BMW 320 D M47N montaz-wymiana turbiny

marcusbmw
Bywalec forum
Posty: 16
Rejestracja: 29 sty 12, 20:17
BMW: e 36 316 & 320 dA 03
Rok produkcji: 95
Państwo: D
Województwo: ---
Miasto: TV

#1

Post autor: marcusbmw »

Czeka mnie wymiana turbiny i jestem na etapie kompletowania wszystkiego niezbednego do tego celu.
Z pewnoscia wielu z was robilo to juz samodzielnie wiec prosze o dopisywanie trudnosci ewentualnie potrzebnych nazedzi.
Udalo mi sie kupic turbinke nowa ori z uszczelkami za 400e z czego sie ciesze choc chodza nawet po 350 e ale trudno wyrwac-
Zamowilem olej 7l BMW Longlife -04 0W40 koszt 50 e i filtr ölej-powietrze rowniez 50 e.
Odma byla wymieniana 13,5 tkm temu niby juz ta plastikowa ale niemoglem odkrecic korka wlewu oleju -po wymianie niema problemu.
Wszystkie prace przy autach odbywaja sie na parkingu wiec zakupilem rampy najazdowe zeby mozna spokojnie pracowac od dolu.
Nurtuje mnie czy robic plukanke silnika i czym?
Wiem ze turbinke trzeba zalac olejem chyba 200 ml i najlepiej sprezonym powietrzem dmuchajac na lopatki rozprowadzich olej w turbinie .
Po zalozeniu przykrecic jedynie doplyw oleju i przekrecic pare razy rozrusznikiem az olej wyjdzie dolem.
Moment dokrecanie turbiny 3 sruby od strony filtra powietrza 50 nm doplyw oleju 25 nm.
Prosze pisac czego zapomnialem.
Mam zamiar porobic pare fotek z opisem i wrzucic dla potomnych.
Pozdrawiam
wardziel
Posty: 3
Rejestracja: 22 maja 12, 9:17
BMW: e46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź

#2

Post autor: wardziel »

Hej,
Ostatnio wymieniałem łożyska w turbinie.
Także mogę podpowiedzieć co i jak po kolei.
Do odkręcenia 3 śrub mocowania turbiny potrzebny jest klucz 12 dwunastokątny (czy akurat takimi momentami to kręcić to zapewne wyjdzie w praniu. Tak się dokręca śruby nowe a tu mogą być lekko przyrdzewiałe czy przeciągnięte i trzeba dokręcać na własny rozum. Żeby się trzymało a jednocześnie nie zerwało).
A do odkręcenia rury wylotowej 14 bądź 16 obojętnie jaki - choć najlepiej grzechotka.
Tak jak napisałeś zalać trochę turbinę olejem i pokręcić trochę nawet palcem wirnik, żeby olej się rozprowadził po łożyskach.
Jeżeli chodzi o przykręcenie przewodów olejowych do turbiny to ja przykręcałem od razu dolotowy i odpływ.
Czy przekręcisz silnikiem z założonym czy nie założonym przewodem odprowadzającym to wg mnie bez różnicy.
Olej się odpowietrzy sam jak włączysz silnik i pochodzi sobie na niskich obrotach.
U mnie była jeszcze rozwalona uszczelka gumowa na króciec dolotowy.
Przy okazji bym proponował wymienić przewód gumowy z plecionką. Łączący elektrozawór z akuratorem turbiny.
Jest to dość tania rzecz (kupujesz przewód podciśnienia do diesli nie musi być z serwisu) a akurat jest do niej dostęp (mi się przy odłączaniu urwał).

Miłej pracy życzę.
deniuu
Bywalec forum
Posty: 85
Rejestracja: 22 gru 11, 0:28
BMW: 320d
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Rawicz/Rzeszów

#3

Post autor: deniuu »

A rozpadła Ci sie czy wymieniasz asekuracyjnie?
marcusbmw
Bywalec forum
Posty: 16
Rejestracja: 29 sty 12, 20:17
BMW: e 36 316 & 320 dA 03
Rok produkcji: 95
Państwo: D
Województwo: ---
Miasto: TV

#4

Post autor: marcusbmw »

Czy to sa te klucze SPLIT czy nasadkowe?
http://www.forst.pl/spline/2238-zestaw-kluczy-spline-corona-c6924.html
Turbo stracilo lopatki ale jezdze juz tak prawdopodobnie od zakupu auta (kopci na czarno)
Obrazek
A to nowe
Obrazek
Pozdrawiam
wardziel
Posty: 3
Rejestracja: 22 maja 12, 9:17
BMW: e46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź

#5

Post autor: wardziel »

Troche mnie denerwowalo dymienie przy mocnniejszym wcisnieciu gazu oraz lekki pisk przy przyspieszaniu.

Klucz do odkrecenia turbo normalny nasadowy tylko nie szescio a dwunastokatny.
I jeszcze z dziwniejszych kluczy to potrzebny jest torx - dosc maly.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”