BMW e46 316i

Dla wszystkich przyszłych posiadaczy E46, czyli jak kupić, żeby się "nie przejechać"
Lashie
Bywalec forum
Posty: 893
Rejestracja: 5 gru 17, 19:57
BMW: E46 318i fl w sedesie
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: Fz51423
Lokalizacja: Szczecin

#21

Post autor: Lashie »

Reasumując, nie jest drogo jeżeli szuka się po nocach części i „czujniczkow ze szrotu” po czym samemu to wszystko montuje odsyłając kolejne niedziałające używki z Allegro w międzyczasie, do tego dochodzi reklamowanie tarcz za 180zl co dwa tygodnie. A jeżeli nie chcesz tego robic, szanujesz siebie i swoje auto, kupujesz dobre zamienniki i odwiedzasz mechaników, robi się drogi samochód w utrzymaniu. Czyli typowo, można po polsku szukac uzywek tarcz na grupach FB, albo miec sprawne auto za które trzeba bulic.

Nie ma co wychwalać 20 letnich Gruzikow jakie to one nie są wspaniałe i tanie w utrzymaniu, nie są tanie, ja rozumiem ze zarabiając dychę miesięcznie, jak wrzucisz tysiaka w serwis fury to nie robi problemu, ale ten tysiak przy pensji 3k już bardzo zaboli, wiec Jamnik Ty się tak nie oburzaj bo ktoś stwierdził ze bmw jest droższe od citroena xd
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#22

Post autor: maniek21112 »

anthony pisze: 27 lip 21, 8:00 poduszki (nie ma opcji je zostawiać przy nowych amortyzatorach) - 140/szt, zestaw montażowy amo - 85zł
Ogólnie masz zdrowe i dobre podejście do napraw/warsztatów, jedyne co rzuca się w oczy to kwoty za części, bardzo nie lubię takiego naciągania. Niech sobie liczą robociznę x2 a nie części, ponieważ górne mocowanie amortyzatora lemfordera (oryginał) to 70, max 80,-/szt, zestaw montażowy 40-45,-/kpl., amortyzatory już pomijam, tańsze są sachs pod sportowe dostosowanie podwozia a tu zapewne były zwykłe.
Z tym brakiem opcji zostawienia starych też nie zgodzę się, jakość części spada coraz bardziej, nawet tych najlepszych. Dla przykładu moje auto, sprężyny wymieniałem przy ok 330 tys. km, kupiłem nowe górne mocowania lemfordera (oryginał podkreślam) miały większy luz niż fabryczne 1999 roku, więc zostały stare. Oczywiście nie jest tak zawsze, tylko trzeba to sprawdzać.
Co do tematu to jest na zasadzie jakiejś gównoburzy, autor chce na siłę (na przykładzie n42) wmówić sobie i innym, że e46 jest złym autem a chyba nie wie, że to forum tego modelu :lol:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
yampik
Bywalec forum
Posty: 1701
Rejestracja: 9 cze 13, 11:57
BMW: F11 520d+
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn
Lokalizacja: Olsztyn

#23

Post autor: yampik »

serwis też zarabia na częściach ...

sachs wlasnie sprawdzilem w moim lokalnym sklepie 273 zł za sztuke (bez rabatow w lokalnym sklepie w ktorym pracuja 2 osoby).

jak mi sie spieszy to tez zdarza mi sie zamowic cos przez serwis ktory naprawia - ale wtedy nie liczę tego za standardową cenę

dla jasności - tu sama robocizna:

sytuacja :
2 serwisy w odległości 1km od siebie. wpadłem e61 z końcówką drążka (może i drażkiem) na 1 stronę.
serwis jeden wyceniił mi usługę na 1050 zł
serwis dwa wycenił mi usługę na 250 zł

mówimy oczywiście o tej bardzo skomplikowanej wymianie + ustawieniu geo

z ciekawości zadzwoniłem do aso - bo myślałem, że seriws numer jeden wygrał konkurs - w aso wyszło ponad 2000 zł

ustawić geometrię powinien potrafić każdy serwis który ma do tego sprzęt, chociaż tu wolę dopłacić częśto z 50-100 zł żeby robić to u kogoś kto rly się na tym zna,

wymiana końcówki drążka - tu chyba każdy wie jak ciężka to robota :D
Lashie
Bywalec forum
Posty: 893
Rejestracja: 5 gru 17, 19:57
BMW: E46 318i fl w sedesie
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: Fz51423
Lokalizacja: Szczecin

