BMW e46 143km n42 problem z odpalaniem

pietras999m
Bywalec forum
Posty: 17
Rejestracja: 16 mar 21, 20:00
BMW: e46 coupe 143km n42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Milicz
VIN: PK60586

#1

Post autor: pietras999m »

Cześć! od razu chciałbym zaznaczyć, że jest to mój pierwszy post i nie wiem czy umieszczam go w odpowiednim dziale i z góry przepraszam hah.

Mam problem z odpalaniem BMW e46 coupe 143km z silnikiem n42. Auto wcześniej odpalało bez problemu. nagle pewnego dnia nie chciało odpalić. Wskazówka od obrotów w ogóle nie szła w górę ale było słychać, że coś tam się dzieje. Pierwsze co to podładowałem akumulator ale nie pomogło. Potem spróbowałem odpalić na kable i poszło bez problemu. Po takiej sytuacji wymieniłem akumulator bo nowy nie był. Auto dalej nie odpalało. Podpiąłem kompa i sprawdziłem błędy (dodaje błędy w zdjęciu w załączniku)które mówiły, że jest problem z czujnikiem wałka rozrządu i czujnikiem wału korbowego. Błędy wykasowałem i wyciągnąłem czujnik wałka rozrządu który był cały w oleju bo mam do wymiany uszczelkę od pokrywy zaworów i wyczyściłem go contact cleanerem. Po czyszczeniu czujnika podładowałem aku i spróbowałem odpalić ale dalej kicha. Spróbowałem odpalić od kabli i poszło bez żadnych problemów. Potem zgasiłem i zapaliłem auto trzykrotnie i obyło się bez żadnych problemów. Myślałem, że temat załatwiony ale dwa dni później odpalając auto problem dalej występuje z tym, że widać, że auto próbuje kręcić( i dopiero po x próbie odpali. Dodam, że w aucie chwile temu zostały wymienione wszystkie filtry oraz świece a po odpaleniu auto chodzi bez problemu( Macie jakieś sugestie co może być nie tak?
Załączniki
BMW e46 143km n42 problem z odpalaniem - b3.jpg
BMW e46 143km n42 problem z odpalaniem - b2.jpg
BMW e46 143km n42 problem z odpalaniem - b1.jpg
Lashie
Bywalec forum
Posty: 893
Rejestracja: 5 gru 17, 19:57
BMW: E46 318i fl w sedesie
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: Fz51423
Lokalizacja: Szczecin

#2

Post autor: Lashie »

Dosyć oczywiste błędy, 20 letni czujnik już ma dosyć 😁
Awatar użytkownika
Err
Bywalec forum
Posty: 166
Rejestracja: 26 sie 16, 15:03
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Moje miasto

#3

Post autor: Err »

Nie podważam postu wyżej, dziwi mnie że po odpala po kablach i zastanawiam się czy nie masz problemu z masą
Jeżdżę TIR'em, lubię zmieniać biegi :guma:
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Czujnik położenia wału do wymiany, przecież wszystko jest na tacy, na nagraniu nie widać dziwnie skaczącej wskazówki obrotomierza? Czujnik tylko i wyłącznie oryginalny.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
pietras999m
Bywalec forum
Posty: 17
Rejestracja: 16 mar 21, 20:00
BMW: e46 coupe 143km n42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Milicz
VIN: PK60586

#5

Post autor: pietras999m »

Po wymianie czujnika położenia wału korbowego auto odpalało ale raz na jakiś czas miało problem. Po wymianie rozrządu i czujnika walka rozrządu wszystko śmiga jak należy.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diagnostyka”