BMW E46 318i duzy wyciek płynu
-
- Bywalec forum
- Posty: 19
- Rejestracja: 13 lis 19, 20:35
- BMW: E 46
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: ---
- Miasto: Busko
Witam mam spory problem a mianowicie to podczas jazdy zapaliła się kontrolka poziomu płynu a dosłownie chwilę po tym temperatura bardzo skoczyła. Po zatrzymaniu kłęby pary z płynu i silnik cały zalany płynem. Niedawno zmieniłem zbiorniczek wyrównawczy węże od niego i chłodnicy są całe, nie mają pekniec. Po dolaniu wody i dostaniu się jej do górnego węża gdzieś w okolicach blisko silnika leje się jakby ktoś wiadrem lal wgl coś tam nie trzyma bardzo duży przeciek ale nie mogę stwierdzić ani od dołu ani od góry skąd aż tak cieknie myślę o rozbieraniu od góry dolotu powietrza żeby zobaczyć skad. Nwm za bardzo jak się za to zabrać i co po kolei rozkrecac żeby się tam dostać . Ma ktoś pomysł skąd to może być albo czy ktoś ma schemat układu chłodzenia
Jeśli była by to uszczelka z pod głowicy to raczej w sekundzie by tak nie wyleciał plyn
Jeśli była by to uszczelka z pod głowicy to raczej w sekundzie by tak nie wyleciał plyn
- michal1400
- Bywalec forum
- Posty: 278
- Rejestracja: 14 lip 16, 2:35
- BMW: BMW E46 318Ci
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Olkusz/Kraków
- VIN: JX38472
W M43 są dwa plastikowe króćce od wody które po tylu latach lubią pękać.
Pierwszy znajduje się z tyłu za silnikiem, najłatwiej jest się do niego dostać wyjmując filtr kabinowy a następnie odkręcając obudowę filtra kabinowego, jest ona przykręcona na 4 torxach.
OEM BMW kosztuje 40 zł, zamienniki od 20 do 30 zł. Jego wymiana jest moim zdaniem łatwiejsza. Co prawda mało widać bez lusterka i trzeba sięgnąc głęboko za silnik, ale jest mało rozkręcania.
Numer 9 na schemacie.
https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=BL31-EUR-07-2001-E46-BMW-318Ci&diagId=11_2065
Drugi króciec znajduje się pod kolektorem. Jak się dobrze przyjrzysz to jesteś w stanie go zobaczyć bez rozkręcania.
Z jego wymianą jest już niestety trochę gorzej. Do jego wymiany trzeba odkręcić kolektor.
Teoretycznie też wydaje mi się, że da się do niego dostać od boku wyciągając alternator oraz ten "wspornik" z pompa wspomagania, ale wydaje mi się, że wyjdzie na to samo co odkręcenie kolektora.
OEM BMW 60 zł, zamienniki od 25 do 35 zł. Również polecam OEM.
Numer 5 na schemacie.
https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=BL31-EUR-07-2001-E46-BMW-318Ci&diagId=11_2082
Dwa powyższe schematy myślę, ze Ci wystarczą
Najpierw obejrzyj te dwa króćce i jak zlokalizujesz z którego króćca wycieka płyn, to Ci opiszę co trzeba rozkręcać i w jakiej kolejności, ale...
... po tym wnioskuje, że z tego pod kolektorem.
-
- Bywalec forum
- Posty: 19
- Rejestracja: 13 lis 19, 20:35
- BMW: E 46
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: ---
- Miasto: Busko
Króciec pod kolektorem urwał się całkiem ten koniec z wężem na którym jest opaska wąż kompletnie nie bym przymocowany do krocca. Zabrałem się za demontaż kolektora ale po kilku srobkach mnie przystopowało nwm co dalej demontować dodatkowo mam instalacje gazowa co jeszcze bardziej to utrudnia.
Ten drugi króciec z tyłu silnika też wymienię na wszelki wypadek bo także ma już 20 lat
Ten drugi króciec z tyłu silnika też wymienię na wszelki wypadek bo także ma już 20 lat
- michal1400
- Bywalec forum
- Posty: 278
- Rejestracja: 14 lip 16, 2:35
- BMW: BMW E46 318Ci
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Olkusz/Kraków
- VIN: JX38472
Czyli standard, identycznie jak u mnie rok temu.
Ja przy okazji wymieniłem też ten wężyk, idzie od do ogrzewania odmy. Nr 7 i 8 na schemacie. Zazwyczaj własnie 8 jest uszkodzona w M43.
Coś więcej napisałem w moim temacie na forum: https://e46forum.pl/bmw-e46-318ci-stahlgrau-metallic-20262-220
Z gazem nie bardzo pomogę, bo na tym się nie znam, natomiast jeżeli chodzi o kolektor, to z odkręceniem go nie ma większego problemu. Większy problem miałem z przewodami które szły przez kolektor w rożne miejsca, jak zacząłem je odpinać to doszedłem do wniosku, ze nie dojdę do tego który jest który i do czego, więc odkręciłem kolektor, delikatnie go podniosłem 5 cm na tyle na ile pozwoliły przewody i włożyłem rękę pod niego wymieniając króciec.
Po odkręceniu kolektory profilaktycznie można wymienić oringi pod wtryskiwaczami, przynajmniej ja tak zrobiłem bo były u mnie dość mocno zużyte
-
- Bywalec forum
- Posty: 19
- Rejestracja: 13 lis 19, 20:35
- BMW: E 46
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: ---
- Miasto: Busko
Największy problem miałem z wyciągnięciem listwy paliwowej bo się tak bardzo ciasno zrobiło po instalacji gazowej 4 dodatkowe węzyki. Ale dałem radę i króciec wymieniony pod kolektorem, faktycznie był w bardzo złym stanie. Ten za silnikiem też wymieniłem profilaktycznie bo nie był drogi. Poskręcałem wszystko i jak narazie nie widzę żadnych wycieków, póki co jest zalany wodą i jeszcze popatrzę czy nigdzie nie cieknie.
Dzięki jeszcze raz za diagnozę bo nie do końca znałem układ E46. Chyba zakupie książkę o naprawach BMW
Temat uważam za zamknięty
Dzięki jeszcze raz za diagnozę bo nie do końca znałem układ E46. Chyba zakupie książkę o naprawach BMW
Temat uważam za zamknięty
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 5 Odpowiedzi
- 2926 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: voyciex
-
- 6 Odpowiedzi
- 6874 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kamil17932
-
- 3 Odpowiedzi
- 3568 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: WKRENTEK77
-
- 1 Odpowiedzi
- 873 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 11 Odpowiedzi
- 9914 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kamil91
-
- 4 Odpowiedzi
- 2980 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: 14seba15
-
- 0 Odpowiedzi
- 1313 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: r4mzi
-
- 2 Odpowiedzi
- 3047 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: WKRENTEK77
-
- 4 Odpowiedzi
- 1634 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: patryk41266
-
- 8 Odpowiedzi
- 6994 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112