#24

Post autor: Lashie »

yampik pisze: 28 lip 21, 9:11 sytuacja :
2 serwisy w odległości 1km od siebie. wpadłem e61 z końcówką drążka (może i drażkiem) na 1 stronę.
serwis jeden wyceniił mi usługę na 1050 zł
serwis dwa wycenił mi usługę na 250 zł
Daj znac gdzie tak kroją. Bo szykuje mi się ta sama operacja w e61. 1000zl za wymianę drążka, jprdl :o cena zaporowa, może się nie spodobałes i Cię chcieli zbyć?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#25

Post autor: maniek21112 »

Spoko jak wycenili drążek z końcówką i za całość ze zbieżnością wyszło 250,- jak taki element lemfordera kosztuje 250,- a oryginał 750,-. Jak ktoś uważa, że łatwo odkręca się końcówki kierownicze w bmw to widać, że nigdy nawet nie był przy tym.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Lashie
Bywalec forum
Posty: 893
Rejestracja: 5 gru 17, 19:57
BMW: E46 318i fl w sedesie
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: Fz51423
Lokalizacja: Szczecin

#26

Post autor: Lashie »

250 to sama robocizna, wiec w sumie, za użycie palnika, młota i ściągaczki na czarnucha dwie godziny się poszarpac spoko zarobek.
Awatar użytkownika
yampik
Bywalec forum
Posty: 1701
Rejestracja: 9 cze 13, 11:57
BMW: F11 520d+
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn
Lokalizacja: Olsztyn

#27

Post autor: yampik »

Lashie pisze: 28 lip 21, 9:20
yampik pisze: 28 lip 21, 9:11 sytuacja :
2 serwisy w odległości 1km od siebie. wpadłem e61 z końcówką drążka (może i drażkiem) na 1 stronę.
serwis jeden wyceniił mi usługę na 1050 zł
serwis dwa wycenił mi usługę na 250 zł
Daj znac gdzie tak kroją. Bo szykuje mi się ta sama operacja w e61. 1000zl za wymianę drążka, jprdl :o cena zaporowa, może się nie spodobałes i Cię chcieli zbyć?
maniek21112 pisze: 28 lip 21, 9:52 Spoko jak wycenili drążek z końcówką i za całość ze zbieżnością wyszło 250,- jak taki element lemfordera kosztuje 250,- a oryginał 750,-. Jak ktoś uważa, że łatwo odkręca się końcówki kierownicze w bmw to widać, że nigdy nawet nie był przy tym.
części moje - robocizna 250 zł
gruba cebana - premio strefaopon - 3razy pytałem czy się gość nie pomylił

końcówka drążka lemfa jak dobrze pamietam kosztowała z 80 zł - tu mogę się mylic

p.s.
Ci za 250 mi wymienili ;) więc isę udało ;p
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#28

Post autor: maniek21112 »

Końcówka poniżej 100,- ale napisałeś możliwe, że drążek też a całość to 250,- rzadko, który mechanik liczy po ludzku jak klient przyjeżdża ze swoimi częściami, tak to wygląda w większości przypadków, taki mamy klimat. To odnośnie drugiej wyceny, faktycznie ciekawej.
Lashie pisze: 28 lip 21, 20:02 250 to sama robocizna, wiec w sumie, za użycie palnika, młota i ściągaczki na czarnucha dwie godziny się poszarpac spoko zarobek.
Tu jest jeszcze zbieżność, więc trzeba zapewne gdzieś dojechać, gdzieś poczekać aż zrobią itp., chyba, że znowu źle zrozumiałem to ktoś po prostu dobrze ceni swoją pracę 8)
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Kupuję BMW E46”