało, w kanale kapło mi kilka razy na rękę więc popatrzyłem i zauważyłem że cieknie woda przy termostacie... mianowicie z wtyczki od czujnika, nie myśląc długo odpiąłem zapinkę od wtyczki i niestety wtyczka była ułamana.... reszta czujnika została w środku i wystają te dwa styki od czujnika.... czy da się jakoś to przylutować ? Do czego służy ten czujnik, na pewno nie od temperatury na zegarach bo pokazuje nadal temperaturę, czy mogę w ogóle jeździć bez tego czujnika przez jakiś czas, myślę że on nie działał już od dawna i stąd wywala błąd "check".
1. Wymieniłem wszystkie wężyki ciśnieniowe
2. Pompa powietrza wtórnego została skręcona, jest szczelna
3. Wymieniłem olej na VALVOLINE MaxLife 5W40
4. spuściłem wodę z układu chłodzącego i pojawił się problem, zauważyłem że jak był zalany wodą cały czas szybko jej ubywało, w kanale kapło mi kilka razy na rękę więc popatrzyłem i zauważyłem że cieknie woda przy termostacie... mianowicie z wtyczki od czujnika, nie myśląc długo odpiąłem zapinkę od wtyczki i niestety wtyczka była ułamana.... reszta czujnika została w środku i wystają te dwa styki od czujnika.... czy da się jakoś to przylutować ? Do czego służy ten czujnik, na pewno nie od temperatury na zegarach bo pokazuje nadal temperaturę, czy mogę w ogóle jeździć bez tego czujnika przez jakiś czas, myślę że on nie działał już od dawna i stąd wywala błąd "check".
-
- Specjalista
- Posty: 5238
- Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
- BMW: 330ci 535d
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Radom Wieniawa
Jest to grzalka. Podgrzewa plyn w termostacie aby komputer mogl przyspieszyc otwarcie ukladu.
Jeszcze pytanie czy termostat jest sprawny? Prawidlowa temperatura m43 to 105st. Przy takiej temp mialbys parowoz
Jeszcze pytanie czy termostat jest sprawny? Prawidlowa temperatura m43 to 105st. Przy takiej temp mialbys parowoz
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 20 sie 15, 21:19
- BMW: e46 318i
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto:
wygląda na to że bez wymiany termostatu się nie obejdzie, pytanie tylko czy mogę tak jakiś czas jeździć ? Jeszcze jedno pytanie, czy do montażu termostatu używa się jakiejś pasty do uszczelnienia, wydaje mi się że dookoła gniazda termostatu w silniku wystaje jakaś biała pasta.
Nie mam pojęcia czy temperatura jest prawidłowa, wskazówka po długiej trasie trzyma pion, termostatu nie chce wykręcać całkowicie bo wydaje mi się że jest on uszczelniony jakąś pastą.... może się mylę, czekam na podpowiedzi bo auto stoi na kanale i nie wiem czy zalewać chłodziwem, czy nie ruszać do wymiany termostatu, a tu niedziela i ładna pogoda (do kościoła babcię muszę odwieź)
Nie mam pojęcia czy temperatura jest prawidłowa, wskazówka po długiej trasie trzyma pion, termostatu nie chce wykręcać całkowicie bo wydaje mi się że jest on uszczelniony jakąś pastą.... może się mylę, czekam na podpowiedzi bo auto stoi na kanale i nie wiem czy zalewać chłodziwem, czy nie ruszać do wymiany termostatu, a tu niedziela i ładna pogoda (do kościoła babcię muszę odwieź)
-
- Specjalista
- Posty: 5238
- Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
- BMW: 330ci 535d
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Radom Wieniawa
Raczej mozna, tylko kontroluj temperature. I koniecznie plyn. Nowy termostat jest z uszczelką bez zadnej pasty.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 8 Odpowiedzi
- 2902 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: konop85
-
- 48 Odpowiedzi
- 15841 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: zibi_j1
-
- 8 Odpowiedzi
- 2289 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Dzidek90
-
- 5 Odpowiedzi
- 2842 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Hostet
-
- 1 Odpowiedzi
- 846 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 6 Odpowiedzi
- 2316 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: qwert1221
-
- 2 Odpowiedzi
- 8617 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: melonpl320
-
- 1 Odpowiedzi
- 1511 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Jarando
-
- 6 Odpowiedzi
- 4677 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mariryb
-
- 0 Odpowiedzi
- 1405 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: leo56036