bmw e46 318i m43 problem świst pod maską błąd

mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#11

Post autor: mariryb »

Pokaz zdjecie. Bo cena podejrzanie niska. Bo od m43 z e36 jest inny
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
letsgo89
Posty: 7
Rejestracja: 20 sie 15, 21:19
BMW: e46 318i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto:

#12

Post autor: letsgo89 »

Wezmę ten od Ciebie, wiadomość PW,

zalałem silnik płynem chłodzącym, według ten instrukcji:
Silniki M43TU i M52TU

Zaczynamy od silników benzynowych o oznaczeniu kodowym M43TU i M52TU. Tyczy się to wersji 316i, 318i, 320i, 323i, 328i od kwietnia 1998roku. Na początku musimy ustawić ogrzewanie samochodu na najwyższy tryb. Dmuchawę ustawiamy na najniższy tryb i przekręcamy kluczyk na zapłon. Teraz należy odkręcić śrubę odpowietrzającą. Znajduje się ona na górze przy chłodnicy, bezpośrednio obok zbiorniczka wyrównawczego.

Wlewamy do niego nowy płyn do momentu aż przez odpowietrznik nie zacznie wypływać płyn pozbawiony pęcherzyków powietrza. Śrubę odpowietrzającą dokręcamy bardzo delikatnie. Teraz uzupełniamy zbiorniczek do pełna i odpalamy samochód. Naciskamy pedał gazu 4 razy. Należy to robić w krótkich odcinkach czasu. Operację tą robimy przy otwartym zbiorniczku wyrównawczym.

W silniku M43TU zakręcamy korek na zbiorniku i nagrzewamy silnik do momentu aż otworzy się termostat. W modelu M52TU nie musimy tego wykonywać gdyż termostat odpowietrzy się samoczynnie. Kontrolę płynu chłodniczego przeprowadzamy po całkowitym ostygnięciu silnika. Ewentualne braki uzupełniamy.

Ale w odpowietrzniku tym u góry nie widać w ogóle cieczy.... natomiast wyrównawczy już pełny, nie wiem czy odpalać silnik... wlewałem przez wyrównawczy, może miałem przez odpowietrznik?
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#13

Post autor: mariryb »

To jak juz wlales to odpalasz. Troche niech pochodzi. Pozniej zakrec korek odpowietrznika i zbiorniczka, przegazuj kilka razy, odkrec odpowietrznik. Uzupelnij plyn. I tak kilka razy az z oldpowietrznika bedzie lecial plyn na chodzacym zagrzanym silniku. Aby ulatwic mozna przod samochodu podniesc do gory.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
letsgo89
Posty: 7
Rejestracja: 20 sie 15, 21:19
BMW: e46 318i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto:

#14

Post autor: letsgo89 »

Wlałem przez odpowietrznik i jest ok :) układ odpowietrzony, nic nie cieknie, więc udało się, pozostaje teraz ostatni problem czyli dziwny dźwięk przy gaszeniu silnika, taki jakby dźwięk uchodzącego ciśnienia, wyczytałem że to może disa, tymczasem wymienię jeszcze zawór odmy bo mam nowy, tylko jak tam się dostać teraz.... dostęp koszmarny...
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#15

Post autor: mariryb »

Do odmy dostep jest bajeczny. Trzeba zdjąć filtr kabinowy i jego całą obudowe i masz ladny dostep.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”