Błąd przepływomierza

Awatar użytkownika
kalee46
Posty: 9
Rejestracja: 2 lut 20, 20:47
BMW: e46 M54
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Jarosław

#1

Post autor: kalee46 »

Witam

Po podpięciu pod komputer program diagnostyczny pokazuję błąd P0103 - wysokie na piecie w obwodzie przepływomierza a w parametrach silnika pokazuje cały czas 217,8 g/s i wciskanie pedału gazu mino że obroty wzrastają nic nie zmienia jest cały czas 217,8 g/s.
W trakcie pracy wypiąłem wtyczkę od przepływomierza nastąpiło chwilowe zmulenie silnika i po 2 sekundach znowu zaczął równo pracować a wskazanie przepływu pokazało 0 g/s.
Wyciągnąłem przepływomierz bo podobno często uszkadza się ten drucik w środku ale wszystko wygląda normalnie druciki nie są skorodowane ani nie wygądają na brudne.

Czy po tych testach można stwierdzić że przepływomierz na pewno jest uszkodzony?

Podobno można go sprawdzić miernikiem, miernik mam tylko nigdzie nie znalazłem instrukcji jak to zrobić znalazłem instrukcję do przepływomierzy 4 i 5 pinowych a ja mam przepływomierz 3 pinowy taki jak ten poniżej tylko marki SIMENS:
https://allegro.pl/oferta/przeplywomierz-bmw-3-e46-320i-323i-325i-328i-1998-7009833581

Pomóżcie bo nie chcę kupować nowego jeżeli nie mam pewności że rzeczywiście jest uszkodzony bo może gdzieś prąd nie dochodzi i dlatego nie działa.
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#2

Post autor: scghost »

najprawdopodobniej uszkodzony, mozesz jeszcze sprobowac przeczyscic styki we wtyczce
a jak to nie pomoze to pewnie czeka cie wymiana
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Awatar użytkownika
kalee46
Posty: 9
Rejestracja: 2 lut 20, 20:47
BMW: e46 M54
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Jarosław

#3

Post autor: kalee46 »

Styki są czyste ale na weekendzie prawdopodobnie będę miał przepływkę na podmianę od znajomego bo ma e46 2,5b a z tego co sprawdziłem na realoem to tam podchodzi identyczna.
Najpierw sprawdzę kompem u niego czy jest sprawna a później włożę ją do siebie i zobaczymy co wyjdzie na diagnostyce.
Ale czuję że trzeba będzie zakupić nową.
Awatar użytkownika
kalee46
Posty: 9
Rejestracja: 2 lut 20, 20:47
BMW: e46 M54
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Jarosław

#4

Post autor: kalee46 »

Wymiana przepływomierza nic nie zmieniła, przepływomierz od dawcy na pewno był dobry bo sprawdziłem przez INPE zanim wyciągnąłem i u dawcy był tylko błąd sondy lambda a po włożeniu do mnie znowu pokazało błąd przepływomierza.
W czym może być problem, przerwane przewody czy może być jeszcze coś innego?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10337
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#5

Post autor: maniek21112 »

Zobacz czy masz napięcie na wtyczce, to pierwsze co powinieneś zrobić, zwróć uwagę czy konektory nie są za bardzo rozchylone.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
kalee46
Posty: 9
Rejestracja: 2 lut 20, 20:47
BMW: e46 M54
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Jarosław

#6

Post autor: kalee46 »

Bateria w mierniku padła a nie mam w domu zapasowej 9V jutro kupię i robię test miernikiem.
Awatar użytkownika
kalee46
Posty: 9
Rejestracja: 2 lut 20, 20:47
BMW: e46 M54
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Jarosław

#7

Post autor: kalee46 »

Dogięcie konektorów niczego nie zmieniło po skasowaniu błędu i odpaleniu silnika błąd natychmiast powraca.
Sprawdziłem miernikiem, test wykonałem na włączonym zapłonie, siniki NIE uruchomiony.
We wtyczce na pierwszym pinie(licząc od przodu auta) mam około 11,6V na drugim 0V i trzecim 0V.
Czy tak powinno być?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10337
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#8

Post autor: maniek21112 »

Na jednym powinno być koło 5V, sprawdź wiązkę.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
kalee46
Posty: 9
Rejestracja: 2 lut 20, 20:47
BMW: e46 M54
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Jarosław

#9

Post autor: kalee46 »

Nie wiem czy ja to dobrze sprawdzam miernikiem bo sprawdziłem napięcia na wtyczce w aucie kolegi od którego porzyczalem przeplywomierz na podmianę i u niego tez napiecie jest tylko na jednym pinie.
Tylko przy pomiarze wtyczkę wypialem z przeplywomierza i sprawdziłem na wypiętej a widzialem na youtubie jak w innym aucie sprawdzali to na zapjętej wtyczce tylko tam była możliwość dojść miernikiem do pinów a w e46 tak się nie da.
Ale spróbuje coś pokombinować, myślę wsadzić jakiś cienki drucik do wtyczki tak żeby wystawał i zapiąć wtyczkę i wtedy sprawdze na tym druciku napięcie.
isolato

#10

Post autor: isolato »

Musi byc 12V zasilania i 5V od sterowania. Koniec pieśni
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”