Bmw 330d zapach spalonej gumy, nadmierne grzanie silnika
- GUMMISS
- Przyjaciel forum
- Posty: 4029
- Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
- BMW: 318i Touring
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: brodnica
- Lokalizacja: Kawki
- Płeć:
Dolanie litra wody o płynu nie zabije silnika i możesz tak jeździć, Wypadało by jednak sprawdzić gęstość płynu, wtedy będziesz wiedział przy jakiej temperaturze zamarza i wrze. Można to sprawdzić na stacjach benzynowych, u mechaników, albo tak jak ja zakupić miernik za 15 PLN i samemu sprawdzić Jeśli będziesz chciał koniecznie zalać nowym płynem to polecam PRSTONE, sam mam taki od zawsze w swoich autach, ma taki seledynowo żółty kolor i 5 lat gwarancji .
Pasek klimy, wątpię żeby aż się palił, skoro jej nie używasz, bardziej bym obstawiał pękniętą gumę w kole pasowym, skoro mówisz że jest ono z decentrowane. To dość delikatne i wadliwe urządzenie, zerknij w temathttp://www.e46forum.pl/viewtopic.php?f=23&t=11083. Piszczenie może nie wydobywać się bezpośrednio z alternatora, może to jest koło pasowe bo dźwięki pod maska ciężko precyzyjnie zlokalizować, zbyt dużo elementów i hałasów. Z pionem jest tak jak Ci pisałem, że zaczyna się od pewnego momentu i jest długi czas, aż temperatura dojdzie do określonego poziomu. Proponował bym sprawdzić to koło pasowe, bo gotowanie się silnika świadczy o nie pracującej pompie płynu, smród spalenizny o trącej gumie, paski wieloklinowe mają dość dobrą przyczepność, więc ślizganie się to extremalny przypadek. Co do wisco, działa tak ze cały czas wyciąga z chłodnicy powietrze, wraz ze wzrostem temperatury powietrza wisco ciągnie coraz mocniej, jeśli chłodnica się nie zagrzała to powietrze z niej też nie spowodowało załączenia się wisco. Wentylator jest chyba sterowany czujnikiem na silniku i chyba w tym przypadku powinien się włączyć, ale to głowy nie daję, nie wiem a bardzo i jaką gumę nad alternatorem może chodzić . No wróżką nie jestem, ale proponuje sprawdzić koło pasowe bo ta guma w nim często sprawia problemy....
Pasek klimy, wątpię żeby aż się palił, skoro jej nie używasz, bardziej bym obstawiał pękniętą gumę w kole pasowym, skoro mówisz że jest ono z decentrowane. To dość delikatne i wadliwe urządzenie, zerknij w temathttp://www.e46forum.pl/viewtopic.php?f=23&t=11083. Piszczenie może nie wydobywać się bezpośrednio z alternatora, może to jest koło pasowe bo dźwięki pod maska ciężko precyzyjnie zlokalizować, zbyt dużo elementów i hałasów. Z pionem jest tak jak Ci pisałem, że zaczyna się od pewnego momentu i jest długi czas, aż temperatura dojdzie do określonego poziomu. Proponował bym sprawdzić to koło pasowe, bo gotowanie się silnika świadczy o nie pracującej pompie płynu, smród spalenizny o trącej gumie, paski wieloklinowe mają dość dobrą przyczepność, więc ślizganie się to extremalny przypadek. Co do wisco, działa tak ze cały czas wyciąga z chłodnicy powietrze, wraz ze wzrostem temperatury powietrza wisco ciągnie coraz mocniej, jeśli chłodnica się nie zagrzała to powietrze z niej też nie spowodowało załączenia się wisco. Wentylator jest chyba sterowany czujnikiem na silniku i chyba w tym przypadku powinien się włączyć, ale to głowy nie daję, nie wiem a bardzo i jaką gumę nad alternatorem może chodzić . No wróżką nie jestem, ale proponuje sprawdzić koło pasowe bo ta guma w nim często sprawia problemy....
Bo Możemy Więcej...
L W G
L W G
-
- Bywalec forum
- Posty: 25
- Rejestracja: 2 paź 11, 1:02
- BMW: e46
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Kraków
Filmik od spodu:
http://www.youtube.com/watch?v=MkLnGMVmPcM
Chyba jednak to nie alternator tak piszczał
http://www.youtube.com/watch?v=MkLnGMVmPcM
Chyba jednak to nie alternator tak piszczał
- GUMMISS
- Przyjaciel forum
- Posty: 4029
- Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
- BMW: 318i Touring
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: brodnica
- Lokalizacja: Kawki
- Płeć:
A co podejrzewasz? Mi to wygląda na pisk z rolek, może koło pasowe.... Sam już nie wiem, albo pompa chłodziwa się zaciera....
