BMW e46 318Ci N42B20 Problem z sondą lambda
-
- Bywalec forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 28 sie 16, 19:25
- BMW: E46 318CI 2.0 Benz.
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto:
Witam od kilku dni pali mi się check, wcześniej działo się tak że raz jak depnąłem w pedał to raz miał siłę się rozpędzać a raz był mułowaty, to było przed zaświeceniem check, teraz jak podpinam pod kompa pokazuje błąd "2722 Lambda Sensor Pre Cat Grupa 2 - Sygnał", po wykasowaniu zapala się znów, jak podpięliśmy pod oryginalny serwisowy program to pokazuje błąd sondy lambda przed katalizatorem rząd 2, podejrzewam że sonda jest do wymiany tylko nie wiem która bo przed katem są 3 sondy, wydaje mi się że to jest sonda na kolektorze 2-go i 3-go cylindra. Prośba o pomoc czy faktycznie jest ona do wymiany czy może coś nie łączy i czy to jest ta o której piszę, bo jeśli jest do wymiany to chciałbym dobrą kupić, podejrzewam że zamienniki nie wchodzą w grę, niech się ktoś wypowie kto miał już z tym styczność.
-
- Bywalec forum
- Posty: 20
- Rejestracja: 21 sie 16, 11:21
- BMW: 318i
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: Szczecin
Wydaje mi się, że obie sondy możesz sprawdzić odpinając wtyczki i mierząc opór miernikiem uniwersalnym. Też mam n42b20 i z tego co pamietam obie wtyczki są raczej łatwo dostępne i na kanale powinieneś spokojnie do nich dojść.
https://www.youtube.com/watch?v=Ct2CD8QvnXE
Tutaj masz przykładowy filmik.
https://www.youtube.com/watch?v=Ct2CD8QvnXE
Tutaj masz przykładowy filmik.
- GUMMISS
- Przyjaciel forum
- Posty: 4029
- Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
- BMW: 318i Touring
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: brodnica
- Lokalizacja: Kawki
- Płeć:
Miernik działa za wolno zeby zbadac sądy, musisz miec oscyloskop. To tak jakby badac napiecie probowka, widac ze jest, ale jakie...?
Wysłane z mojego LG-H525n przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-H525n przy użyciu Tapatalka
Bo Możemy Więcej...
L W G
L W G
-
- Bywalec forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 28 sie 16, 19:25
- BMW: E46 318CI 2.0 Benz.
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto:
Właśnie też mi się wydawało że miernikiem to co najwyżej można sprawdzić czy grzałka nie spalona a czy sam sensor w czujniku to już chyba nie. Oscyloskopu nie mam i nie znam nikogo kto by miał, więc będę wymieniał sondę tylko nie wiem czy słusznie rozumuję że to jest ta na kolektorze drugiego i trzeciego cylindra, bo błąd mówi o sondzie przed katem 2 rząd.
- Jarando
- Moderator
- Posty: 2164
- Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
- BMW: G31 530d xDrive
- Rok produkcji: 2017
- Państwo: Irlandia-Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Mallow-Żywiec
- Płeć:
Tak dokładnie.
Bank 1 to 1 i 2 cylinder a BANK 2 to 3 i 4 cylinder.
Wysłane z mojego SM-N910C
Bank 1 to 1 i 2 cylinder a BANK 2 to 3 i 4 cylinder.
Wysłane z mojego SM-N910C
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
- Szczurson
- Bywalec forum
- Posty: 1681
- Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
- BMW: F11 520d
- Rok produkcji: 2012
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Częstochowa
- VIN: DY10727
- Lokalizacja: przed_monitorem
W M52/M54 Bank 1 to cylindry 1, 2 i 3, a Bank 2 to pozostałe, więc wątpię aby były w N42 na przemian. To trochę nielogiczne, tym bardziej jak spojrzysz na schemat, który wrzuciłeś i zobaczysz, że z kolektora wychodzą w sumie 4 rury i 2 pierwsze mają 1 sondę i potem 2 kolejne 2gą.
- GUMMISS
- Przyjaciel forum
- Posty: 4029
- Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
- BMW: 318i Touring
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: brodnica
- Lokalizacja: Kawki
- Płeć:
Schemat jest ideowy i malo przejrzysty. Na zdjeciach w necie widac ze 1 i 4 sa polaczone razem, 2 i 3 tez sa razem, wiec beda mialy wspolne sady. A czy ten silnik na rozrzad po prawidlowej stronie silnika, czy od strony sprzegla? Kolejnosc cylindrow jest zazwyczaj liczona od rozrzadu.
Wysłane z mojego LG-H525n przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-H525n przy użyciu Tapatalka
Bo Możemy Więcej...
L W G
L W G
-
- Bywalec forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 28 sie 16, 19:25
- BMW: E46 318CI 2.0 Benz.
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto:
W tym silniku rozrząd jest też z przodu silnika tyle że nie ma pokrywy rozrządu i wymiana jest trochę bardziej skomplikowana, cały kompletny rozrząd trzeba wyjmować do góry razem z kołami wałków zoworowych i z kołem wału korbowego, wiem bo już robiłem w nim rozrząd. A co do czy w praktyce cylindry 1-4 i 2-3 mają wspólny kolektor czy może jest inaczej to nie pamiętam bo dawno nie zaglądałem od spodu silnika.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 3 Odpowiedzi
- 2889 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: CezaryMor
-
- 17 Odpowiedzi
- 10903 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 17 Odpowiedzi
- 2074 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: roman105
-
- 5 Odpowiedzi
- 1883 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Samniewiemkto
-
- 14 Odpowiedzi
- 3120 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Lashie
-
- 0 Odpowiedzi
- 830 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Pajunk93
-
- 0 Odpowiedzi
- 433 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kokosinho
-
- 0 Odpowiedzi
- 1980 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Michal93
-
- 38 Odpowiedzi
- 20141 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: fun_tha_mental