błędy M52TUB25 na osprzęcie M54

Italian0
Bywalec forum
Posty: 20
Rejestracja: 27 lut 19, 17:46
BMW: E46 SEDAN 2003 M54B22
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin

#1

Post autor: Italian0 »

Witam, zacznę od tego że jestem świeżo po swapie słupka M54B22 na M52TUB25, silnik bardzo przyzwoicie pracuje wszystko śmiga jak powinno tylko że mam co jakiś czas te błędy:

https://www75.zippyshare.com/v/yfxtibJA/file.html

Kilka faktów:
Soft nie był zmieniany na M54B25 (został M54B22), świece są nieznanego pochodzenia bo w starym słupku zostały te moje, silnik idzie o niebo lepiej niż 2.2 (dupohamownia moja jak i moich znajomych mówi że jakby bawarka dostała drugie życie :D ) z tego co zdążyłem rozkminić to na kazdym cylindrze jest błąd zapłonu który nie powoduje "checka" (błąd 1,2,3 ,29, 31, 30) ale kazdego z nich czestotliwość jak widać w PDF ma zakres 60-70), po dzisiejszej ostrej jeździe, jak wracałem do domu i przeciągnałem silnik pod czerwone pole wyskoczył "check", podjechałem pod dom, zgasiłem auto, zapaliłem i "check" znikł (autem nie telepało w ogóle, tylko było zdławione i niechętnie się na obroty wkręcało) i z tego co doszedlem do wniosku chodzi chyba o te dwa ostanie błędy (240, 241) jak myślicie, czy to jest spowodowane softem od 2.2 (błedy kazdego cylindra) + jakieś stare świece (błędy na tych 2 cylindrach) ? Dodam że na poprzednim słupku nie było w ogóle tego typu błędów. Jak myślicie, co może powodować takie coś ? :help: Pozdrawiam !
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#2

Post autor: Broder »

masz silnik o pojemnosci 2.5l , a soft od 2.2l , byc moze ze ma za ubogo (chociaz moglby wpasc blad sondy) na wyzszych partiach obrotow
Obrazek
Italian0
Bywalec forum
Posty: 20
Rejestracja: 27 lut 19, 17:46
BMW: E46 SEDAN 2003 M54B22
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin

#3

Post autor: Italian0 »

Witam, soft zmieniony i nadal wywala błąd, najprawdopodobniej cewki do wymiany bo mam z M54, gościu który mi zmienił soft powiedział ze te wciskane M54 są strasznie słabe i polecił mi żebym kupił pokrywę zaworów i cewki bosch te wkrecane, dodam jeszcze ze nadal są te błędy wszystkich cylindrów a wczoraj zmieniłem cewki tym którym wypadł całkowicie zapłon czyli 3 na 1 i 4 na 6, dzisiaj po utracie mocy wyskoczył błąd na 1 cylindrze, czyli dobrze myśle ? Świece i cewki do wymiany ? Pozdrawiam !
Italian0
Bywalec forum
Posty: 20
Rejestracja: 27 lut 19, 17:46
BMW: E46 SEDAN 2003 M54B22
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin

#4

Post autor: Italian0 »

Sprawa wygląda następująco, po zmianie softu na M54B25 (oczywiście soft modyfikowany (Launch Control, popcorn, szybsze otwieranie termostatu, etc.) wywalało mi błędy zapłonu na wszystkich cylindrach do tego wypadanie na 1, dzisiaj zmieniłem i wyczyściłem świece, wrzuciłem te z 2.2, auto bez problemu jeździ, odcina nawet 5 bieg, gdybym miał dłuższy dyfer bez problemu zamknąłby licznik, więc nawet dobrze wszystko chodzi, zapłon nie wypada ale nadal są te błędy wszystkich cylindrów, co skasuje to one wracają, one mogą powodować że auto więcej pali ? bo ekonomizer wariuje podczas hamowania silnikiem i pokazuje jakieś wyższe spalanie. Gaz jest do regulacji bo są te same błędy plus do tego błąd 2 sond lambda i czuć jakby auto miało zbyt ubogo na górze. Jak myślicie, co może powodować te błędy wszystkich cylindrów ?? Dodam że raczej DISe mam do wymiany bo terkocze ale auto nie jest zamulone ani nawet tak bardzo nie faluje ani na zimnym ani na ciepłym. Może ktoś spotkał się z takim przypadkiem i wie co musiałbym zrobić jako pierwsze żebym nie wymienił praktycznie całego dolotu a tu co innego się pokaże ? :help: :help: Poniżej wrzucam błędy z dzisiaj na benzynie i wczorajsze z LPG (gdzie zapłon wypadał na 1 cylindrze) dzisiaj nie było tego, tylko błąd 2 sond lambda

benzyna: https://www47.zippyshare.com/v/oHwwD91v/file.html

LPG: https://www54.zippyshare.com/v/loiBKBTP/file.html
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#5

Post autor: maniek21112 »

To nie błędy sond lambda tylko zły skład mieszkanki, spowodowany zapewne nieszczelnym dolotem, pokaż je wszystkie oraz korekty paliwowe na wolnych obrotach i po rozgrzaniu.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Italian0
Bywalec forum
Posty: 20
Rejestracja: 27 lut 19, 17:46
BMW: E46 SEDAN 2003 M54B22
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin

