Bmw 330d zapach spalonej gumy, nadmierne grzanie silnika

Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#11

Post autor: GUMMISS »

Dolanie litra wody o płynu nie zabije silnika i możesz tak jeździć, Wypadało by jednak sprawdzić gęstość płynu, wtedy będziesz wiedział przy jakiej temperaturze zamarza i wrze. Można to sprawdzić na stacjach benzynowych, u mechaników, albo tak jak ja zakupić miernik za 15 PLN i samemu sprawdzić ;) Jeśli będziesz chciał koniecznie zalać nowym płynem to polecam PRSTONE, sam mam taki od zawsze w swoich autach, ma taki seledynowo żółty kolor i 5 lat gwarancji :) .
Pasek klimy, wątpię żeby aż się palił, skoro jej nie używasz, bardziej bym obstawiał pękniętą gumę w kole pasowym, skoro mówisz że jest ono z decentrowane. To dość delikatne i wadliwe urządzenie, zerknij w temathttp://www.e46forum.pl/viewtopic.php?f=23&t=11083. Piszczenie może nie wydobywać się bezpośrednio z alternatora, może to jest koło pasowe bo dźwięki pod maska ciężko precyzyjnie zlokalizować, zbyt dużo elementów i hałasów. Z pionem jest tak jak Ci pisałem, że zaczyna się od pewnego momentu i jest długi czas, aż temperatura dojdzie do określonego poziomu. Proponował bym sprawdzić to koło pasowe, bo gotowanie się silnika świadczy o nie pracującej pompie płynu, smród spalenizny o trącej gumie, paski wieloklinowe mają dość dobrą przyczepność, więc ślizganie się to extremalny przypadek. Co do wisco, działa tak ze cały czas wyciąga z chłodnicy powietrze, wraz ze wzrostem temperatury powietrza wisco ciągnie coraz mocniej, jeśli chłodnica się nie zagrzała to powietrze z niej też nie spowodowało załączenia się wisco. Wentylator jest chyba sterowany czujnikiem na silniku i chyba w tym przypadku powinien się włączyć, ale to głowy nie daję, nie wiem a bardzo i jaką gumę nad alternatorem może chodzić :wink: . No wróżką nie jestem, ale proponuje sprawdzić koło pasowe bo ta guma w nim często sprawia problemy....
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
BMWPiotrBMW
Bywalec forum
Posty: 25
Rejestracja: 2 paź 11, 1:02
BMW: e46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#12

Post autor: BMWPiotrBMW »

Filmik od spodu:

http://www.youtube.com/watch?v=MkLnGMVmPcM

Chyba jednak to nie alternator tak piszczał
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#13

Post autor: GUMMISS »

A co podejrzewasz? Mi to wygląda na pisk z rolek, może koło pasowe.... Sam już nie wiem, albo pompa chłodziwa się zaciera.... :unknown:
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
BMWPiotrBMW
Bywalec forum
Posty: 25
Rejestracja: 2 paź 11, 1:02
BMW: e46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#14

Post autor: BMWPiotrBMW »

Na kole pasowym powinny być 2 paski, pierwszy od strony zderzaka jest od klimatyzacji u mnie go nie ma, musiałem go
zdjąć bo był strasznie luźny i zniszczony.
Drugi pasek od strony silnika idzie do alternatora i do reszty, u mnie też go nie ma na kole pasowym,
drugi pasek poprostu wpadł mi do środka koła pasowego, czyli koło pasowe mi się rozlazło tak jak to widać dokładnie na filmiku.
Koło pasowe jest do wymiany, zakupie prawdopodobnie corteco, zastanawiam się jakiej firmy kupić paski SKF lub CONTINENTAL byłyby dobre?
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#15

Post autor: GUMMISS »

Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
BMWPiotrBMW
Bywalec forum
Posty: 25
Rejestracja: 2 paź 11, 1:02
BMW: e46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#16

Post autor: BMWPiotrBMW »

Popsute koło pasowe:

http://imageshack.us/gal.php?id=qpenkp2llqCrlKaWnKifn6fO5cqa

Sprawdzałem temperaturę silnika

Dochodzę do tej funkcji 7.0 i powinna mi się wyświetlać temp silnika tylko jak i gdzie ja mam ją odczytać?
tak to u mnie wygląda: http://www.youtube.com/watch?v=foBIhVixThQ
adamusiek
Moderator
Posty: 3767
Rejestracja: 6 sty 12, 14:01
BMW: E83
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#17

Post autor: adamusiek »

u Ciebie pokazuje 0, na foto poniżej masz 65 stopni :)

Obrazek
BMWPiotrBMW
Bywalec forum
Posty: 25
Rejestracja: 2 paź 11, 1:02
BMW: e46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#18

Post autor: BMWPiotrBMW »

Już wiem co źle robiłem, przekręcałem stacyjkę do momentu aż radio zacznię grać a to trzeba przekręcić
do momentu aż wskaźniki od temeratury i poziomu paliwa się wychylą.
Na filmiku wyżej miałem auto rozgrzane a mimo to pokazywał 0 stopni, wystarczyło tylko przekręcić
stacyjkę o następny poziom.
adamusiek
Moderator
Posty: 3767
Rejestracja: 6 sty 12, 14:01
BMW: E83
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#19

Post autor: adamusiek »

test możesz załączyć w każdej chwili, nawet na odpalonym silniku :wink:
BMWPiotrBMW
Bywalec forum
Posty: 25
Rejestracja: 2 paź 11, 1:02
BMW: e46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#20

Post autor: BMWPiotrBMW »

Po wymianie koła pasowego i założeniu nowych pasków silnik przestał się tak gotować i już nie czuć zapachu spalonej gumy.

Dziękuję bardzo wszystkim za pomoc :)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”