BMW E46 1.9 TEMPERATURA SILNIKA pb/lpg

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
fredek
Bywalec forum
Posty: 159
Rejestracja: 21 cze 14, 23:24
BMW: brak w trakcie poszukiwań
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: OSTROWIEC

#1

Post autor: fredek »

Witam , w moim poprzednim M43 temperatura silnika oscylowała w przedziale 105 -107 stopni , a w obecnym 110 -112 stopni , sprawdzane w teście zegarów ,przewody do chłodnicy dolny i górny cieple/gorące, czy to temperatura w normie czy zbyt duża ???? pozdrawiam.
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#2

Post autor: mariryb »

Zbyt duza. Termostat sprawny otwiera sie przy 105st. Powinno być tak jak miałeś we wczejszym m43
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
fredek
Bywalec forum
Posty: 159
Rejestracja: 21 cze 14, 23:24
BMW: brak w trakcie poszukiwań
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: OSTROWIEC

#3

Post autor: fredek »

Dziwne to trochę jest ponieważ silnik się nie przegrzewa pracuje w zakresach 110 -112 , następnie spada do około 108 i tak ciągle przewody od chłodnic ok tylko mnie zastanawia czy instalacja gazowa nie ma jakiegoś wpływu na to. Auto jest kupione od znanej osoby i ta osoba twierdzi że tak pracowało cały czas, ja auto również znam od 2 lat i nigdy z nim nie było problemów , dziwne to trochę
hackunek
Bywalec forum
Posty: 674
Rejestracja: 20 cze 10, 15:58
BMW: E46 316i , E36 316i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: M-K

#4

Post autor: hackunek »

a kręci się wentylator chłodnicy ?
sprawdź koniecznie tą wtyczkę co idzie do termostatu, tam jest grzałka co odpowiada za odpowiednie otwarcie termostatu
Ostatnio zmieniony 14 wrz 14, 12:38 przez hackunek, łącznie zmieniany 1 raz.
paleta
Bywalec forum
Posty: 399
Rejestracja: 31 mar 12, 22:41
BMW: 316
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Siedlce

#5

Post autor: paleta »

moze wklad termostatu jest jakis inny? czasami sa dostepne takie na kraje skandynawskie wtedy maja wyzsza temperature otwarcia
fredek
Bywalec forum
Posty: 159
Rejestracja: 21 cze 14, 23:24
BMW: brak w trakcie poszukiwań
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: OSTROWIEC

#6

Post autor: fredek »

wentylator się załącza i przez to trochę zgłupiałem , według mnie załączenie następuje przy za wysokiej temperaturze więc pójdę tym tropem, tę wtyczkę sprawdzę i ewentualnie psiknę kontakt sprayem
Awatar użytkownika
Grzechu16
Bywalec forum
Posty: 521
Rejestracja: 29 lis 12, 21:37
BMW: E46 318i [m43] 118KM
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków/Czechowice-Dziedzice

#7

Post autor: Grzechu16 »

U mnie tak jak już pisałem w kilku tematach temperatura oscyluje w granicach 108-110 stopni max w niektórych momentach spadając do 107 stopni - jeżdżę na gazie.
Mati1690
Bywalec forum
Posty: 82
Rejestracja: 25 gru 13, 14:20
BMW: E46 318
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Pielgrzymka

#8

Post autor: Mati1690 »

Kolego miałem dokłądnie tak samo nie dawno nawet temperatura do 112 dochodziła , wymieniłem termostat i teraz trzyma 105
tak że nie szukał bym dalej nawet
Bo Możesz Więcej !
fredek
Bywalec forum
Posty: 159
Rejestracja: 21 cze 14, 23:24
BMW: brak w trakcie poszukiwań
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: OSTROWIEC

#9

Post autor: fredek »

Termostat się otwiera przy 107 - 108 stopniach , a wentylator załącza się przy 110 stopniach , będę obserwował co się będzie dziać i ewentualnie wymienię termostat ,dzięki za odzew , pozdrawiam
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#10

Post autor: mariryb »

Mam poważny problem z chłodzeniem. Delikatnie poci się przy zbiorniczku wyrównawczym. Wczoraj jadąc zapaliła sie kontrolka płynu, później zgasła i tak kilka razy. Jak samochód ostygł (po 7godzinach) sprawdziłem stan - w normie. Pomyślałem, że szwankuje czujnik (nigdy nie było z nim problemu). Po tym wracając do domu (30 km) znów kontrolka szalała. Zatrzymałem sie trochę wczesniej i właczyłem test zegarów temp a tam 110 i rośnie po chwili 117 (wskazówka zaczeła sie przechylać w prawo) ruszyłem i momentalnie spdło do 105 (prawidłowa temp). Na postoju znów rosła, dałem gazu (2000 rpm) i spadło. Po paru godzinach sprawdziłem, trochę był układ zapowietrzony, odpowietrzyłem dolałem ok 100ml.

Następnie dziś rano (temp zewn ok 18st), na trasie ok, temp rosła do 105 st i cały czas była 103-105, wjeżdżam do miasta pierwsze światła i po 2 minutach 110 i rośnie, na obrotach spada. Sprawdziłem wentylator - pracuje ale po osiągnięciu 112st wyłacza się. jak spadnie temperatura (na obrotach) włącza się wentylator.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”