#6

Post autor: Italian0 »

No to sprawa wygląda tak, wczoraj znowu wypadły zapłony, tym razem na 1 i 5 cylindrze, błedy zapłonu na cylindrach jak były tak są, błędu mieszanki nie było, jak myślisz, celować dalej w dolot czy jednak zmienić cewki z M52TU i wymienić lub zregenerować DIS'e ?

nie wiem czy o to Ci dokładnie chodziło ale wrzucam

lambda: https://www120.zippyshare.com/v/a3wJxHWR/file.html

lambdy po rozgrzaniu: https://www120.zippyshare.com/v/YLcnHHTa/file.html

korekcje ?: https://www120.zippyshare.com/v/oDBDTAgC/file.html

na rozgrzanym: https://www120.zippyshare.com/v/X5YOow47/file.html

Przepływka pokazuje pobór powietrza na poziomie 12.5 przy jałowych obrotach

Dodam jeszcze ze w mieście przy delikatnej jeździe auto pokazuje spalanie na poziomie 15 litrów i nadal rośnie.. gdy tylko dotknę lekko pedał gazu ekonomizer od razu leci na 19-20 litrów ...
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#7

Post autor: maniek21112 »

Pierwsze to korekty paliwowe i o to chodziło, jest lekko ubogo, ale w normie, rosną podczas jazdy? Takie wartości nie powodują błędów złego składu mieszanki. Kolejne screen'y to korekcje na cylindrach i widać, że jest ok, nie wypada zapłon.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Italian0
Bywalec forum
Posty: 20
Rejestracja: 27 lut 19, 17:46
BMW: E46 SEDAN 2003 M54B22
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin

#8

Post autor: Italian0 »

No dokładnie, na jałowych nic się nie dzieje, cyrk zaczyna się dziać dopiero gdy zaczynam jeździć a zapłon wypada zazwyczaj gdy np na 3 chce kogoś wyprzedzić lub po prostu wkręcę auto w obroty, wtedy przy wyższych obrotach zapłon wypada. A te błędy 1,2,3,29,30,31 gdy je tylko skasuje, i gdzieś nie wiem, przejadę się z kilometr od razu wracają, one nic nie powodują, tylko są, choć podejrzewam ze przez to auto może więcej palić, teraz komputerek pokazuje 16 litrów ... jak pisałem wcześniej, ekonomizer tez bardzo dziwnie się zachowuje (hamuje silinkiem, to pokazuje ze pali 4 litry, gdy leciutko dotknę gazu ekonomizer wędruje na 19 litrów) ja rozumiem ze po 2.2 mam o 0.3 większy silnik ale 2.2 przy butowaniu na mieście paliło MAX 12-13 litrów, a tu spokojna jazdą nie mogę osiągnąć spalania rzędu 15 litrów... chyba aż takiego przeskoku nie powinno być :help: P.S błędy mieszanki miałem na lpg ale to rozumiem bo muszę jechać na dniach na regulacje, na benzynie jedyne błędy jakie są to wszystkich cylindrów i czasami wypadnięcie zapłonu (to samo lpg tylko przy nim czasami błędy sondy wyskakują)
Italian0
Bywalec forum
Posty: 20
Rejestracja: 27 lut 19, 17:46
BMW: E46 SEDAN 2003 M54B22
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin

#9

Post autor: Italian0 »

Zaobserwowałem ciekawą rzecz już pomijając wypadanie zapłonu i błędy na cylindrach, czy jest to możliwe ze najnowszy soft sterownika gazu STAG i najnowszy soft silnika (po modyfikacjach) mogą pokazywać mi na komputerze spalanie gazu i benzyny ? Wczoraj i dzisiaj zrobiłem trasę, spalanie gazu mi wyszło bardzo ładne przy zapiętym tempomacie 130km/h (4 osoby na pokładzie, klima cały czas włączona) 200km bez problemu przejechane i gazu zostalo lekko poniżej pół baku (44l). No ale chodzi mi o to ze gdy wyłącze gaz, spalanie na ekonomizerze spada o dokładnie 2 litry, gdy włączę gaz, wzrasta o 2 litry, komputer pokładowy pokazał spalanie 11.5l. Czy jest takie coś możliwe czy po prostu jednak jest troche słaba regulacja i dlatego ekonomizer szaleje ? :Search:
Awatar użytkownika
yeti
Bywalec forum
Posty: 247
Rejestracja: 10 sty 18, 19:22
BMW: 320
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: swarzędz

#10

Post autor: yeti »

skoro spalanie rusza się tak mocno, to znaczy że masz ubogą mieszankę na gazie i to mocno, ecu dolewa korektami na plus stąd wskaźnik paliwa idzie w górę.

jak wróci na PB to ma rozjechaną mapę wtrysku przez korekty które zapamiętał pracując na gazie.
reasumując nie jeździ na lpg ktore nie jest wystrojone bo zarżniesz silnik, rozwalisz adaptacje w ecu i będzie choinka błędów.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”