BMW E46 318i duzy wyciek płynu

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
Seweq198
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 13 lis 19, 20:35
BMW: E 46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Busko

#1

Post autor: Seweq198 »

Witam mam spory problem a mianowicie to podczas jazdy zapaliła się kontrolka poziomu płynu a dosłownie chwilę po tym temperatura bardzo skoczyła. Po zatrzymaniu kłęby pary z płynu i silnik cały zalany płynem. Niedawno zmieniłem zbiorniczek wyrównawczy węże od niego i chłodnicy są całe, nie mają pekniec. Po dolaniu wody i dostaniu się jej do górnego węża gdzieś w okolicach blisko silnika leje się jakby ktoś wiadrem lal wgl coś tam nie trzyma bardzo duży przeciek ale nie mogę stwierdzić ani od dołu ani od góry skąd aż tak cieknie myślę o rozbieraniu od góry dolotu powietrza żeby zobaczyć skad. Nwm za bardzo jak się za to zabrać i co po kolei rozkrecac żeby się tam dostać . Ma ktoś pomysł skąd to może być albo czy ktoś ma schemat układu chłodzenia
Jeśli była by to uszczelka z pod głowicy to raczej w sekundzie by tak nie wyleciał plyn
Awatar użytkownika
michal1400
Bywalec forum
Posty: 278
Rejestracja: 14 lip 16, 2:35
BMW: BMW E46 318Ci
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Olkusz/Kraków
VIN: JX38472

#2

Post autor: michal1400 »

Seweq198 pisze: 6 maja 20, 22:16 Ma ktoś pomysł skąd to może być
W M43 są dwa plastikowe króćce od wody które po tylu latach lubią pękać.
Pierwszy znajduje się z tyłu za silnikiem, najłatwiej jest się do niego dostać wyjmując filtr kabinowy a następnie odkręcając obudowę filtra kabinowego, jest ona przykręcona na 4 torxach.
OEM BMW kosztuje 40 zł, zamienniki od 20 do 30 zł. Jego wymiana jest moim zdaniem łatwiejsza. Co prawda mało widać bez lusterka i trzeba sięgnąc głęboko za silnik, ale jest mało rozkręcania.

Numer 9 na schemacie.
https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=BL31-EUR-07-2001-E46-BMW-318Ci&diagId=11_2065

Drugi króciec znajduje się pod kolektorem. Jak się dobrze przyjrzysz to jesteś w stanie go zobaczyć bez rozkręcania.
Z jego wymianą jest już niestety trochę gorzej. Do jego wymiany trzeba odkręcić kolektor.
Teoretycznie też wydaje mi się, że da się do niego dostać od boku wyciągając alternator oraz ten "wspornik" z pompa wspomagania, ale wydaje mi się, że wyjdzie na to samo co odkręcenie kolektora.
OEM BMW 60 zł, zamienniki od 25 do 35 zł. Również polecam OEM.

Numer 5 na schemacie.
https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=BL31-EUR-07-2001-E46-BMW-318Ci&diagId=11_2082
Seweq198 pisze: 6 maja 20, 22:16 albo czy ktoś ma schemat układu chłodzenia
Dwa powyższe schematy myślę, ze Ci wystarczą
Seweq198 pisze: 6 maja 20, 22:16 Nwm za bardzo jak się za to zabrać i co po kolei rozkrecac żeby się tam dostać
Najpierw obejrzyj te dwa króćce i jak zlokalizujesz z którego króćca wycieka płyn, to Ci opiszę co trzeba rozkręcać i w jakiej kolejności, ale...
Seweq198 pisze: 6 maja 20, 22:16 Po zatrzymaniu kłęby pary z płynu i silnik cały zalany płynem


... po tym wnioskuje, że z tego pod kolektorem.
Seweq198
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 13 lis 19, 20:35
BMW: E 46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Busko

#3

Post autor: Seweq198 »

Dzięki za pomoc i informacje zabieram się dzisiaj do tego
Seweq198
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 13 lis 19, 20:35
BMW: E 46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Busko

#4

Post autor: Seweq198 »

Króciec pod kolektorem urwał się całkiem ten koniec z wężem na którym jest opaska wąż kompletnie nie bym przymocowany do krocca. Zabrałem się za demontaż kolektora ale po kilku srobkach mnie przystopowało nwm co dalej demontować dodatkowo mam instalacje gazowa co jeszcze bardziej to utrudnia.
Ten drugi króciec z tyłu silnika też wymienię na wszelki wypadek bo także ma już 20 lat
Awatar użytkownika
michal1400
Bywalec forum
Posty: 278
Rejestracja: 14 lip 16, 2:35
BMW: BMW E46 318Ci
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Olkusz/Kraków
VIN: JX38472

#5

Post autor: michal1400 »

Seweq198 pisze: 7 maja 20, 19:29 Króciec pod kolektorem urwał się całkiem ten koniec z wężem na którym jest opaska wąż kompletnie nie bym przymocowany do króćca.
Czyli standard, identycznie jak u mnie rok temu.
Ja przy okazji wymieniłem też ten wężyk, idzie od do ogrzewania odmy. Nr 7 i 8 na schemacie. Zazwyczaj własnie 8 jest uszkodzona w M43.
Coś więcej napisałem w moim temacie na forum: https://e46forum.pl/bmw-e46-318ci-stahlgrau-metallic-20262-220
Z gazem nie bardzo pomogę, bo na tym się nie znam, natomiast jeżeli chodzi o kolektor, to z odkręceniem go nie ma większego problemu. Większy problem miałem z przewodami które szły przez kolektor w rożne miejsca, jak zacząłem je odpinać to doszedłem do wniosku, ze nie dojdę do tego który jest który i do czego, więc odkręciłem kolektor, delikatnie go podniosłem 5 cm na tyle na ile pozwoliły przewody i włożyłem rękę pod niego wymieniając króciec.
Po odkręceniu kolektory profilaktycznie można wymienić oringi pod wtryskiwaczami, przynajmniej ja tak zrobiłem bo były u mnie dość mocno zużyte
Seweq198
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 13 lis 19, 20:35
BMW: E 46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Busko

#6

Post autor: Seweq198 »

Największy problem miałem z wyciągnięciem listwy paliwowej bo się tak bardzo ciasno zrobiło po instalacji gazowej 4 dodatkowe węzyki. Ale dałem radę i króciec wymieniony pod kolektorem, faktycznie był w bardzo złym stanie. Ten za silnikiem też wymieniłem profilaktycznie bo nie był drogi. Poskręcałem wszystko i jak narazie nie widzę żadnych wycieków, póki co jest zalany wodą i jeszcze popatrzę czy nigdzie nie cieknie.
Dzięki jeszcze raz za diagnozę bo nie do końca znałem układ E46. Chyba zakupie książkę o naprawach BMW
Temat uważam za zamknięty
Seweq198
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 13 lis 19, 20:35
BMW: E 46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Busko

#7

Post autor: Seweq198 »

Dodatkowo jeszcze dziś zepsuła mi się szyba po stronie pasażera, krzywo idzie ale już wiem że to ślizgi :supcio:
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”