Błąd silnika :2A88 Exhaus VANOS1 w E46 1,8 benzyna 85KW

marek-k112
Posty: 3
Rejestracja: 19 maja 13, 20:50
BMW: E46 1,8 benzyna 85KW 2004r kombi
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto: Zary
VIN: pp62859

#1

Post autor: marek-k112 »

Witam - posiadam od niedawna BMW E46 1,8 PB kombi z 2004r z silnikiem N46b18 85kw(115km) ,zauważyłem że na wolnych obrotach silnik nieraz zwalnia (chwieje się z 740 obr/min do 600-550obr/min ) po podłączeniu pod komputer wyszedł błąd: 2A88 wydechowy Vanos1 [/b], ktorego nie można skasować (pojawia się ciągle ) , ze względu na to że BMW mam od niedawna proszę o pomoc odwiedzających forum i także tych zagorzałych
fanów marki BMW - może ktoś z was spotkał się z takim problemem – pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 4 cze 13, 10:50 przez marek-k112, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#2

Post autor: MARC »

Winowajcą może być:

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=EX31&mospid=47658&btnr=11_3296&hg=11&fg=15

Nr 4 od strony wydechu.
Możliwe że ten czujnik Ci padł.
Sprawdź styki itp.
Jeżeli zdecydujesz się na wymianę tego to kup oryginalny, zamiennik albo nie będzie działał, albo nadal będzie pokazywał błąd.
mack10koro
Bywalec forum
Posty: 75
Rejestracja: 23 lut 10, 11:09
BMW: 318i N42B20A
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Zgorzelec

#3

Post autor: mack10koro »

Ja bym zamienił miejscami najpierw czujniki nr 4 i zerknął na błędy. Jeżeli bez zmian zamieniłbym miejscami elektrozawory nr 1 i zerknął na błędy. Jednak myślę tak jak kolega MARC że to czujnik umarł.
marek-k112
Posty: 3
Rejestracja: 19 maja 13, 20:50
BMW: E46 1,8 benzyna 85KW 2004r kombi
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto: Zary
VIN: pp62859

#4

Post autor: marek-k112 »

witam dzięki za rady ,zamieniłem te czujniki i zawory miejscami i nadal bez zmian , po skasowaniu i ponownym odpaleniu nadal pojawia się błąd: 2A88 zauważyłem także małą utratę mocy zwłaszcza na 4- tym biegu od 2500 obr/min
do 3500odr/min zastanawiam się czy ze względu na to że oringi przy elektrozaworach puszczały przez dłuższy okres olej ,co obiawiło się zaoliwionym spodem silnika , czy czasami gdzieś ten olej nie dostał się do czujnika położenia wału i czy to nie mogłoby miec wpływu na ten stan ,a może zapchany katalizator -niewiem narazie temat jest otwarty więc proszę o nowe pomysły -pozdrawiam
marek-k112
Posty: 3
Rejestracja: 19 maja 13, 20:50
BMW: E46 1,8 benzyna 85KW 2004r kombi
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto: Zary
VIN: pp62859

#5

Post autor: marek-k112 »

MARC pisze:Winowajcą może być:

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=EX31&mospid=47658&btnr=11_3296&hg=11&fg=15

Nr 4 od strony wydechu.
Możliwe że ten czujnik Ci padł.
Sprawdź styki itp.
Jeżeli zdecydujesz się na wymianę tego to kup oryginalny, zamiennik albo nie będzie działał, albo nadal będzie pokazywał błąd.
witam kolegę -odnośnie tego schematu mam pytanie dotyczące siłownika nr 9 za co on odpowiada -na co ma wpływ -jak do tej pory jeszcze nie pozbyłem się błędu 2A88 mimo iż wyeliminowałem czujniki elektrozawory -pozdrawiam
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”