[BMW 323i 2.5 170km] - odczuwalne drgania podczas przyspieszania

quatr02248
Posty: 3
Rejestracja: 19 sie 21, 10:35
BMW: e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#1

Post autor: quatr02248 »

Witam wszystkich!

Sytuacja wygląda tak, że ostatnio dałem cały wał do generalnej regeneracji bo krzyżaki już przeszły swoje, oczywiście został wyważony, zmienione łożysko podpory FAG, nowy elastyczny łącznik wału.

Po założeniu tego wału podczas ostrzejszego przyspieszania czuć drgania, są tak delikatne, że nawet mógłbym nazwać to rezonansem (o ile to ma sens..?), ale czuć, że coś jest nie tak, dodam, że przed oddaniem wału do regeneracji nic takiego nie występowało. Podczas jazdy po mieście i spokojnym ruszaniu (dynamicznym, ale bez buta w podłodze) nie czuć nic kompletnie , natomiast występuje to również przy stałej jeździe z prędkością autostradową. Czy mogła podpora wału źle "siąść" lub czy może to być wina mimo wszystko nowego elastycznego łącznika wału czy coś o czym nie mam pojęcia, że mogłoby mieć na to wpływ?

Macie jakieś pomysły co to może być? Błagam, w środę jadę na mazury i muszę wiedzieć co sprawdzić w tej sytuacji.

Sprzęgło i dwumas były wymieniane w 2019 (jakieś 50k km temu), skrzynia biegów też chodzi bez zarzutów. Brak typowych objawów dla zużycia koła dwumasowego np. drganie auta po wyłączeniu silnika.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Co to za łącznik elastyczny założyłeś?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
quatr02248
Posty: 3
Rejestracja: 19 sie 21, 10:35
BMW: e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#3

Post autor: quatr02248 »

Firmy FEBI ,ponoć nie ma znaczenia w jaki sposób się go założy
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Jak to nie ma znaczenia? W jedną stronę jest prawidłowo, odwrotnie nie.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Amatorek93
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 9 mar 21, 13:02
BMW: E46 320D 136
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Gliwice

#5

Post autor: Amatorek93 »

maniek21112 pisze: 23 sie 21, 7:22 Jak to nie ma znaczenia? W jedną stronę jest prawidłowo, odwrotnie nie.
Prawda, sprawdź czy dobrze masz to założone, a podpore idzie wyczuć szarpiąc za wał
quatr02248
Posty: 3
Rejestracja: 19 sie 21, 10:35
BMW: e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#6

Post autor: quatr02248 »

Czy jest coś jeszcze co mogłoby to powodować żebym.od razu sprawdził jak będę miał auto na podnośniku? Zauważyłem dziś ,że przy prędkości 100-130 jak odpuszczę noge z gazu wtedy ten rezonans jest najbardziej odczuwalny niż przy mocnym ruszaniu lub płynnej jeździe 140kmh
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ napędowy”