Błąd tylnych świateł - po dłużej jeździe

Problemy i ich rozwiązania związane z elektroniką i alarmami w Naszych trójkach
bmwe461
Posty: 7
Rejestracja: 9 lis 22, 10:08
BMW: e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Rzeszów
Płeć:

#1

Post autor: bmwe461 »

Witam,

Mam taki problem, że po dłużej jeździe wywala błąd tylnych świateł (są widoczne obie żarówki tylne na czerwono na desce rozdzielczej). Teoretycznie oznacza to, że oświetlenie tablicy rejestracyjnej - ale tablica świeci się cała. Co gorsze - wyświetlają się wtedy wszystkie światła stopu pomimo, iż nie naciskam stop. Dodatkowo zauważyłem, że wtedy gdy ten problem występuje to czasem światła stop nie reagują od razu (choć błędu nie ma - jechałem w nocy więc widziałem w lusterku czy się świeci stop na szybie). Najdziwniejsze jest to, że błąd z tymi światłami występuje najczęściej przy skręcaniu, choć nie jest to reguła.
Myślałem, że może to czujnik stopu, ale problem nie występuje gdy auto stało kilka godzin i przejadę nim kilka kilometrów. Wtedy i stop działa szybko i nie ma żadnego problemu. Problem się pojawia po około 40min jazdy. W Inpie błędów od modułu świateł nie ma żadnego, w silniku:
45 multi funktion steering wheel supervision interface
Choć tempomat działa (był dokładany z 2 lata temu), w liczniku:
191 KOMBI46-EEPROM, coding incorrect/incomplete
Choć ten błąd już był od dawien dawna gdy problemu ze światłami nie było.

Ogólnie problemy zaczęły się od tego, że nie miałem podświetlenia tablicy rejestracyjnej (błąd dwóch żarówek z tyłu) i czasami nie działało otwieranie klapy z przycisku (z pilota działało zawsze). Sprawdziłem - faktycznie lampki do wymiany. Przy wymianie okazało się, że nie ma masy (nowe nie świeciły i przycisk od klapy czasem się zacinał a wtedy nie działał w ogóle). Z racji, że nie udało się znaleźć jakieś schowanej śrubki co by miała masę to po odklejeniu podbitki klapy wziąłem jakiś inny kabel z masą i podłączyłem się do niego. Po tym zabiegu oświetlenie wróciło, przycisk do klapy działa zawsze i ogólnie oświetlenie działa prawidłowo (nie było problemów). Dopiero po jakimś czasie się okazało, że przy dłużej jeździe wywala ten błąd tylnych świateł (choć podświetlenie się świeci prawidłowo).
Co może być? Sprawdziłem wiązkę w gumie łączącej bagażnik z autem, wygląda na całą, nie widać że kable są poprzecierane. Jedynie co zauważyłem to światła od podświetlenia tablicy (te co wymieniłem) przy dotknięciu jest gorąca ramka, ale to chyba normalne. Zastanawiałem się czy nie wymienić całej listwy (blendy), ale nowa org kosztuje koło 455zł a używka to wiadomo.. Jeszcze myślę, że może moduł świateł bo z pół roku temu miałem problem, że zawieszał się kierunkowskaz na desce (tj. np. wcisnąłem kierunkowskaz a na desce się nie wyświetlał, albo już nie był wciśnięty a na desce sobie migał) ale wtedy pomogło wyjęcie modułu, popsikanie go sprejem do elektryki, włożenie ponownie i od tego momentu kierunkowskaz działa ok (choć te piny przy module świateł miały już kolor taki zielonkawy/niebieski). Najgorsze, że błędów w inpie nie ma żadnych, choć na liczniku wyświetla się błąd (który znika), ale powinien chyba pamiętać.

BMW E46 323i 2.5 benzyna, 99r, manual.
Eco Garage
Posty: 1
Rejestracja: 9 lis 22, 12:01
BMW: F10
Rok produkcji: 2007
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#2

Post autor: Eco Garage »

Zapraszam do kontaktu
Jestem diagnostą z 20 letnim doświadczeniem w marce BMW.Rozwiązuje największe problemy z którymi inni nie potrafią sobie poradzić .
Tel 661-553-289
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1703
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#3

Post autor: kosteg »

Dobrze, że jest choć 2h odstępu w rejestracji kont :D
Obrazek
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7217
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#4

Post autor: scghost »

:lol:
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
blitzkrieg
Bywalec forum
Posty: 105
Rejestracja: 16 maja 20, 16:15
BMW: 330d
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań
VIN: JH85832

