Błąd wypadania zapłonu mimo dobrej kompresji

CvanyAdi

#1

Post autor: CvanyAdi »

Witam forumowiczów :)
Może od początku: Rok temu kupiłem sobie bmw e46 316i 1.8 115km, auto miało bolączkę ze czasami po postoju dluzszym na zimnym trzeslo budą i migał check a więc sprawdziłem komputerem i był błąd wypadanie zaplonu na cylindrze drugim a więc w głowie dwa scenariusze, cewka albo kompresja, zaczałem od cewek. Kupiłem komplet cewek firmy bosch razem ze swiecami, na nic blad ten sam objawy te same i błąd dalej wracał. Przyszła pora na sprawdzenie kompresji, sprawdzilem kompresje ze znajomym mechanikiem i stwierdził ze na drugim cylindrze jest 9 barów a na kolejnych po ponad 11 barow i bach załamka typ wcisnal mi auto bez kompresji. Nie moglem w to uwierzyć gdyz auto normalnie mialo moc, wkrecalo sie ladnie. Przejezdzilem tak rok czasu bo te objawy byly rzadko ale co sprawdzenie kompem blad dalej ze wypada zaplon na cyl2. Az w koncu dzis z innym mechanikiem dobrym przyjacielem sprawdzilismy ponownie kompresje i pyk ponad 11 barow na kazdym cylindrze w tym na cylindrze 2 kamien z serca i tu brzmi pytanie, co jest na rzeczy mimo dobrej kompresji dlaczego mam wypadanie zaplonu na cylindrze 2? Teraz spory czas nie mialem zadnych objawow a blad dalej jest, mimo tego blędu mam jeszcze blad ''czujnika walka rozrzadu zaworow wlotowych'' zamowilem więc i jutro biore się za wymiane, czy to mozliwe ze to przez ten czujnik? Wychodzi na to ze tamten mechanik zle mi sprawdzil kompresje i rok czasu jezdzilem z mysla ze silnik klęka %) pisane na szybko wrazie cos dopowiem dzieki z gory
MichalG7
Bywalec forum
Posty: 49
Rejestracja: 14 kwie 20, 15:09
BMW: 320i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: KK73319

#2

Post autor: MichalG7 »

Ten czujnik z tego co wiem to powinien być oryginalny VDO
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#3

Post autor: maniek21112 »

Zanim go wymienisz to zamień go z tym po stronie wydechu, są takie same. Taką zamianę trzeba było zrobić z cewkami a nie wymienić dobre na nowe. Przyczyną wypadania zapłonu może być też wtryskiwacz pb (również lpg jeżeli jest instalacja) a jak nie to klasycznie pewnie jest wytarty wałek mimośrodowy.
Do pomiaru kompresji był odpinany czujnik wałka mimośrodowego (koło wlewu oleju)?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
CvanyAdi

#4

Post autor: CvanyAdi »

maniek21112 pisze: 21 maja 20, 12:35 Zanim go wymienisz to zamień go z tym po stronie wydechu, są takie same. Taką zamianę trzeba było zrobić z cewkami a nie wymienić dobre na nowe. Przyczyną wypadania zapłonu może być też wtryskiwacz pb (również lpg jeżeli jest instalacja) a jak nie to klasycznie pewnie jest wytarty wałek mimośrodowy.
Do pomiaru kompresji był odpinany czujnik wałka mimośrodowego (koło wlewu oleju)?
Z tymi cewkami tak masz rację, mogłem tak zrobić ale po ich sprawdzeniu kazda cewka byla z innej parafii wiec postanowilem sobie wymienić, instalacji gazowej nie posiadam a co do czujnika nie był odpinany i jesli mozna wiedziec to jakie to ma znaczenie? z odpiętym?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#5

Post autor: maniek21112 »

Takie ma znaczenie, że taka jest procedura w tym silniku przy takim pomiarze, poczytaj o valvetronic i wtedy będzie jaśniej.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
CvanyAdi

#6

Post autor: CvanyAdi »

maniek21112 pisze: 21 maja 20, 16:52 Takie ma znaczenie, że taka jest procedura w tym silniku przy takim pomiarze, poczytaj o valvetronic i wtedy będzie jaśniej.
Czujnik wymieniony dzis, błędy usunięte, przejazdzka, ponowne sprawdzenie błędów i ani jednego błędu, blad walka ciagle wracal to samo z cylindrem. Odczucie ze nie jest juz zamulony zobaczymy co dalej, a moje pytanie brzmi czy moglo to byc przez ten czujnik? Jesli bledy wrocą sprawdzę raz jeszcze kompresje z odpietym czujnikiem
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#7

Post autor: maniek21112 »

Wypadanie zapłonu nie, jakiej firmy czujnik? Sprawdzałeś zamieniając stronami?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
CvanyAdi

#8

Post autor: CvanyAdi »

maniek21112 pisze: 22 maja 20, 8:24 Wypadanie zapłonu nie, jakiej firmy czujnik? Sprawdzałeś zamieniając stronami?
febi bilstein a zalozony był meyle czyli byl juz wymieniany
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#9

Post autor: maniek21112 »

Nie licz na to, że długo pochodzi jeżeli w ogóle jest sprawny (brak błędu to nie oznaka sukcesu), odkąd nie ma vdo tylko oryginał daje nadzieję na poprawne działanie.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
CvanyAdi

#10

Post autor: CvanyAdi »

maniek21112 pisze: 22 maja 20, 14:57 Nie licz na to, że długo pochodzi jeżeli w ogóle jest sprawny (brak błędu to nie oznaka sukcesu), odkąd nie ma vdo tylko oryginał daje nadzieję na poprawne działanie.
sory kolego za odkop ale miales racje, od trzech dni mam problem z odpaleniem auta po nocy na zimnym, ciezko kreci i czasami zgasnie po odpaleniu wiec ten czujnik pewnie już padł? czy to objaw czegoś znów innego, wczesniej na czujniku (meyle) odpalał git tylko czasami gorzej zakrecił
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”