BMW E 46 330XI BŁĄD EML...

Problemy i ich rozwiązania związane z elektroniką i alarmami w Naszych trójkach
leszkoleszko
Posty: 3
Rejestracja: 26 lut 15, 21:49
BMW: BMW E46 330xi
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom
VIN: PF16942

#1

Post autor: leszkoleszko »

WITAM WSZYSTKICH Z WIEDZĄ. OD JAKIEGOŚ CZASU MAM PROBLEM Z NASZYM BMW 330XI rok 2002. Pojawia się w przeróżnych momętach i nie ma znaczenia czy jest ciepły czy zimny, wchodzi sobie w tryb awaryjny i zapalają się różne ikony na pulpicie.Po podłączeniu do kompa kasują się wszystkie błędy lecz najdłużej trwa walka
z EML. pokazuje części silnika które są sprawne na 100% ( bo większość wymieniona na nowe )np. przepustnica, cewki, sondy lambda, obudowa wanosa,
świece platinium, separator, czujnik położenia wału, wszystkie te części są nowe i zaadoptowane. Błąd wskakuje nadal co parę dni lub godzin na te same rzeczy. Pojawia się w opisie słaba mieszanka np. chociaż jeżdżę na PB 98. Elektronik z nienaganną wręcz opinią wykluczył sterownik komputera. Czy Ktoś ma ochotę na podpowiedź ? pomysł na zrzucenie z mostu itp. odpada.
Awatar użytkownika
Paulek
Bywalec forum
Posty: 528
Rejestracja: 3 sie 14, 22:37
BMW: było fl 318i / jest 320i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Tychy

#2

Post autor: Paulek »

Ja bym obstawial ze to problem z elektryką. Może wiązka jest gdzieś walnięta i płata figle.
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#3

Post autor: zibi_j1 »

Dokładnie. Jeśli mechanicznie jest ok, to coś gdzieś ma zwarcie i sieje błędami. Znam człowieka który by to ogarnął, ale pod pruszkowem..
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
leszkoleszko
Posty: 3
Rejestracja: 26 lut 15, 21:49
BMW: BMW E46 330xi
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom
VIN: PF16942

#4

Post autor: leszkoleszko »

Dzięki za podpowiedzi i chyba przydałby mi się namiar do twojego znajomego z Pruszkowa. Przychodzi mi jeszcze jeden pomysł musicie go skomentować - otusz
pedał gazu współpracuje ściśle z przepustnicą, może więć pedał gazu nie wysyła odpowiedniego impulsu, może on jest zaśniedziały lub powstała jakaś nieszczelność i dostaje się woda lub śnieg z buta i powstaje wilgoć, a w bardziej suche dni żadziej się zawiesza. Czy jest to możliwe?
Awatar użytkownika
Paulek
Bywalec forum
Posty: 528
Rejestracja: 3 sie 14, 22:37
BMW: było fl 318i / jest 320i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Tychy

#5

Post autor: Paulek »

Gdyby sie zawieszal to pewnie nie odnotowal bys zadnej reakcji na gaz. Tymbardziej ze to elektryczne sterowanie to albo dziala albo nie tak mi sie wydaje. Podobno jest taki motyw w vw ze jak padnie taki pedal to auto utrzymuje pewien zakres obrotow stalych w trybie awaryjnym zeby np szlo zjechac z drogi ale nigdy nie zdarzylo mi sie tego zobaczyc :) Jak bys mial na podmianke pedal to spoko ale nie wydaje mi sie zeby swirowal.
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#6

Post autor: MARC »

A sprawdzałeś przepływomierz?

Mierzy odpowiednią ilość powietrza ?
Roki
Weteran
Posty: 1279
Rejestracja: 21 wrz 10, 13:59
BMW: ByłoE46 m47 M54,M57,n42 jest m54b30
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom
VIN: PA70818
Lokalizacja: Radom

#7

Post autor: Roki »

Kasowałeś wszystkie adaptacje po wymianie tych częśći?Zrobiłeś to prawidłowo?Adaptacje kasuje się na rozgrzanym silniku i odpalonym.Następnie musi auto pochodzić ok 3-5min na wolnych obrotach(nie ruszaj niczym,nic nie włączaj)i po tym przejażdzka w różnym zakresie obrotów.Raz mocniej gaz,raz delikatniej.
Eml to błąd przepustnicy.Krokowca czyściłeś i przepustnicę?Sprawdzałeś silnik na nieszczelności?
Sprawdź moje aukcje
https://allegro.pl/uzytkownik/roki863
Ciśnij jeśli masz pasję nie stawaj...Wsiądź odpal fure w gaz napier...aj
leszkoleszko
Posty: 3
Rejestracja: 26 lut 15, 21:49
BMW: BMW E46 330xi
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom
VIN: PF16942

#8

Post autor: leszkoleszko »

Silnik jest szczelny, a przepustnica nowiutka oryginał. Mam też dwie używane - ale też było to samo( napewno również były dobre). Po każdorazowej wymianie jakiejkolwiek części nawet akumulatora są stosowane adaptacje i kasowane błędy przez dobrego elektronika. Za każdym razem kiedy zaświeci się EML auto wchodzi właśnie w tryb awaryjny czyli utrzymuje więc pewne obroty i pracuje w miarę równo bez dotykania pedału gazu, a prędkość maxymalna to ok 25km/h. Jeśli w takim momencie dotknę gazu auto zaczyna szarpać- dojeżdżam więc do mechanika w takim właśnie trybie i na rozgrzanym sprawdza i kasuje błędy. Zazwyczaj zapala się EML, ikona silnika, ikona hamulca, ikona ABS i ikona kontroli trakcji. Wszystkie oprócz EML kasują się za pierwszym razem. W opisie pojawia się przepustnica, uboga mieszanka??? czasem sonda lambda, czasem żadko czujnik położenia wału, też był wymieniany na nowy ( nie oszczędzam na częściach więć nie są najtańsze ) powoli zapominamy z żoną jakie to auto było agresywne przez samo quattro. Chyba zostaje mi sprawdzenie pedału gazu i całe wiązki wraz z wtyczkami przynajmniej związane z okolicą gazu i przepustnicy. no i jeszcze ten przepływomierz. Pozdrawiam Leszko
Ostatnio zmieniony 28 lut 15, 18:57 przez leszkoleszko, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#9

Post autor: MARC »

Czujnik wymieniłeś na jaki ??

Podaj dokładnie nazwy producentów części które zmieniłeś i co to było. Np. Febi -> czujnik wałka
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Elektronika”