Bmw 330Ci tuleje sanek, dyfra, podpora walu

Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
Dami24
Bywalec forum
Posty: 31
Rejestracja: 3 sty 19, 16:18
BMW: Bmw E46 330 CI
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Dzierzgowo

#1

Post autor: Dami24 »

Witam posiadam bmw 330Ci, problem wygląda tak, zmieniając bieg i wciskając mocniej gaz,a także jazda powiedzmy na 3 i wciśnięcie mocne gazu skutkuje odczuwalnym stuknieciem z tyłu samochodu, myślę że mogą to być tuleje dyfra lub łącznik elastyczny wału.
Więc tak myślę wymienić 3 tuleje dyfra, chce włożyć Meyle czy lemfordera będą lepsze?
Wymienić za jedym zamachem tuleje sanek tu też meyle zamontować
Podpora wału tu dać zamiennik czy oryginał bo czytałem gdzieś że tu najlepiej sprawuje się oryginał inne słabo.
Łącznik elastyczny wału Febi
Czy to będzie dobre zestawienie czy polecicie inaczej to zrobić.

Do wymiany widzę że też mam tuleje wahacza z tyłu, więc tu myślę że jak się za te tuleje wezmę to zrobię wszystkie 5 które tam się znajdują plus te ze stabilizatora. Tuleje meyle

Czy na tyle auta są jeszcze jakies tuleje, poduszki warte wymiany?
Zastanawiałem się też nad poliuretanami ale tu widziałem kiepskie opinie ja ich temat. Więc nie wiem czy byłby sens.
Mam nadzieję o poradę osób które więcej siedzą w temacie niż ja, podpowiedzą tak aby wykluczyć potencjale błędy.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Tu masz wszystko, wpisałem 01.2003, dla pewności możesz wyszukać po vin albo wpisz poprawną datę produkcji, ale różnić raczej nie ma:
https://www.realoem.com/bmw/pl/partgrp?id=BD51-EUR-01-2003-E46-BMW-330Ci&mg=33
Tuleje polecam lemfordera, ewentualnie meyle hd. Łącznik elastyczny wału febi jest ok, podpora najlepiej ori, ewentualnie febi i zmiana łożyska, ponieważ z reguły jest słabe i huczy.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Piotrek2800
Bywalec forum
Posty: 137
Rejestracja: 2 paź 16, 23:25
BMW: 328
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Pionki
VIN: EZ48441

#3

Post autor: Piotrek2800 »

Jak będzie zrzucony tył sprawdź dokładnie blachę gdzie sanki są mocowane do podwozia. Szczególnie z lewej tylną. A jak masz na tyle kasy to kup wzmocnienia i daj do wspawanie nawet jak blacha cała. Bardzo często pęka w mocnych wersjach.
Flaczek
Bywalec forum
Posty: 300
Rejestracja: 7 paź 18, 22:26
BMW: 328Ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Tczew

#4

Post autor: Flaczek »

maniek21112 pisze: 16 lip 19, 10:50 Tu masz wszystko, wpisałem 01.2003, dla pewności możesz wyszukać po vin albo wpisz poprawną datę produkcji, ale różnić raczej nie ma:
https://www.realoem.com/bmw/pl/partgrp?id=BD51-EUR-01-2003-E46-BMW-330Ci&mg=33
Tuleje polecam lemfordera, ewentualnie meyle hd. Łącznik elastyczny wału febi jest ok, podpora najlepiej ori, ewentualnie febi i zmiana łożyska, ponieważ z reguły jest słabe i huczy.
Podporę polecam lemforder, zero problemów.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#5

Post autor: maniek21112 »

Racja, cały czas łączę temat podpory z kopciuchami a tam lemforder jest niedostępny.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Dami24
Bywalec forum
Posty: 31
Rejestracja: 3 sty 19, 16:18
BMW: Bmw E46 330 CI
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Dzierzgowo

#6

Post autor: Dami24 »

To czyli lemforder jako podpora jest dobry no ok. Co do mechanika to powiedzcie mi czy jest to trudna robota i mechanik może nawywijac jakieś cyrki nie mam w okolicy żadnego magika od bmw ?

Czy po wymianie podpory walu trzeba go wywazyc czy tylko zaznaczyć jego ustawienie.
Po wymianie tych tulei obowiązkowo geometria?
Flaczek
Bywalec forum
Posty: 300
Rejestracja: 7 paź 18, 22:26
BMW: 328Ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Tczew

#7

Post autor: Flaczek »

Dami24 pisze: 16 lip 19, 18:25 To czyli lemforder jako podpora jest dobry no ok. Co do mechanika to powiedzcie mi czy jest to trudna robota i mechanik może nawywijac jakieś cyrki nie mam w okolicy żadnego magika od bmw ?

Czy po wymianie podpory walu trzeba go wywazyc czy tylko zaznaczyć jego ustawienie.
Po wymianie tych tulei obowiązkowo geometria?
Oczywiście, geometria to pierwsze co powinno się robić po każdej grubszej ingerencji w zawieszenie.
Wału nie trzeba wyważać, choć jest to wskazane, można ustawić na znaki i złożyć.
Trudna robota to nie jest, nawet samemu można ogarnąć jak się ma kanał i coś to wprasowania tulei.
Mnie za podobną wymianę skasowali 500 złotych, ale ja mieszkam na wsi, u mnie ceny inne.
Dami24
Bywalec forum
Posty: 31
Rejestracja: 3 sty 19, 16:18
BMW: Bmw E46 330 CI
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Dzierzgowo

#8

Post autor: Dami24 »

Mam mechanika co jest bardzo tani, robił mi już wymianę płynów, olej, filtry, a także zbiorniczek płynu chłodniczego.
Chce tylko powiedzieć mu o najważniejszych elementach takich jak Oznakowanie wału dla pewności, chciałbym sobie sam to porobić ale nie mam za bardzo jak, za jakiś czas kupię sobie podnośnik do amatorskich napraw.
Wal oznacza się w jednym miejscu czy więcej ich jest, przy wymianie podpory i łącznika elastycznego.
Myślę że podpora jednak kupię ori.
Łącznik febi.
Tuleje lemforder prawie wszystkie chyba że są które warte założenia innej firmy
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#9

Post autor: maniek21112 »

Wał zaznacza się w każdym miejscu, w którym się go rozpina.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Zawieszenie”