Blokady rozrządu N42,N46

PiotrWłocławek
Bywalec forum
Posty: 159
Rejestracja: 23 wrz 19, 20:28
BMW: 318i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Włocławek

#1

Post autor: PiotrWłocławek »

Witam. Jako, że lubię robić sam przy aucie a nie mam zaufania do mechaników postanowiłem sam wymienić uszczelniacze zaworowe. Zakupiłem blokady, ustawiłem i wszystko cacy ale mam pytanka n/t wymiany całego rozrządu. Ja przy ustawieniu rozrządu używałem elementów 2 i 3 celem zblokowania wałków z tyłu. Elementem 5 połączyłem 2 i 3. Elementem 1 to ustawienie wariatorów. 8 to napinacz mechaniczny a element 6 to blokada pod rozrusznikiem koła zamachowego. Do czego są elementy 4 i 7. 7 to blokada wału korbowego niby ale gdzie to wchodzi? Bardzo proszę o opis. Czy za pomocą elementu 7 można tak zablokować wał aby móc odkręcić koło pasowe wału korbowego czy potrzebuję jeszcze element z drugiego zdjęcia aby dokonać samemu wymiany łańcucha? Strona https://www.newtis.info/tisv2/a/de/e46-318i-tou/repair-manuals/ oglądana ale odpowiedzi nie mogę znaleźć.

Pomijam brak blokady wałków balansujących, których to w N42 podobno nie ma.

Obrazek
Obrazek

Ps. Jakby co to blokady z pierwszego zdjęcia mogę użyczyć komuś potrzebującemu.


pozdrawiam
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#2

Post autor: adi3d »

Trochę brakuje informacji widze ;)
7 to blokada koła zamachowego w automatycznej skrzyni biegów.
4 z tego co pamiętam chyba ustawia się wałek lub walki. Wkładając z tyłu możesz je sobie ustawić jeśli jest taka potrzeba. Z reguły robi się to kluczem płaskim ;D

W N42 są wałki balansujace i potrzebuja blokade. Chociaż można włożyć kawałek płaskownika bo mają być po prostu równo.

Do odkreceniu koła prasowego potrzebny jest ten klucz z drugiego zdjęcia.

Jak coś to mam wszystkie blokady. Jestem w Torunia i jak robił byś to w weekend to mogę podjechać Ci pomóc jeśli trzeba
PiotrWłocławek
Bywalec forum
Posty: 159
Rejestracja: 23 wrz 19, 20:28
BMW: 318i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Włocławek

#3

Post autor: PiotrWłocławek »

Dzięki bardzo za info. Mam jeszcze stary silnik i np. miskę też muszę przełożyć bo teraz mam wkręconą śrubę o gwincie 22 hehe Na wiosnę się do Ciebie odezwę.

Czyli do wymiany łańcucha tylko jeszcze potrzebny ten klucz z drugiego zdjęcia i można działać.

pozdrawiam
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#4

Post autor: adi3d »

Dokładnie. Mam ten klucz to nie musisz wydawać kasy
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”