Bo Możemy Więcej...
L W G
L W G
-
- Bywalec forum
- Posty: 25
- Rejestracja: 2 paź 11, 1:02
- BMW: e46
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Kraków
Na kole pasowym powinny być 2 paski, pierwszy od strony zderzaka jest od klimatyzacji u mnie go nie ma, musiałem go
zdjąć bo był strasznie luźny i zniszczony.
Drugi pasek od strony silnika idzie do alternatora i do reszty, u mnie też go nie ma na kole pasowym,
drugi pasek poprostu wpadł mi do środka koła pasowego, czyli koło pasowe mi się rozlazło tak jak to widać dokładnie na filmiku.
Koło pasowe jest do wymiany, zakupie prawdopodobnie corteco, zastanawiam się jakiej firmy kupić paski SKF lub CONTINENTAL byłyby dobre?
zdjąć bo był strasznie luźny i zniszczony.
Drugi pasek od strony silnika idzie do alternatora i do reszty, u mnie też go nie ma na kole pasowym,
drugi pasek poprostu wpadł mi do środka koła pasowego, czyli koło pasowe mi się rozlazło tak jak to widać dokładnie na filmiku.
Koło pasowe jest do wymiany, zakupie prawdopodobnie corteco, zastanawiam się jakiej firmy kupić paski SKF lub CONTINENTAL byłyby dobre?
-
- Bywalec forum
- Posty: 25
- Rejestracja: 2 paź 11, 1:02
- BMW: e46
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Kraków
Popsute koło pasowe:
http://imageshack.us/gal.php?id=qpenkp2llqCrlKaWnKifn6fO5cqa
Sprawdzałem temperaturę silnika
Dochodzę do tej funkcji 7.0 i powinna mi się wyświetlać temp silnika tylko jak i gdzie ja mam ją odczytać?
tak to u mnie wygląda: http://www.youtube.com/watch?v=foBIhVixThQ
http://imageshack.us/gal.php?id=qpenkp2llqCrlKaWnKifn6fO5cqa
Sprawdzałem temperaturę silnika
Dochodzę do tej funkcji 7.0 i powinna mi się wyświetlać temp silnika tylko jak i gdzie ja mam ją odczytać?
tak to u mnie wygląda: http://www.youtube.com/watch?v=foBIhVixThQ
-
- Bywalec forum
- Posty: 25
- Rejestracja: 2 paź 11, 1:02
- BMW: e46
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Kraków
Już wiem co źle robiłem, przekręcałem stacyjkę do momentu aż radio zacznię grać a to trzeba przekręcić
do momentu aż wskaźniki od temeratury i poziomu paliwa się wychylą.
Na filmiku wyżej miałem auto rozgrzane a mimo to pokazywał 0 stopni, wystarczyło tylko przekręcić
stacyjkę o następny poziom.
do momentu aż wskaźniki od temeratury i poziomu paliwa się wychylą.
Na filmiku wyżej miałem auto rozgrzane a mimo to pokazywał 0 stopni, wystarczyło tylko przekręcić
stacyjkę o następny poziom.
-
- Bywalec forum
- Posty: 25
- Rejestracja: 2 paź 11, 1:02
- BMW: e46
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Kraków
Po wymianie koła pasowego i założeniu nowych pasków silnik przestał się tak gotować i już nie czuć zapachu spalonej gumy.
Dziękuję bardzo wszystkim za pomoc
Dziękuję bardzo wszystkim za pomoc
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 0 Odpowiedzi
- 1527 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: bomba91
-
- 5 Odpowiedzi
- 2759 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Grzechu16
-
- 1 Odpowiedzi
- 598 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: R_P_5
-
- 8 Odpowiedzi
- 4372 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Tomos
-
- 1 Odpowiedzi
- 785 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 3 Odpowiedzi
- 3055 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Czarnyy
-
- 12 Odpowiedzi
- 4451 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: GUMMISS
-
- 29 Odpowiedzi
- 5226 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: GUMMISS
-
- 6 Odpowiedzi
- 2732 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: MrKush9227
-
- 3 Odpowiedzi
- 2095 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: wandii