BMW e46 318Ci N42B20 Problem z sondą lambda

pks1981
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 28 sie 16, 19:25
BMW: E46 318CI 2.0 Benz.
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#1

Post autor: pks1981 »

Witam od kilku dni pali mi się check, wcześniej działo się tak że raz jak depnąłem w pedał to raz miał siłę się rozpędzać a raz był mułowaty, to było przed zaświeceniem check, teraz jak podpinam pod kompa pokazuje błąd "2722 Lambda Sensor Pre Cat Grupa 2 - Sygnał", po wykasowaniu zapala się znów, jak podpięliśmy pod oryginalny serwisowy program to pokazuje błąd sondy lambda przed katalizatorem rząd 2, podejrzewam że sonda jest do wymiany tylko nie wiem która bo przed katem są 3 sondy, wydaje mi się że to jest sonda na kolektorze 2-go i 3-go cylindra. Prośba o pomoc czy faktycznie jest ona do wymiany czy może coś nie łączy i czy to jest ta o której piszę, bo jeśli jest do wymiany to chciałbym dobrą kupić, podejrzewam że zamienniki nie wchodzą w grę, niech się ktoś wypowie kto miał już z tym styczność.
grabsoon
Bywalec forum
Posty: 20
Rejestracja: 21 sie 16, 11:21
BMW: 318i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin

#2

Post autor: grabsoon »

Wydaje mi się, że obie sondy możesz sprawdzić odpinając wtyczki i mierząc opór miernikiem uniwersalnym. Też mam n42b20 i z tego co pamietam obie wtyczki są raczej łatwo dostępne i na kanale powinieneś spokojnie do nich dojść.

https://www.youtube.com/watch?v=Ct2CD8QvnXE

Tutaj masz przykładowy filmik.
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#3

Post autor: GUMMISS »

Miernik działa za wolno zeby zbadac sądy, musisz miec oscyloskop. To tak jakby badac napiecie probowka, widac ze jest, ale jakie...?

Wysłane z mojego LG-H525n przy użyciu Tapatalka
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
pks1981
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 28 sie 16, 19:25
BMW: E46 318CI 2.0 Benz.
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#4

Post autor: pks1981 »

Właśnie też mi się wydawało że miernikiem to co najwyżej można sprawdzić czy grzałka nie spalona a czy sam sensor w czujniku to już chyba nie. Oscyloskopu nie mam i nie znam nikogo kto by miał, więc będę wymieniał sondę tylko nie wiem czy słusznie rozumuję że to jest ta na kolektorze drugiego i trzeciego cylindra, bo błąd mówi o sondzie przed katem 2 rząd.
Awatar użytkownika
Jarando
Moderator
Posty: 2164
Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
BMW: G31 530d xDrive
Rok produkcji: 2017
Państwo: Irlandia-Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Mallow-Żywiec
Płeć:

#5

Post autor: Jarando »

Tak dokładnie.
Bank 1 to 1 i 2 cylinder a BANK 2 to 3 i 4 cylinder.

Wysłane z mojego SM-N910C
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
pks1981
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 28 sie 16, 19:25
BMW: E46 318CI 2.0 Benz.
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#6

Post autor: pks1981 »

Wydaje mi się że u mnie bank 1 to 1 i 4 cylinder a bank 2 to 2 i 3 cylinder, jeśli się mylę to niech mnie ktoś poprawi.
Obrazek
Awatar użytkownika
Szczurson
Bywalec forum
Posty: 1681
Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
BMW: F11 520d
Rok produkcji: 2012
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Częstochowa
VIN: DY10727
Lokalizacja: przed_monitorem

#7

Post autor: Szczurson »

W M52/M54 Bank 1 to cylindry 1, 2 i 3, a Bank 2 to pozostałe, więc wątpię aby były w N42 na przemian. To trochę nielogiczne, tym bardziej jak spojrzysz na schemat, który wrzuciłeś i zobaczysz, że z kolektora wychodzą w sumie 4 rury i 2 pierwsze mają 1 sondę i potem 2 kolejne 2gą.
Moje BMW (klik w obrazek):
Obrazek Obrazek
pks1981
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 28 sie 16, 19:25
BMW: E46 318CI 2.0 Benz.
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#8

Post autor: pks1981 »

Nie wiem kolego jak ty widzisz a le ja widzę wyraźnie że 1 i 4 mają wspólny kolektor i tak samo 2 z 3.
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#9

Post autor: GUMMISS »

Schemat jest ideowy i malo przejrzysty. Na zdjeciach w necie widac ze 1 i 4 sa polaczone razem, 2 i 3 tez sa razem, wiec beda mialy wspolne sady. A czy ten silnik na rozrzad po prawidlowej stronie silnika, czy od strony sprzegla? Kolejnosc cylindrow jest zazwyczaj liczona od rozrzadu.

Wysłane z mojego LG-H525n przy użyciu Tapatalka
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
pks1981
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 28 sie 16, 19:25
BMW: E46 318CI 2.0 Benz.
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#10

Post autor: pks1981 »

W tym silniku rozrząd jest też z przodu silnika tyle że nie ma pokrywy rozrządu i wymiana jest trochę bardziej skomplikowana, cały kompletny rozrząd trzeba wyjmować do góry razem z kołami wałków zoworowych i z kołem wału korbowego, wiem bo już robiłem w nim rozrząd. A co do czy w praktyce cylindry 1-4 i 2-3 mają wspólny kolektor czy może jest inaczej to nie pamiętam bo dawno nie zaglądałem od spodu silnika.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”