#5

Post autor: blitzkrieg »

:ROFL:
bmwe461
Posty: 7
Rejestracja: 9 lis 22, 10:08
BMW: e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Rzeszów
Płeć:

#6

Post autor: bmwe461 »

kosteg pisze: 9 lis 22, 14:51 Dobrze, że jest choć 2h odstępu w rejestracji kont
Nie rozumiem? Ja naprawdę szukam rozwiązania problemu, gdybym chciał jechać do mechanika to ... bym pojechał i nie zadawał na forum. Niestety do Warszawy mam dość daleko więc i tak odpada. Póki co liczę, że ktoś miał podobny problem i może znajdę rozwiązanie.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#7

Post autor: maniek21112 »

Koledzy mają ubaw z tego ekologicznego/ekonomicznego garażu.
Co do problemu to faktycznie wygląda na czujnik stop. Zajrzyj jeszcze do mas w tylnych lampach (w budzie) oraz zajmij się jeszcze raz tą zieleniną we wtyczce modułu świateł, oczyść dokładnie i dopiero kontakt w sprayu.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
bmwe461
Posty: 7
Rejestracja: 9 lis 22, 10:08
BMW: e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Rzeszów
Płeć:

#8

Post autor: bmwe461 »

Dzięki za odpowiedź. Sprawdziłem wtyczki w światłach tylnych - nie widzę problemu, są ok. Zrobiłem jeszcze taki test, że odpiąłem całkowicie listwę oświetlenia. Skutkowało to tym, że wyświetlił się błąd tylnych świateł (czyli taki jak wywala po 40min jazdy różnie) i znów po dłuższej jeździe zauważyłem, że z tyłu czasem zapalają się wszystkie światła stop. Czyli to na pewno nie blenda tablicy oświetleniowej.
Wydaje mi się, że może gdzieś masa nie styka po nagrzaniu samochodu i stąd te problemy. Tylko jak teraz to sprawdzić? Od czego zacząć? Gdzie w ogóle są końcówki styków masy? Jeśli nie przy światłach to gdzie z drugiej strony?
Chyba, że to faktycznie czujnik stopu, ale dziwne bo na początku jazdy jest wszystko ok.
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1703
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#9

Post autor: kosteg »

Jak masz opcję przewieźć się z kompem to w inpe jest podgląd stanu - tam powinieneś widzieć czy pedał hamulca (czujnik stopu) się sam naciska. Jeśi nie to problem gdzieś dalej. Generalnie w e46 czujnik pod pedałem nie jest połączony ze światłami. Tzn on jest podpiety do kompa silnika oraz do lcm a dopiero lcm steruje włączeniem świateł. Jeśli zatem włączają się wszystkie światła na raz to łączy je wyłącznie lcm i czujnik stopu.

Masa z lamp wyprowadzona jest do karoserii. Tzn po lewej i prawej stronie budy pod tapicerką są punkty masy. To są takie blaszki z nacięciami w czarnej plastikowej obudowie. Blaszka przykręcona jest do budy. Na każde z nacięć założona jest końcówka przewodu bięgnącego już jako brązowy przewód masy do danego elementu. Tu przykład jak to wygląda:

https://www.google.com/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Fi.ytimg.com%2Fvi%2Fy5KLti6JtlU%2Fmaxresdefault.jpg&imgrefurl=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3Dy5KLti6JtlU&tbnid=lS_12xGP87qDwM&vet=12ahUKEwiWnsiOh7D7AhXJBncKHSvfAYQQMygAegUIARDDAQ..i&docid=hYKvOXTkXJoDxM&w=1280&h=720&q=grounding%20point%20e46&ved=2ahUKEwiWnsiOh7D7AhXJBncKHSvfAYQQMygAegUIARDDAQ
Obrazek
bmwe461
Posty: 7
Rejestracja: 9 lis 22, 10:08
BMW: e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Rzeszów
Płeć:

#10

Post autor: bmwe461 »

Ogromne dzięki! Poszukam w inpie tej opcji - czasem po tych ~40min jazdy to nawet jak stoję wywala błąd. Wczoraj dodatkowo zauważyłem, że wyłącza mi się również oświetlenie kierownicy (z 2 lata temu dokładałem multifunkcję), więc zastanawiam się czy czasem nie LCM powoli pada.
Gdzieś czytałem, ale nie było szczegółów, że jeśli LCM wykryje jakiś błąd czy przepięcie to właśnie włącza tryb "awaryjny" i zaświeca wszystkie światła stopu. Nie mogę tylko znaleźć przy jakich okolicznościach się to aktywuje.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Elektronika”